جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۹۸
واکنش روحانی به طرح مجلس؛

بگذارید کسانی که سابقه شکست دیپلماسی آمریکا را دارند کارشان را بکنند/ هول نشوید/ دولت اگر موفقیتی به دست آورد کاملاً تقدیم شما می‌کند

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 747143
رئیس جمهور در واکنش به طرح راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها گفت: بگذارید با حوصله، تحمل، خردورزی و آن‌هایی که تجربه بیست و چند ساله در این امر دارند و در دیپلماسی موفق بودند، کارشان انجام بدهند.
بگذارید کسانی که سابقه شکست دیپلماسی آمریکا را دارند کارشان را بکنند/ هول نشوید/ دولت اگر موفقیتی به دست آورد کاملاً تقدیم شما می‌کند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو با اشاره به افتتاح طرح های مربوط به برق و توزیع برق در سه استان مهم سیستان و بلوچستان و خوزستان و خراسان رضوی به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان اظهار داشت: همه ما می دانیم که صنعت برق چقدر برای ما اهمیت دارد و زیرساخت تولید و تحول و رفاه مردم است.

وی با بیان اینکه در سال های قبل و مخصوصاً در جنگ تحمیلی روزهایی بود که مردم بیش از چند ساعت برق نداشتند و گاهی بیمارستان‌های ما هم برق نداشت،‌گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این است که قطعی برق نداشتیم و اگر هم بوده موارد بسیار محدودی بوده و در این سال‌های اخیر وزارت نیرو از مردم طرح استمداد کرده و هرکجا مردم با قدرت وارد شوند به نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما سالی ۲۵۰۰ مگاوات برق را در این دولت اضافه کرده‌ایم و تا پایان دولت به حدود ۲۰ هزار مگاوات برق جدید و شاید هم کمی بیشتر خواهیم رسید، تصریح کرد: این در حالی است که در آغاز انقلاب کل برق کشور ۷ هزار مگاوات بوده و این نشان می دهد که ما سه برابر اندازه برق رژیم گذشته فقط در این دولت برق تولید کرده‌ایم و این کار بسیار ارزشمندی برای کشور است، مخصوصاً وقتی با کیفیت ضمیمه می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز تلفات برق ما ۹درصد است و این بسیار مهم است چون پایداری شبکه ما اضافه می‌شود و اتصال برق و سنکرون شدن شبکه برق ما با همسایگان انجام می گیرد، اظهار داشت: روستاییان عزیز ما از برق استفاده می کنند و دولت تدبیر و امید برق روستاهای ۲۰ خانوار را به پایان رساند و ما امروز در کشور روستای ۲۰ خانواری نداریم که دارای برق نباشد و الان در فکر روستاهای ۱۰ خانوار هستیم که آنها هم برق دار شوند.

وی افزود: اینکه در هر ماه ۳۵ روستایمان به شبکه برق متصل می شود بسیار مهم است و اساساً دولت تدبیر و امید دولتی بوده که در تمام زمینه ها تحولی که در روستاها ایجاد کرده چه از لحاظ گاز و چه از لحاظ برق و آب و ارتباطات و بهداشت و راه و آموزش قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش آموزش خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت تدبیر و امید مدارس غیر استاندارد و کپری که به صورت ساختمان نبود تقریباً در این دولت به طور کامل جمع شد و برای روستاها کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام گرفته و انشالله ادامه پیدا می کند.

وی افزود: امسال درست است که ۲۵۰۰ مگاوات برق تولید و نیروگاه های جدید را تاسیس کرده ایم اما رقم بالای حدود ۴هزار مگاوات برق مجازی ایجاد کرده‌ایم و این یعنی برقی که ما باید نیروگاه میزدیم تا در لحظه پیک بتوانیم برق را اداره کنیم و خاموشی ندهیم، کمک مردم و تغییر ساعات استفاده از برق کاری شد که ما توانستیم از این سرمایه گذاری‌های غیر ضروری بی‌نیاز شویم.

روحانی با بیان اینکه رشد برق ما در سال های قبل حدود ۵ درصد امسال حدود یک درصد بوده است و این به این معنا است که مردم ما کاملاً همراهی کرده‌اند، اظهار داشت: کار خوبی که دولت مصوب و اعلام کرد مسئله برق امید بود که آثارش در پایان ماه آذر اعلام می‌شود که مردم عزیز ما آنهایی که کم مصرف هستند از دادن پول برق معاف می‌شوند این هدیه کوچکی است برای آنهایی که صرفه‌جویی را به طور کامل مد نظر قرار می دهند. رقمی حدود ۳۰ درصد مردم دارای برق مرجانی می‌شوند و این کار به زودی در مورد آب و گاز هم انجام خواهد شد و یکی از آثار ماندگار دولت تدبیر و امید بر امید هست و این مسئله به زودی برای آب و گاز هم انجام خواهد شد تا مردمی که کم مصرف و به طور طبیعی محروم هم هستند پول آب و برق و گاز نخواهند داد.

رئیس جمهور افزود:  نکته ای که سالها پیش امام فرمود ما آب و برق شما مردم مستضعف را مجانی می‌کنیم در این دولت تحقق پیدا کرد و آنهایی که به ناروا توهین می‌کردند و می‌گفتند آنچه امام گفته عملیات شدنی نبوده و نخواهد بود که اتفاقاً عملیاتی شدنی هست و شود و در این دولت انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما در شرایط تحریم هستیم و کلمه تحریم هم دقیق نیست و ما در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم جنگی که در این سه سال به ما تحمیل شد از لحاظ اقتصادی به مراتب بدتر است،‌گفت: جنگ هر سال نظامی اقتصادی بود و البته جنگ سیاسی هم بود ولی عمدتاً جنگ اقتصادی بود و هیچ کس نه آمریکا و نه اروپا فکر نمی‌کرد ایران در این جنگ اقتصادی سه سال گذشته به خوبی مقاومت کند و  بسیاری از رهبران دنیا به صراحت از من سوال کردند که شما کشور را چگونه اداره می کنید و چگونه توانستید اداره کنید.

روحانی ادامه داد: درست است که مردم ما در رنج و زحمت و مشکلات هستند و مردم مقاوم بودند و ما را یاری کردند اما در این سه سال تحریم، آب و برق و گاز قطع نشد ما نیازمند نشدیم که گازوئیل و بنزین را از خارج بخریم بلکه صادر کردیم و در این سه سال ما در گندم خودکفا بود می‌توانستیم و در این سه سال تحولات بزرگی در بهداشت و درمان به وجود آورده ایم و در فقط یک سال اخیر ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شده که در تاریخ ایران بی نظیر است.

رئیس جمهور تاکید کرد: آنهایی که چشم بینایی ندارند که خدمات دولت را ببینند باید مقداری دقیق بشوند و ببینند دولت در شرایط سخت البته با کمک مردم و شرکت های خصوصی و عمومی غیر دولتی و قوای دیگر و نیروهای مسلح که همه به کمک ما آمدند، هم کشور را اداره کردیم و هم بدترین سیل و زلزله‌ای که آمد را توانستیم اداره کنیم و در عین حال تحریمی که از سال ۹۷ شروع شد و بدترین تحریم بود را در سال ۹۸ مهار کردیم از پایان بهار ۹۸ هم تورم ما آرام‌آرام کاهش پیدا کرد و هم رشد اقتصادی ما افزایش یافت و رشد اقتصادی ما در سال ۹۸ مثبت بود.

روحانی با بیان اینکه در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ با مصیبت جدیدی به نام کرونا مواجه شدیم که موضوعی هست که همه دنیا دچار آن شد و رشد اقتصادی هم این کشورهای بزرگ یا کاهش پیدا کرد و یا منفی شد، اظهار داشت: البته فشار به ما هم وارد شد اما در عین حال از این معضل هم عبور می‌کنیم و امروز شرایط نسبت به کشورهای پیشرفته غربی بدتر نیست و در مقایسه با برخی کشورها شرایط ما بهتر است و می بینیم که با یک برنامه‌ریزی خوب ظرف دو هفته‌ای که گذشت توانستیم شرایط را تا حدی کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه برادران عزیز و همه آنهایی که در کشور و در در مجلس و قوه قضاییه و نیروهای مسلح  مشغول خدمت هستید و همه دست به دست هم بدهیم و در پی ایجاد امید و ثبات باشیم و برای حل این مسئله عجله نکنیم و هول نشویم، تصریح کرد: دولت اگر موفقیتی به دست آورد کاملاً تقدیم شما می‌کند و اصلاً غصه این را نخورید که این دولت مسائل را تمام می کند. نه؛ شما حل کنید و ما دست همه آنهایی را که به ملت ما کمک کنند می‌بوسیم و بگذارید کسانی که تجربه بیست و چند ساله در این باره دارند و می‌دانند باید چه کار کنند و در دیپلماسی موفق بوده اند و دیپلماسی آمریکا را بارها در این سه سال در سازمان ملل شکست داده اند، با تانی و دقت کارمان را انجام دهیم و از شما هم خواهش می‌کنیم که یاری و کمک کنید چون همه برادر هستیم به هدف واحد داریم.

رئیس جمهور در عین حال افزود: البته ما می دانیم که هر قوه هر کاری که می‌کند با نیت خیر است و می خواهد کمک کند و کار را سریعتر انجام دهد اما با هم مشورت کنیم و هماهنگ باشیم و همفکری کنیم تا کارها را دقیق تر و پخته تر پیش ببریم و پیش خواهیم برد.

روحانی تاکید کرد: مردم ما در صحنه هستند و مقاومت مردم اصل اساسی است و اگر دولت و نظام پیروز شوند در سایه مقاومت است و رهبری رهبر انقلاب مقاومت مردم دو پایه اساسی برای برای موفقیت ما در همه روزهای سخت بوده و امروز هم مسیر مقاومت ما و هدایت رهبری مسیر پیروزی ما خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم ایران به دنبال لغو برجام هستند و نه تحریم
خخ
Iran, Islamic Republic of
سیب و گلابی برجام چی شد ؟!
بهرام
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سیب ها رو آمریکا خورد. گلابی ها رو هم انگلیس داره میچینه.
Iran, Islamic Republic of
....
امین
Iran, Islamic Republic of
دیپلماسی لبخند در مقابل امریکا شکست خورده است دیپلماسی اقتدار را باید آزمایش کنیم.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
......
ابوذر
Romania
جناب آقای روحانی: کلمه suspend که در برجام آمده به معنای "معلق کردن" است نه "لغو کردن"
شما یک کلمه را درست ترجمه نکردید و شد آنچه نباید می شد،.
Iran, Islamic Republic of
چرا کره جنوبی پول‌های ایران را پس نمی‌دهد؟ به خاطر مذاکره بی مورد و بی ارزش با آمریکا، کشورهای اروپایی و...
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
به فرض محال بایدن به برجام برگردد اولین کاری که میکنه مکانیزم ماشه و اسنپ بک را فعال میکنه و با تهدید و فشار و تحریم خواسته های موشکی و منطقه ای رو مطرح میکنه !
Iran, Islamic Republic of
اگر صلح آمیز هسته ای ایران و موشک های ایرانی هم تعطیل شود باز هم مشکل با آمریکا و متحدانش حل نخواهد شد و حل نمی شود
Iran, Islamic Republic of
عاملان ترور شهید فخری‌زاده مجازات خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
برخی استیضاح کنندگان وزیر کشور، با دریافت رشوه امضا‌های خود را پس گرفتند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مجلس دهم يا يازدهم ؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
بخش خصوصی مانند دولت روحانی عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و کشور تاکنون بوده است.
بخش خصوصی مانند دولت روحانی هیج کاری برای مردم و کشور نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
بخش خصوصی یعنی سرمایه داری که دنبال منفعت شخص وخصوصی خود هستند .
Iran, Islamic Republic of
بایدن چگونه می تواند به اقتصاد ایران کمک کند؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بعد بیش از هفت سال تازه میگه هول نشید!!!! ....
Iran, Islamic Republic of
یک سوال منطقی
گاهی برادر با برادر سَرِ یک میلیون تومان کوتاه نمیان و دعوا و غیره.
حالا شما بگید که چه دلیل منطقی وجود دارد که آمریکا( دشمن) دنبال بهتر شدن اقتصاد مردم ایران( آنسوی کره زمین) باشه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طنزهِ طنز.
Iran, Islamic Republic of
دولت اگر می توانست در هفت سال موفقیت بدست می آورد دراین هفت ماه چه موفقیت بدست می آورد؟
Iran, Islamic Republic of
سابقه شکست دیپلماسی آمریکا؟؟؟؟؟!!!!!!
جناب پرزیدنت! شوخی نکن...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ترامپ به درخواست نتانیاهو و بن‌سلمان، سردار سلیمانی را در فرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است.
Iran, Islamic Republic of
اقدامات تروریستی دشمن بی پاسخ نمی ماند .
Iran, Islamic Republic of
این مملکت گل وبلبل همه اش نتیجه موفیقت های پی درپی دولت فخیمه هستش....
علی
Iran, Islamic Republic of
دلسوزان هول نشده اند .
Iran, Islamic Republic of
