يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

۱۰ دلیل برای سفر به کشور عمان

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 749643
اگر از سفرهای تکراری به نقاط مشهور جهان خسته شده‌اید، می توانید نگاهی هم به این کشور لاکچری داشته باشید. در این مقاله ده دلیل برای سفر به کشور عمان را بیان می کنیم تا شما را با یکی از بهترین تورهای گردشگری آسیا با نام تور عمان آشنا کنیم.
۱۰ دلیل برای سفر به کشور عمان
شاید سفر به کشور عمان در میان ایرانیان چندان متداول نباشد، اما اگر با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید قطعا به این حقیقت پی می‌برید که مسافرت به این کشور کوچک می‌تواند جایگزین مناسبی برای سفر به سایر کشورهای عربی باشد.

اگر از سفرهای تکراری به نقاط مشهور جهان خسته شده‌اید، می‌توانید نگاهی هم به این کشور لاکچری داشته باشید. در این مقاله ده دلیل برای سفر به کشور عمان را بیان می‌کنیم تا شما را با یکی از بهترین تورهای گردشگری آسیا با نام تور عمان آشنا کنیم.

برای خرید اررزان ترین بلیط پرواز مسقط میتوانید به سایت الی گشت مراجعه کنید.

1-خون گرمی و مهربانی
این دلیل می‌تواند مهم‌ترین و متمایزترین علت ممکن برای سفر به کشور عمان باشد. مردم عمان سال هاست که با اخلاق خوب و پسندیده شناخته می شوند. مردم این کشور در زندگی اجتماعی و خانوادگی خود با دیگران اعم از اعراب و بیگانگان رفتار شایسته ای دارند.

می‌توانید کامنت های مربوط به مسافران این کشور را مطالعه کنید تا متوجه شوید میزان شکایت از رفتار اتباع عمانی تا چه اندازه محدود است. خون گرمی و مهربانی مردم عمان را حتی با گشت و گذار در خیابان ها و مناطق تفریحی نیز مشاهده خواهید کرد.

2-صلح و آرامش سیاسی
عمان از جمله کشورهایی است که تاریخ معاصر آن با صلح و آرامش سیاسی در هم آمیخته است. مردم عمان از حکومت خود به شدت راضی هستند و حکومت نیز تمام تلاش خود را در راستای افزایش رفاه جامعه بکار گرفته است.

تدابیر سیاسی در این کشور باعث شده است تا یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه را در جنوب خلیج فارس شاهد باشیم. عدم وجود تنش های سیاسی و بین المللی باعث شده است تا این کشور یک آرامش سیاسی و اجتماعی فوق‌العاده را تجربه کند.


3-امنیت داخلی و خارجی
صلح و آرامش سیاسی صرفا به ثبات نظامی در کشور مبدل نمی‌شود. امنیت مشهودی که در سراسر این کشور وجود دارد توجه بسیاری از تورهای گردشگری را به خود جلب نموده است. امروزه حتی بسیاری از توریست های خارجی از کشورهای اروپایی نیز راهی این منطقه می‌شوند. امنیت داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موجود برای سفر به یک کشور است و می‌توان عمان را از این حیث با بسیاری از کشورهای اروپایی همانند نروژ، دانمارک و نیوزلند مقایسه کرد.

4-آب و هوای پاکیزه
اگر می‌خواهید تابش نور آفتاب در یک آسمان شفاف و بسیار پاکیزه را مشاهده کنید سفر به کشور عمان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. غروب و طلوع آفتاب در میان این آسمان آبی می تواند یکی از زیباترین خاطرات شما در مسافرت به کشور عمان را رقم بزند.

آب و هوای بسیار پاکیزه و کم نظیر این کشور باعث شده است حتی فرهنگ مردم نیز برای حفظ پاکیزگی شهرها ارتقا یابد. عمان در زمره کشورهایی است که خیابان‌های آن بسیار تمیز بوده و عاری از گرد و خاک، آشغال و نخاله هستند.

