جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حمایت وزیر اسبق آمریکا از تجزیه این کشور

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب: 748167
وزیر کار اسبق آمریکا با لحنی کنایه‌آمیز از اظهارات رئیس‌ حزب جمهوری‌خواه که خواستار تجزیه آمریکا شده بود حمایت کرده است.
حمایت وزیر اسبق آمریکا از تجزیه این کشور
به گزارش جهان نيوز، «رابرت ریش»، وزیر کار اسبق آمریکا در توئیتر از درخواست تجزیه‌طلبانه یک رئیس حزب جمهوری‌خواه در ایالت تگزاس حمایت کرده است.

چند روز پیش «آلن وست»، رئیس حزب جمهوری‌خواه در تگزاس در واکنش به رد شکایت انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که بهتر است اتحادیه‌ای از «ایالت‌های پیرو قانون» تشکیل شود.

او گفت: «ایالت‌های قانون‌مدار باید اتحادیه‌ای تشکیل دهند تا عدم پذیرش نتیجه این انتخابات متقلبانه را به نمایش بگذارند».

ظهارات وست اشاره‌ای تلویحی درخصوص تجزیه و جدایی برخی ایالت‌های آمریکا است که طبق حکم دیوان عالی آمریکا در سال ۱۸۶۹، اگر به صورت یکجانبه انجام شود مغایر قانون اساسی آمریکا است.

رابرات رایش، امروز دوشنبه در توییتر در واکنش به این اظهارات وست نوشت: «ایالت‌های آبی (دموکرات) بیشتر از آنچه بودجه می‌گیرند دلارهای مالیاتی برای واشنگتن ارسال می‌کنند. ایالت‌های قرمز (جمهوری‌خواه) نسبت به آنچه کمک می‌کنند بودجه بیشتری می‌کنند.»

وی در ادامه نوشت: «بنابراین، اگر ایالت‌های قرمز-آن‌طور که رئیس‌ حزب‌ جمهوری‌خواه می‌گوید- خواهان تجزیه هستند- ما ایالت‌های آبی می‌توانیم پولمان را ذخیره کنیم. از لحاظ مالی در وضعیت بهتری خواهیم بود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *