جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۳

آیا چمران به شورا می‌رود؟

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 749934
چند روزی است که حجت نظری عضو شورای شهر استعفا داده است برخی این استعفا را جدی و برخی هم معتقدند که مشکل حل می‌شود در صورت پذیرفته شدن استعفای نظری، مهدی چمران وارد شورای پنجم می‌شود.
آیا چمران به شورا می‌رود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، چند روز پیش خبر رسید که حجت نظری عضو شورای شهر تهران از عضویت در شورا استعفا داده است و برخی منابع آگاه خبر را تأیید کردند.
استعفای حجت نظری به موضوع داغ تبدیل شد و هر کس اظهارنظری می‌‌کند. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ابتدا اعلام کرد که استعفای حجت نظری ثبت رسمی نشده است. 

قرار شد امینی با نظری در خصوص استعفا صحبت کند/عدم حضور نظری در جلسات شورا
اما برخی اعلام کردند که استعفا به صورت رسمی و مکتوب به هیأت رئیسه اعلام شده است. رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص این استعفا گفت: قرار است که آقای امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در این زمینه با آقای نظری صحبت کند تا مشکل برطرف شود.

به صورت مکتوب استعفای نظری ثبت شده است/تصمیم گیری در جلسه هفته آینده
چند جلسه است که حجت نظری در شورای شهر حاضر نمی شود و روز گذشته محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که به صورت مکتوب استعفای نظری ثبت شده است و قرار است جلسه‌ای در این باره برگزار و یکشنبه هفته آینده در این زمینه تصمیم‌گیری شود. 

وی تأکید کرد که ابتدا آقای نظری استعفا را به صورت دستی به من داده‌اند اما بعدا ثبت رسمی شده است. 

وی با تأکید بر این موضوع که نظری قهر نکرده و استعفا داده است، گفت: استعفای رسمی‌اش به کارتابل من رسیده است. 

وی در خصوص عدم حضور نظری در جلسات شورای شهر گفت:‌ می‌توان چند جلسه را مرخصی در نظر گرفت اما در خصوص استعفا هفته آینده تصمیم‌گیری می‌شود. 

نظری پاسخ نداد
حجت نظری عضو شورای شهر تهران که چند روزی است استعفا داده است، تاکنون موضع رسمی در این باره نگرفته است و پیگیری‌های خبرنگار فارس برای صحبت با وی تاکنون بی‌نتیجه مانده است. 

هیأت رئیسه به تنهایی نمی‌تواند در خصوص استعفا تصمیم‌گیری کند
 زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران معتقد است که استعفای نظری هفته گذشته واصل شده است، ولی تأیید نشده است و استعفای هرکدام از اعضا باید در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد و هیأت رئیسه به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه تصمیم‌گیری کند. 

استعفای نظری سوءتفاهم است/مشکل حل می شود
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم امروز تأکید کرد: ماجرای استعفای حجت نظری حل می‌شود. سوءتفاهمی به وجود آمده که برطرف می‌شود. 
به گفته رئیس شورای شهر تهران، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر هم در این زمینه با وی هم‌نظر است و ایشان هم گفته که قضیه سوءتفاهم بوده و  برطرف می‌شود. 

هاشمی تأکید کرد:‌ جای نگرانی در موضوع استعفای حجت نظری وجود ندارد. 

چرا بعد از دریافت استعفا در اولین جلسه شورا موضوع بررسی نشد؟
براساس این گزارش، براساس آئین‌نامه داخلی شورا، هیأت رئیسه موظف است پس از دریافت استعفای مکتوب عضو شورای شهر، در اولین جلسه شورا استعفا را به رأی بگذارد.  چند جلسه از عدم حضور نظری در جلسات شورا می‌گذرد و  این امر رخ نداده است. البته افرادی با نظری صحبت کرده‌اند تا وی را منصرف کنند اما هنوز خبری در این زمینه اعلام نشده است. 

 نمی‌توان به قطعیت درباره استعفا نظری صحبت کرد
در صورت استعفای حجت نظری عضو شورای شهر، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر وارد شورا می‌شود. برخی معتقدند که استعفای حجت نظری در شورا پذیرفته و برخی هم این موضوع را رد می‌کنند. ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران که خودش هم دو سال پیش استعفا داده بود اما منصرف شد، ‌در این باره امروز به خبرنگار فارس گفت: نمی‌توان به قطعیت درباره استعفا نظری صحبت کرد ایشان دلایل خاص خودشان را دارند. 

موضوع استعفا جدی است/بررسی در جلسه هیات رئیسه
وی با بیان اینکه موضوع استعفا جدی است، گفت: ‌روز یکشنبه این موضوع در هیأت رئیسه مطرح می‌شود.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که در جلسه هم‌اندیشی روز یکشنبه شورا به موضوع استعفای نظری پرداخته می‌شود گفت: ‌نمی‌دانم هنوز برنامه‌ای به ما نداده‌اند. 

خداکرمی در خصوص دلایل استعفای حجت نظری از شورای شهر گفت: می‌گویند که دلایلش شخصی است.

خداکرمی با تأکید بر این موضوع که کار در شهرداری تهران سخت است گفت:‌مقاومت‌هایی در بدنه وجود دارد، کار سنتی پیش می‌رفت و با تغییراتی که صورت گرفت، مقاومت‌هایی ایجاد شده است. 