5- زیبایی های طبیعی
طبیعت در کشور عمان به اوج زیبایی خود رسیده است. این کشور دارای کوه های مرتفع، دشت‌های گسترده، جلگه های غنی، رودخانه‌های بسیار، سواحل صخره‌ای، قله‌های مرتفع و بسیاری دیگر از پدیده‌های طبیعی است.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مسافرت به عمان این است که شما در پایتخت این کشور نیز می‌توانید شاهد بسیاری از این پدیده‌ها باشید. بنابراین می‌توان گفت قدرت سیاسی، تجاری، معماری لوکس و بسیاری از این موارد در کنار پدیده‌های طبیعی در مرکز این کشور قرار گرفته‌اند و یکی از زیباترین پایتخت های جهان را خلق کرده‌اند.

6-ساختمان های لوکس و لاکچری
بسیاری از مسافران ادعا می کنند عمان در حال تبدیل شدن به یک کشور مطرح همانند امارت است. حتی برخی از آنها می‌گویند می‌توان به جای سفر به دبی، سفر به مسقط را انتخاب کرد. در سالیان اخیر ساختمان‌های بسیار زیبا و لوکسی در سراسر کشور عمان و بخصوص مرکز این کشور ساخته شده است که جلوه بسیار زیبا و نمای خیره کننده‌ای دارند. این ساختمان‌ها در کنار بافت‌های سنتی ساخته شده‌اند و می‌توانند نظر هر رهگذری را به خود جلب کنند.



7- فرهنگ غنی
کشور عمان نیز همانند بسیاری از کشورهای عربی و بخصوص کشورهای خاورمیانه دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که در طول دوران نیز حفظ شده و سینه به سینه یا از طریق کتب تاریخی به نسل های بعد انتقال یافته است.
شما می توانید در سراسر این کشور شاهد آثار به جای مانده از دوره های مختلف باشید. همچنین با استفاده از طرح‌های تاریخی و قدیمی می‌توانید بسیاری از سوغاتی های زیبا را خریداری کرده و به عنوان یادگاری از این کشور به همراه خود به ایران بیاورید. لباس‌های عربی یکی از مهم‌ترین فرهنگ های سنتی و باقی مانده در کشور عمان است که به خوبی در کوچه و بازار شاهد آن هستید.

8- شهر صلاله، بهشت عمان
سفر به کشور عمان صرفا به گشت و گذار در شهر مسقط محدود نمی شود. جشنواره صلاله یکی از بهترین بخش‌های مسافرت به این کشور است. صلاله نام یکی از شهرهای عمان است که در فصل بارش باران های موسمی و با رویش گیاهان و گل‌ها به یک بهشت واقعی مبدل می‌شود.

امروزه از اواخر ژوئن تا اواخر سپتامبر، مسافران کشور عمان می‌توانند در جشنواره صلاله شرکت کنند. اصولا تورهای گردشگری کشور عمان بازدید از این منطقه را در زمره مهم ترین برنامه های خود قلمداد می کنند.

9- غذاهای خوشمزه در کشور عمان
عمان نیز یکی از کشورهای عربی است و قطعا به عنوان یک کشور عربی دارای غذاهای خوشمزه و بی نظیری خواهد بود. در کشور عمان سعی کنید انواع غذاهای عربی را امتحان کنید. ادویه های عربی و سس های منتسب به این کشورها همواره در زمره خوش طعم‌ترین و خوش رایحه‌ترین افزودنی‌های جهان بوده‌اند.

با توجه به اینکه غذاهای عربی بسیار چرب و پرکالری هستند، سعی کنید در میان مسافرت از خوراکی های غیر ضروری پرهیز کنید. در سفر به کشور عمان حتما Shuwa را به عنوان محبوب‌ترین غذای عمانی‌ها امتحان کنید. برای ناهار نیز می‌توانید زرشک پلو با مرغ یا چلو گوشت سفارش دهید و به اهمیت استفاده از ادویه های عربی در این غذاها پی ببرید.

10- مراکز خرید سنتی و مدرن
یکی از مهم‌ترین مقاصد تجاری در سطح جهان بخصوص در میان کشورهای حوزه خلیج فارس، کشور عمان است. در اغلب نقاط کشور عمان و بخصوص مرکز این کشور می‌توان شاهد مراکز خرید کاملا لاکچری و یا مراکز خرید کاملا سنتی باشید. اگر به دنبال یک مرکز خرید مدرن و کاملا بروز هستید، می‌توانید به اونیوز مال یا الارایمی بروید در غیر این صورت برای خرید وسایل سنتی به بزرگترین بازار فرهنگی این کشور به نام بازار مُطرح سر بزنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *