سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۱

بررسی مجدد تعطیلی شهرهای قرمز

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 746564
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، به ارائه تازه ترین وضعیت بیماری و همچنین اعمال محدودیت ها و پروتکل ها در کشور پرداخت.
بررسی مجدد تعطیلی شهرهای قرمز
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، علیرضا رئیسی، در ارتباط زنده با شبکه خبر، به جزئیات جلسه صبح شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در این جلسه گزارشی از روند درمان بیماران کرونایی و اقدامات ۹ ماه گذشته، ارائه و تحلیل شد.

وی با اشاره به روند مطلوب مراقبت از بیماران در بیمارستان ها طی ماه های گذشته که با بیماری کرونا مواجه بوده ایم، افزود: بعد از اعمال تعطیلی های دو هفته ای، مردم در رعایت پروتکل ها و محدودیت ها بسیار خوب عمل کردند و باعث شدند وضعیت شهرها تغییر کند.

رئیسی با اعلام اینکه از ۱۶۰ شهر و شهرستان قرمز وضعیت ۱۴۵ شهر رو به کاهش است، گفت: در خصوص ۸۹ شهر قبلی، به جز دو شهر همه از حالت قرمز خارج شده و نارنجی یا زرد شده اند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در ارتباط با وضعیت مرگ و میرهای کرونایی در کشور، افزود: وضعیت آمار فوتی ها دو تا سه هفته دیگر نمایان خواهد شد. با توجه به اینکه ورودی به بیمارستان ها کم شده است، انتظار می رود آمار فوتی ها نیز کم شود.

وی تاکید کرد: نکته ای که نباید دوباره فریب بخوریم این است که فکر نکنیم دیگر کار خاصی نکنیم. باید همچنان، ماسک بزنیم و فاصله گذاری را جدی بگیریم.

رئیسی گفت: مردم باید از حضور در مراسم ها به ویژه در فضاهای بسته خودداری کنند. با توجه به سرد شدن هوا و کاهش تهویه، این وضعیت می تواند برای شیوع بیماری بسیار موثر باشد.

وی با اعلام اینکه میزان تست ها تا پایان این ماه به روزی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار مورد خواهد رسید، افزود: با توجه به سامانه رصد آزمایش ها، در ۴ روز اخیر از حضور ۱۷۴۸ نفر مثبت کرونایی که قصد سفر هوایی داشتند، جلوگیری شد.

رئیسی بر الزام همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت تاکید کرد و گفت: با کارت ملی، اگر آزمایش فرد مثبت باشد، قابل چک کردن است.

وی با اعلام اینکه ادارات دولتی همه تعطیل هستند مگر اینکه الزامی به حضور بعضی از نیروها باشد، افزود: سامانه و برنامه ای داریم که بر همین اساس، دوشنبه همین هفته مجدداً وضعیت شیوع بیماری در شهرهای قرمز رصد خواهد شد و اگر همچنان قرمز باشند محدودیت ها ادامه خواهد داشت و اگر تبدیل به نارنجی یا زرد شده باشند، مطمئناً نحوه محدودیت ها تغییر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کدوم تعطیلی. ادارات که تعطیل نشده کارکنان که همه میان. مگه میشه روئسای ادارت باشن و لی کارکنانش نباشن؟
Iran, Islamic Republic of
کدوم اداره تعطیله آقاجون ؟ خودتون گفتید به تشخیص رئیس مافوق ، کل اداره ما هم روسای مافوق گفتن همون مدل ۵۰ درصد همه بیان سرکار .وجدانا کار ما خدماتی هم نیست و دو هفته هم تعطیل بشه هیچ اتفاقی نمی افته
Iran, Islamic Republic of
هم خودم سرکارم و هم همسرم و تازه تذکر هم دادن اگه سرکار نریم توبیخ میشیم
Iran, Islamic Republic of
این چه مسخره بازیه . یا کلا تعطیل کنید یا کلا باز کنید و این شل کن سفت کن چیه آخه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تعطیلی شد کار خراب بشه اون چین که پدر مارو دراورد
111
Iran, Islamic Republic of
ادارات شهرهای قرمز تعطیل نیسن
لطفا به ریس جمهور اطلاع بدید

استان فارس شیراز
محسن
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه.گفتن پاساژها تعطیل باید باشه.اما پاساژ محل کار من وکل پاساژها دوروبر ما بازه.این چه مدل تعطیلیه
رعما
Iran, Islamic Republic of
زن و بچه ی نیروهای مسلح و خودشون ایا واقعا مقاوم به کرونا هستن ؟ یعنی چی اخه بجز نیروهای مسلح!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
الان چه فرقی کرده مترو که هنوز شلوغه خیابونا که هنوز پراز ماشینه پس این تعطیلی واسه کیا بوده؟؟!!!.
Iran, Islamic Republic of
.. کدوم اداره تعطیل ،تا وقتی بانکها باز باشه یعنی هیچ کجا تعطیل نیست..
Iran, Islamic Republic of

علاج کار تعطیلی وقرنطینه دوهفته کل کشور بدون توجه به رنگ وآمارهاست