 در اجرای لوایح و مصوبات در شهرداری مقاومت‌هایی وجود دارد 
وی به حوزه شفاف‌سازی در مدیریت شهری اشاره‌ای کرد و گفت: در برخی موارد برای اینکه کارها پیش ورود مجاری غیرشفاف کار طی می‌شده است. 

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که در اجرای لوایح و مصوبات در شهرداری مقاومت‌هایی وجود دارد گفت: اما چاره کار، قهر و استعفا نیست و باید تلاش کنیم تا آخرین روز به فعالیت خود ادامه دهیم. 

وی در خصوص دلایل استعفای خودش در سال 98 گفت: ‌برخی دوستان با من صحبت کردند و به این نتیجه رسیدم که باید به رأی مردم احترام گذاشت و چاره کار استعفا نیست و باید بایستیم و فعالیت کنیم.

اعطا:من هرگز  نه از سخنگوی و نه از شورای شهر، استعفا نداده ام
البته هفته پیش هم طی بحثی بین علی اعطا و سالاری عضو شورای شهر، سالاری خطاب به اعطا گفت که شما تاکنون ده بار از سخنگویی و عضویت در هیأت رئیسه استعفا داده‌اید، البته بعد از این بحث، علی اعطا اعلام کرد که من استعفایی نداده‌ام. 

اعطا تاکید کرد که  من هرگز  نه از سخنگوی و نه از شورای شهر، استعفا نداده ام. در برخی موارد که ناهماهنگی هایی پیش آمد، از شیوه اطلاع رسانی، گلایه کردم و احساس کردم که این شیوه اطلاع رسانی ممکن است، به شورا لطمه بزند، و مطرح کردم که شورا سخنگو نیاز دارد یا خیر؟

اعطا با بیان اینکه اعضای شورای شهر برای دو دوره دو ساله من را به عنوان سخنگوی شورای شهر انتخاب کردند، ادامه داد: در شهریور سال ۹۶، ۱۹ عضو شورا به من رای دادند و باعث افتخار من است که اعضای شورا به من اعتماد کردند و در سال سوم هم ۲۰ نفر رای دادند که واقعاً قدردان و سپاسگزار همه هستم.

وی با بیان اینکه وقتی چنین اعتمادی می شود طبیعی است که من به استعفا فکر نکنم، اظهار داشت: این وظیفه را با جدیت دنبال خواهم کرد.

به گفته وی، سخنان محمد سالاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره استعفای او به برخی گلایه های داخلی بر می‌گشت و طبیعی بود مناسب نبود که در فضای عمومی و صحن شورای شهر مطرح شود.

وی در باره مطرح شدن موضوع استعفای آقای حجت نظری نیز اظهار داشت: نامه‌ای بوده است که به گفته آقای هاشمی مضمون استعفا از آن استنباط می شد، اما در رابطه با ایشان هم شورا استعفا را نخواهد پذیرفت.

براساس این گزارش، براساس قانون باید موضوع استعفا در صحن مطرح شود و اعضا به آن رأی دهند اما هنوز برخی از اعضا در حال رایزنی هستند تا حجت نظری را از دادن استفعا منصرف کنند اما شنیده‌ها حاکی از این است که استعفا جدی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی ذوالفقاری
Iran, Islamic Republic of
حضور مهندس چمران در شورای شهر تهران هم مغتنم است وهم در بازسازی جایگاه شورا واصلاح مسیروارتقا حیثیت سیاسی آن بسیارموثر.
خطیبی
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر تهران از رسالت اصلیش بسیار دور شده وبا ورود به مسایل بی ربط هرروز به دامنه حشیه سازی آن افزوده می شود .
ژیلا بهادری
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر تهران درمسیر منافع مردم نیست .
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر تهران همان اتاق فکر اصلاح طلبان است
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر تهران نمادی از مجموعه ای از عناصر ..وورشکسته سیاسی جریان اصلاحات است
صفایی
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر تهران انگار یک جزیره جدا از بقیه ارکان کشور عمل می کند
ظفرقنذی
Iran, Islamic Republic of
اکنون که به پایان عمر شوراها نزدیک می شویم متاسفانه شورای شهر تهران کارنامه قابل قبول ندارد .
فرزین
Iran, Islamic Republic of
حضور مهندس چمران می تواند سبب تحرک وپویایی وشکستن حاکمیت یکدست اصلاح طلبان برشورای شهرتهران خواهد شد واین امید آفرین است
نظریانی
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم هرچه زودتر شورای شهر تهران به دست نمایندگان واقعی مردم بیفتد
بهروزی فر
Iran, Islamic Republic of
........
مدرس
Iran, Islamic Republic of
ردپای مجلس ششم بخوبی در شورای شهر تهران دیده می شود
حقیقت پور
Iran, Islamic Republic of
وجود جناب آقای مهندس چمران می تواند مقدارزیادی از تشویش ونگرانی مردم از عملکرد شورای شهر تهران را کاهش دهد
جهان پور
Iran, Islamic Republic of
اینطوری که از عکس العمل آقای هاشمی دیده می شود آقای نظری حتی روی بلانکارد هم باشد بخاطر نگرانی ازحضور احتمالی آقای مهندس چمران استعفایش پذیرش نمی شود چون این منطق دیرینه اصلاح طلبان قدرت طلب است