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش همچنان قادر به انجام حملات خطرناک است
Iran, Islamic Republic of
پاسخ ایران به ترور فخری زاده دردناک خواهد بود
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نبايد دردناك باشه بلكه بايد نابود كننده
كوبنده و مرگبار و پشيمان كننده باشه .
United States
چرا این مجلس مرتب هول میشود؟؟..!!! چه خبرتونه؟؟!! چه، خبرتونه؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
حماس سه موشک جدید آزمایش کرد و ما هم استقبال می کنیم
پاسخ ایران به اسرائیل دردناک خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
حماس همین فرداس یه پولی ازعربستان توسط اخوانیها بگیره وتا دهها سال سکوت کنه. اگه حزب الله بزنه شاید. ازحماس حمایت بکنیم اما بحماسو باختری امید وار نباشیم. حماس تا حالا یه دونه هدف بدرد بخورنتونسته دراسرائیل بزنه
Iran, Islamic Republic of
همه کمک کنید ....
Iran, Islamic Republic of
از زحمات دولت هم سپاسگذاریم ولی باید بدانیم دست از دیپلماسی با امریکا برداریم تا خودشون پشیمان شوند.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو، بن‌سلمان ترامپ، هر سه تررویسم بین المللی هستند
سیدعلی
Romania
آقای روحانی شما موظف به اجرای قانون مجلس هستید درمقابل نص اجتهاد نمی توانید بکنید
این کنایه ها یعنی چه ؟
هول نشوید یعنی چی؟
مگر در مجلس انسان باتجربه سی چهل ساله کم داریم
با تواضع لطفا قانون را اجرا کنید
.
Iran, Islamic Republic of
تا بحال هرچه بدست آوردید ارزانی خودتان
از ۸۲ تا ۸۴ و ۹۲ تا ۹۹ هر کاری بلد بودید کردید
دیگر ملت به شما فرصتی نخواهد داد
تشت از بام افتاده
...
Iran, Islamic Republic of
چه جالب، الآن شدیم برادر
تا حالا روزی نبود که از تهمت و توهین و نسبت خلاف و نیش و کنایه و حمله در امان باشیم!
Iran, Islamic Republic of
چشم حتما جناب پریزیدنت.......هشت سال منتظرنشستیدوکشوررا تعطیل کردید،هشت سال هم روش،!!!
Iran, Islamic Republic of
شما مصوبات معیشتی مجلس را به نفع خود مصادره نکن تقدیم کردن به مجلس پیشکش
Iran, Islamic Republic of
عجب دیپلماسی ...!! .
پدرام
Iran, Islamic Republic of
بااین دست اقدامات فقط وضع بدترمیشود.
Iran, Islamic Republic of
دولت اگر میخواست موفقیتی به دست بیاورد تا حالا آورده بود
Iran, Islamic Republic of
الان روحانی حس میکنه آمریکا رو شکست داده؟ خیلی باحاله
ناظمی
Iran, Islamic Republic of
.هنوزداره میگه اگرموفقییتی به دست اوردم!!آب وصابون بیاریم
سعید مرید حاج حسین
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بیش از هفت سال دستاوردی نداشتید.....
Iran, Islamic Republic of
از سرداران دیپلماسی می خواهیم سکه های که بخاطر برجام هسته ای خسارت بار گرفته اند را پس بدهند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
حمید
Iran, Islamic Republic of
شاید هم روحانی و کابینه‌اش در کشور دیگری زندگی می‌کنند. چرا که در کشور ما در این ۷ سال، قیمت دلار، سکه، مسکن، خودرو، کالاهای اساسی و ... چندصد درصد رشد کرده، تا جایی که حتی آمارش هم ازدستمان در رفته است..
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید شما با برجام تون و کروناتون کشور رها کنید همه چیزحل میشه
Iran, Islamic Republic of
...
تنها
Iran, Islamic Republic of
....
امیر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دولت کار بلد،لطفا درخصوص مکانیسم ماشه هم بیاناتی را ارائه کنید که آیا اینهم نوعی پیروزی میخوانید!؟
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا هر مصوبه ای در این مجلس داده میشه به مصلحت مردم و شما نیست!!!
Iran, Islamic Republic of
این همه موفقیت های دولت رو کی جمع کنه.........
Iran, Islamic Republic of
پراید ۱۲۰ م دلار ۲۵ هزار تومنی و ...همه هدیه دولت شما این ۷ سال به ملت بود هول نمی شیم بازم صبر میکنیم ....
