سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۲

تست رایگان PCR منتظر تایید روحانی

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب: 743810
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اگر تست PCR رایگان شود و از افراد بیشتری تست گرفته شود آمارها بیشتر به واقعیت نزدیک می شود.
تست رایگان PCR منتظر تایید روحانی
به گزارش جهان نيوز،  خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

- موضوع آمار یک بحث پیچیده است و نمی‌توان به راحتی به این سوال پاسخ داد که آمار اعلام شده از اعضای شورای شهر مورد تأیید است یا خیر. اینکه منبع دوستان ما در شورای شهر کجا است را اطلاعی نداریم.

- بیمارانی است که آزمایش PCR آنها مثبت اعلام شده این افراد طبق پروتکل ملی و آزمایش PCR مثبت چه علائم داشته باشند و چه نداشته باشند موارد قطعی ابتلاء به کرونا تلقی می‌شوند.

 - البته نقض آماری ما در مواردی است که محتمل به این بیماری هستند البته الان سازمان بهداشت جهانی تعاریف خود را از ابتلای به بیماری کرونا گسترش داده به عنوان مثال شما اگر با فردی در ارتباط باشید که آن فرد تست PCR او مثبت باشد می‌گوئیم تا زمانی که تست PCR شما منفی نشده شما هم در گروه محتمل به کرونا هستید.

- آمار وزارت بهداشت بر اساس پروتکلی است که سازمان بهداشت جهانی به ما اعلام کرده و بر اساس آمارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور است. این دانشگاه‌ها سامانه‌هایی دارند که موارد PCR مثبت برای آنها اعلام می‌شود.

برای اینکه مسئله آمار حل شود و بتوانیم آمار دقیق‌تری در ایران و یا در کشورهایی که چنین مشکلاتی دارند اعلام کنیم باید مخرج کسر که میزان تعداد مبتلایان است به عدد واقعی نزدیک تر شود.

برای این موضوع پیشنهاد داده‌ایم به خصوص در تهران هر چه سریع‌تر میزان سرانه تست PCR به صورت هوشمند افزایش پیدا کند آن موقع است که با افزایش میزان ابتلاء می‌توانیم آمار دقیق‌تری را اعلام کنیم.

- پیشنهاد ما به ستاد مقابله با کرونا این بوده است که تست PCR رایگان شود و یا با حداقل قیمت در مراکز جامع سلامت ارائه داده شود تا آمارها واقعی‌تر شوند که البته این پیشنهاد در ستاد تصویب شده و ما منتظر تأمین مالی آن از سوی رئیس جمهور هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرصاد
Iran, Islamic Republic of
فعلا دقیق ترین آمار کرونا ؛ آمار فوتی هاست !!
Bulgaria
آزمایش نگرفتن باعث شیوع بیشتر بیماری میشود