سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۷

قیمت واقعی پرواز کیش چقدر است؟

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 743813
مدیر عامل یک شرکت هواپیمایی گفت: در صورتی که هزینه‌ها را با ارز نیما محاسبه کنیم، قیمت هر صندلی تهران _کیش تقریبا بیش‌تر از این ارقام است.
قیمت واقعی پرواز کیش چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، فرزانه شرفبافی مدیر عامل کیش ایر، با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی هم اکنون با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو هستند، گفت: کاهش مسافر، عدم امکان پرواز‌های بین المللی و افزایش نرخ ارز مشکلات بسیار زیادی برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده‌اند. شرکت‌های هوایی در بدترین شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه قرار دارند و برای تامین قطعات مجبور هستند قیمت تمام شده را بالاتر از نرخ جهانی پرداخت کنند.

مدیر عامل کیش ایر اظهار کرد: کاهش تقاضای سفر در ایام شیوع کرونا و همچنین شرایط اقتصادی جامعه باعث کاهش تقاضای سفر‌های هوایی شده است.

شرفبافی توضیح داد: تقریبا ۶۰ درصد هزینه‌های یک شرکت هوایی ارزی است.

هزینه اجاره یا استهلاک هواپیما، هزینه تامین موتور و قطعات هواپیما و حتی برخی هزینه‌های تعمیر و نگهداری و فرودگاهی در داخل کشور بر مبنای نرخ ارز تعیین و محاسبه می‌‌شوند. برخی هزینه‌های ریالی مانند حقوق و دستمزد و خرید‌های داخلی نیز افزایش سالیانه خود را داشته‌اند. البته هزینه‌هایی  از جمله رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند ضدعفونی هواپیماها، فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما‌ها و اتوبوس‌ها و غیره مزید بر علت افزایش نرخ است.

او با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی، قیمت تمام شده پرواز‌ها حداقل دو برابر افزایش یافته است، اما هم اکنون نرخ بلیت‌ها در ماه‌های گذشته تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته  و  نسبت عرضه به تقاضا بیشتر شده است، افزود: از سوی دیگر، وظیفه ما خدمتگزاری به مسافران و رعایت ایمنی و حقوق مسافر در پروازهاست و برای خدمت رسانی پایدار، لازم است شرکت‌های هواپیمایی حمایت و تامین شوند.

مدیر عامل کیش ایر عنوان کرد: هزینه هر ساعت صندلی بر مبنای قیمت تمام شده حدود ۸۰۰ هزار تومان البته با دلار ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که ابتدای سال حساب کرد‌ه‌اند، که با این حساب قیمت مسیر تهران_ کیش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. در حالی که قیمت بلیتی که ما عرضه می‌کنیم ۵۲۷ هزار تومان است.

او ادامه داد: در صورتی که هزینه‌ها را با نرخ ارز نیما که اعلام کرده‌اند پرداخت می‌کنیم که اگر نرخ آن را ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان هم حساب کنیم قیمت هر صندلی تهران _کیش به حدود ۲ میلیون تومان می‌رسد. اما شرکت‌های هواپیمایی بر اساس عرضه و تقاضا قیمت بلیت خود را تعیین می‌کنند و متاسفانه ایرلاین‌ها در این شرایط از سرمایه خود استفاده و برای بقا فعالیت می‌کنند.

شرفبافی تصریح کرد: جلسات متعددی با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی، ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین کمیسیون عمران برگزار و اعلام شد که باید از طریق دولت، تسهیلاتی برای حمایت‌ از شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته شود.
به گفته شرفبافی برای حمایت از شرکت‌های هواپیمایی باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد نرخ‌ها افزایش یابد.

بهترین فرصت برای خرید هواپیما توسط ایرلاین‌ها است
او با بیان اینکه هم اکنون با توجه به پاندمی کرونا و کاهش چشمگیر پرواز‌ها در سطح جهان، بهترین فرصت برای خرید هواپیما و قطعات آن است، اظهار کرد: در صورت تامین ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی می‌توان از این فرصت به وجود آمده، جهت نوسازی و توسعه ناوگان بهره برد.
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برجام که هنوز زنده است پس چرا تحریم شرکت های هواپیمایی؟!
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه برخی مانند جنابعالی همه چیز را سیاسی و جناحی می بینید و از هر فرصتی برای طعنه استفاده می کنیذ .
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه برخی مانند جنابعالی همه چیز را سیاسی و جناحی می بینید و از هر فرصتی برای طعنه استفاده می کنیذ و وقتی این همه پیامهای تشتت و پراکندگی آرا ملاحظه شود معلوم است دشمن هر کار بتواند می کند
Iran, Islamic Republic of
حالا شما قیمت بلیت رو اینجورکه حساب کردی بفروش
ببین کسی حاضرمیشه بره کیش.
علی
Iran, Islamic Republic of
این وسط فقط دستمزد کارگر ۱۰ تا۱۵ درصد سالانه زیاد میشه گرنه همه چیز ۲۰۰ تا۳۰۰ درصد گران شده ..
Iran, Islamic Republic of
۵۲۷ تومن کف کف قیمته ولی اکثرا روی ۶۵۰ تا۷۵۰ هست آخه چطور چنین چیزی که با یک سرچ ۳۰ ثانیه ای میشه دید را انکار میکنی ؟؟؟
حاجی
United Kingdom
ملت مایقیناایثاروفداکاری شمارا فراموش نخواهندکرد