Iran, Islamic Republic of
حالا شما مشکل آب گرفتگی اهواز حل کنید بقیه پیشکش......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بگذارید کسانی که تجربه بیست و چند ساله در این باره دارند و می‌دانند باید چه کار کنند))"؟؟؟...
Iran, Islamic Republic of
این دولت نتوانسته کرونا را شکست بدهد چه برسد به آمریکا!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اما ملت ايران را اقتصاد ايران را حسابي شكست داده تا 50 سال جبران نميشه !!!!
Iran, Islamic Republic of
چاره ایی جز تقدیم دولت به دیگران نداری .
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر عجله می کنید صبر استراتژی داشته باشید. من خودم حقوقدانیم بلد چه کار کنم
معر فت
Iran, Islamic Republic of
بله اگر موفقیتی داشتید هدیه کنید .تا حالا که هر باری افتاده از روی ان رد شدید .بجای کمک در بلند کردنش .هفت سال ونیم تحمل کردیم پوستمان کلفت شده .با بقیه اش هم میسازیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
.......
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا ؛ نابودی صنعت هسته ای ما ، شکست دیپلماسی آمریکا محسوب شده ؟؟!!
United Kingdom
روحانی بای بای. دولتت تمام شد ..
Iran, Islamic Republic of
جناب شیخ: از طلا بودن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده مارا مس کنید.....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ما دیدیم که چه کسانی این شکست ها را وارد کردند
اکبر
Germany
.....
Iran, Islamic Republic of
دولت اگه یه دونه موفقیت داشت تا الان فرو کرده بود تو حلقمون
Iran, Islamic Republic of
درمسکن. درهسته ای ......
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی.. وقت زیادی دولتت نداره.
Iran, Islamic Republic of
این دولت از اول تا امروز موفقیت چندانی نداشته از بی ارزش شدن پول ملی و تورم کمر شکن گرفته تا تحریم و کرونا. مرد مومن مرغ کیلیویی شده ۳۶ هزار تومان ..
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
....
صهبا
Iran, Islamic Republic of
.....
محمدایوب
Romania
موفقیت پیش کش شیخ تو مرغ و تخم مرغ و گوجه وسیب زمینی و پیاز رو تامین کن بقیه اش پیش کش ....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
سیب و گلابی برجامی
Iran, Islamic Republic of
۸ سال .... هیچ
شهریار
Iran, Islamic Republic of
برگرداندن سکه های برجامچای باید مطالبه عمومی باشه. سکه ها رو برگردان سکه ها رو برگردان
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس جمهور
شکست دیپلماسی آمریکا وقتی محقق می شد که همانطور که حضرتعالی و رئیس و هیات برجام ایران گفتند و قولش را دادند تمام تحریمهای ایران بالمره با امضاء برجام برداشته می شد.
Iran, Islamic Republic of
............
محمد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش جناب رئیس جمهور ما می فرمودند که ایشان کی و کجا و در کدام مذاکرات توانسته اند که آمریکا را شکست دهند ؟؟؟!!!
شهریار
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
ای کاش رای گیری ریاست جمهوری امسال بین تمام رییس جمهورهای سالهای قبل برگزار میشد تا آنها عملکرد خودشان را می دیدند.....!!!!
مردی
Iran, Islamic Republic of
......
اکبر
Iran, Islamic Republic of
چهار سال اول که با دری وری به احمدی نژاد طی شد دوره دوم هم که مشغول باغ سیب و گلابی بودید حالا که مردم امیدوار درحال بهره‌مندی از میوه‌ای بر جام هستند وشکمشان باد کرده به اتمام خدمت نزدیک می شویم!!!!!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
از حق نگذریم برجام اگر چه ذلت بود وکسی زیر بارش نمی‌رفت اما یک ضرورت بود بخاطر آنکه بر اثر تبلیغات باور خیلی‌ها شده بود که همه مشکلات بخاطر مرگ بر امریکاست باید از تیم مذاکره کننده تشکر کنیم!!
Iran, Islamic Republic of
....