شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۱۸

آقای واعظی! کدام گشایش؟ ۷ برابر شدن قیمت مسکن

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 747240
رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای چندمین بار، ضمن اظهار نظری فاقد وجاهت و نامتناسب با جایگاه حقوقی وی علیه مصوبه مجلس فضاسازی کرد.
کدام گشایش؟ ۷ برابر شدن قیمت مسکن
به گزارش جهان نيوز، کیهان نوشت: محمود واعظی ضمن تخطئه مصوبه اخیر مجلس در زمینه بازگشت توازن به اجرای برجام، به ایلنا گفت: کار مجلس کار قانون‌گذاری است، قانون‌گذار باید یک هماهنگی با دستگاه‌های مجریه داشته باشد. آن چیزی که امروز اتفاق می‌افتد ما در گذشته سابقه‌اش را هم نداشته‌ایم.

وی درباره این‌که فضای بین‌المللی به سمت احیای برجام در حال پیش روی بود اما شاید با مصوبه اخیر مجلس پرونده هسته‌ای ایران دوباره به شورای امنیت و فصل هفتم بازگردد، تاثیر این تصمیم بر سیاست خارجی و بازار داخلی چیست، بیان کرد: در فضای مجازی بیان می‌شود که این مجلس از ابتدا آمده تا با دولت مخالفت کند. ما فکر می‌کردیم که همان مخالفت با دولت کافی است و دیگر کاری با اقداماتی که مربوط به گشایش برای ملت می‌شود و می‌تواند یک مقداری فشارها را بردارد نداشته باشند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: همین تفکری که اکثریت را در مجلس دارند هشت سال خودشان سرکار بودند نه تنها نتوانستند مشکل هسته‌ای را حل کنند، بلکه قطعنامه‌هایی را چه در شورای امنیت سازمان ملل و چه در شورای حکام علیه کشور گرفتند. آنها می‌خواهند که این دولت نتواند برای مردم گشایشی به وجود بیاورد برای همین به طور دائم حمله می‌کنند تا در انتخابات ۱۴۰۰ خودشان پیروز شوند.

وی ادامه داد: به نظر من این اقدامات جفا به حق مردم است، دوستان سنگ اندازی می‌کنند و قوانینی را به تصویب می‌رسانند تا دولت نتواند تحریم‌ها را بردارد. عجیب این است که در مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بندهایی گذاشته‌اند که معلوم است مانع رفع تحریم می‌شود اما اسمش را رفع تحریم‌ها گذاشته‌اند.

سخنان آقای واعظی از چند جهت فاقد وجاهت و اعتبار است. نخست این که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مسئولیت دفتری دارد و نقش سخنگویی، با سخنگوی دولت است. از این جهت اظهارنظرها و دخالت‌های واعظی در کارهای اجرایی، بارها مورد اعتراض برخی حامیان سیاسی دولت هم قرار گرفته است. برخی حامیان دولت، از بی‌سر و سامانی دفتر روحانی به شدت گله‌مند هستند.

ثانیاً برخلاف ادعای هماهنگی نکردن مجلس، نمایندگان مجلس طی چهار ماه اخیر مشغول هماهنگی با دولت و اعضای شورای عالی امنیت ملی بوده‌اند چنان که آقای واعظی چند روز قبل در اعتراضی ضمنی گفت: هماهنگی مجلس با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی احتمالاً یواشکی انجام شده است.(!)

ثالثاً عجیب است که رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادعای مخالفت مجلس با دولت (کارشکنی) را به «فضای مجازی» مستند می‌کند!

رابعاً معلوم نیست منظور وی از گشایش اقتصادی برجامی چیست؟ 9 برابر شدن قیمت ارز؟ 8 برابر شدن قیمت خودرو؟ 7 برابر شدن قیمت مسکن؟ شش برابر شدن نقدینگی سرگردان و خسارت‌های تورمی و رکودی آن؟! مردم اکنون می‌فهمند که وضعیت اقتصادی آنها بدون برجام؛ بسیار مناسب‌تر از سوغات خسارت‌بار برجام است.

و خامساً، برداشتن تحریم‌ها چیزی نیست که دولت امروز وعده آن را بدهد، بلکه 7 سال قبل مدعی شده ظرف 100 روز همه تحریم‌ها می‌رود و چنان رونقی در اقتصاد ایجاد می‌شود که مردم از پول یارانه بی‌نیاز شوند. اما بلافاصله پس از اجرای برجام توسط ایران، تحریم‌های رگباری موسوم به ویزا، ایسا، سیسادا (و کاتسا با همدستی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره) آغاز شد. با همه اینها عجیب است که آقای واعظی ادعا می‌کند دولت می‌خواهد تحریم‌ها را بردارد و این، مجلس است که نمی‌گذارد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این جوری دیگه باید حزب ایشون در راس قدرت باشن شاید بعد از اون یکی هشت سال دیگه گشایشی بالاخره بشه!حساب کنین اگه بشه اون وقت 8سال دیگه بازم راس قدرتن وانوقت چی میشه!
Iran, Islamic Republic of
عجب ! چطور آن زمانی که مجلس مثل خودشان غربگرا بود باید به تصویب 20 دقیقه ای مجلس برسد و اعتبار برجام به تصویب مجلس بود؟ اما الان که ملت فریاد میزنند که این مذاکرات را متوقف کنید کار مجلس غیرقانونی است؟!!!!...
Iran, Islamic Republic of
ریاست جمهوری آقای روحانی رو به سه دوره می‌شه تقسیم کرد:
- دوره‌ی «تقصیر دولت قبل است»
- دوره‌ی «تقصیر ترامپ است»
- دوره‌ی «تقصیر مجلس است»
تا کی وعده
Iran, Islamic Republic of
7سال گذشت نتیجه تقریبا هیچ!
7ماه مانده دوباره وعده گشایش!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه برای مردم منفی منفی....
حامد
چیزی به پایان عمر سیاسی تان نمانده است جناب واعظی .
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
ایشون بنده نوازی میکنند.!!
Iran, Islamic Republic of
حالا افزایش زمین در این کشور دست کی است 70 درصد مسکن قیمت زمین است حالا دولت کشور گشائی کند تا زمین ارزان شود
Iran, Islamic Republic of
دولت همین که خودش رو حفظ کنه کافیه نیاز به کشور گشایی نیست!!!
سلام
Iran, Islamic Republic of
دوستان خوبه در باره وظایف اقای واعظی در دفتر ریاست جمهوری اگر کسی مطلب کاملی میدونه بگه تا ما هم آشنا بشیم ممنون میشم.
Iran, Islamic Republic of
منم شکنم سیر بود همینجوری با مردم کشورم صحبت میکردم!!!!
Iran, Islamic Republic of
پایان شب سیه سپیداست وبا کمی صبر شاهدمطلع الفجروانشاالله گشایشهای سیاسی واقتصادی درکشور خواهیم بود۷سال وعده وشعاروامیدواهی کافی است
علی
Iran, Islamic Republic of
...
شهریار
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
اگر نظری به عقب بیاندازیم گشایش را به وضوح خواهیم دید.....
Iran, Islamic Republic of
واقعا، تا کی باید یه طرفه اجرا کنیییییم؟؟؟؟ ومنتظر گلابی های برجام باشیم آقایان دولت
کریمی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب واعظی میشه بسسسسسه ....