جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۴

تاجزاده و تکرار نوستالژی "اشعث‌بن‌قیس"

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 741497
مگر آقای روحانی بعنوان آمال و آرزوی تاجزاده و دوستانش، ‌ کم اختیار و بودجه در دست دارد که هرکاری را بخواهد در اقتصاد و سایر اوضاع کشور انجام دهد!؟
تاجزاده و تکرار نوستالژی "اشعث‌بن‌قیس"
به گزارش جهان نيوز، مصطفی تاجزاده، ‌ از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از حامیان رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در یک توییت نوشت:

"وخامت اوضاع موجب شده که شخص رهبر را خطاب قرار دهم. من نگرانم و معتقدم امروز دیگر جای مجامله و تعارف نیست. همه باید خیلی صریح با رهبری حرف بزنند. وقت آن است که به رهبر بگوئیم شما می‌توانید و باید اصلاحات انجام دهید تا ایران به سرنوشت کشورهای منطقه دچار نشود! "


*محتوای این توییت ماجرای تاریخی "حکمیّت" در جنگ صفین را در ذهن تداعی می‌کند.

ماجرایی که طی آن عده‌ای در سپاه امیرالمؤمنین(ع)، روی از امر حضرتش گردانیدند و خواستار حکمیّت شدند.

حکمیتی که امام(ع) مخالف آن بود اما به ایشان تحمیل شد و آن عده بعدها و پس از مشخص شدن اشتباهشان تأکید کردند که علی(ع) هم در وضع کنونی مسئول است و باید با ما توبه کند که حکمیت را پذیرفت!

آقای تاجزاده باید بداند که رهبر معظم انقلاب در ایام پیش از انتخابات‌های ۹۲ و ۹۶ این هشدار را داد که رئیس جمهور حاکم سرنوشت کشور است و مردم باید به یک گزینه با همت جهادی رأی بدهند.

ولی آیا گزینه‌ای که آقای تاجزاده و دوستانشان در دامن رأی مردم گذاشتند همین بود!؟

و آنها چرا حاضر نیستند به مردم بگویند که ۸ سال است خود و دوستانشان بر تمام مقدرات کشور حاکم هستند و امروز که نتیجه نگاه و مدیریتشان بر عالم و آدم آشکار شده اما حاضر به پذیرش مسئولیت نیستند و قصد دارند کسی دیگر را مسئول این اوضاع جلوه دهند!؟

مگر حکومت دیکتاتوری است که رئیس‌جمهور وجود خارجی نداشته باشد یا مسلوب‌الید باشد که تاجزاده رهبری را مخاطب قرار می‌دهد!؟

مگر آقای روحانی بعنوان آمال و آرزوی تاجزاده و دوستانش، ‌ کم اختیار و بودجه در دست دارد که هرکاری را بخواهد در اقتصاد و سایر اوضاع کشور انجام دهد!؟

آدرس اشتباه تاجزاده و دوستانش در مقطع کنونی که دقیقا موسم پاسخگویی، عذرخواهی و اشاره به مثبتات رقیب از سوی خودِ آنهاست؛ می‌تواند سمت دقیق مقصّرین اصلی وضع موجود را به هر جوینده حقیقتی نشان دهد.

گفتنیست، "اشعث بن قیس" از چهره‌های کلیدی تحمیل حکمیت به امیرالمؤمنین علی(ع) در جنگ صفین بود. او حامی شماره یک ابوموسی اشعری (گزینه مورد مخالفت امام) در مذاکرات حکمیت نیز بود.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
این فتنه گران دباره ازسوراخ بیرون آمده اندوفتنه جدیدی دارند.بایدنظام ازاول با اینها مماشات نمیکرد...
Iran, Islamic Republic of
من ایثارگر را با وجود قوانین متعدد جذب هیات علمی نمی کنند ولی عضو ستاد اقای پرزیدنت ره صد ساله را یک شبه می پیماید و در فراخوان جذب می کنند.
Iran, Islamic Republic of
این اشخاص ماموریتشان سیاه نمایی است تاجزاده مانده و حقیقت پور و افشاری و گنجی اشان آن طرف هستند فرقشان فقط در مکان است والا اینان همه یک روح دارند در کالبد های مختلف روح غرب پرستی
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که حاج قاسم از ماست و تاجزاده از اونها..