جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تور لحظه آخری مشهد را چطور پیدا کنم؟

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 740141
هرچیزی یک نقطه آغاز داشته است؛ قصه تورهای لحظه آخری هم زمانی آغاز شد که یک آژانس مسافربری برای اینکه صندلی‌های خالی پروازهای چارتری خود را پر کند، دست به اقدام جالبی زد.
تورهای لحظه آخری بازار گرمی دارند، این بازارگرمی در انواع قیمت تور مشهد هم به‌چشم می‌خورد. اما آیا تورهای لحظه آخری برای رزرو مناسب هستند؟ می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد؟ چطور می‌توان تورهای لحظه ‌آخری واقعی را از تورهای غیرواقعی تشخیص داد؟ آیا معیاری برای تشخیص این تورها وجود دارد؟ درنهایت چطور می‌توانیم تور لحظه آخری مشهد را پیدا کنیم؟ برای اینکه بتوانیم پاسخ این سوالات را بفهمیم، بهتر است از ماهیت اصلی تورهای لحظه آخری خبردار شویم؛ دراین‌صورت می‌توانیم برای رزرو تور واقعی لحظه آخری مشهد اقدام کرده و سفر خوب و ارزانی را با آن تور سپری کنیم.


 
*تور لحظه آخری چیست؟

هرچیزی یک نقطه آغاز داشته است؛ قصه تورهای لحظه آخری هم زمانی آغاز شد که یک آژانس مسافربری برای اینکه صندلی‌های خالی پروازهای چارتری خود را پر کند، دست به اقدام جالبی زد. او لحظات آخر نزدیک به پرواز اعلام کرد که اگر افرادی خود را سریع به تور برسانند، به آن‌ها تخفیف ویژه می‌دهد. استقبال از این تخفیف آنقدر زیاد بود که به سرعت تعداد صندلی‌های خالی آن تور پر شد.

از آن به بعد همه تورها صندلی‌های باقی‌مانده و پرنشده خود را با تخفیف‌های ویژه 10 الی 70 درصدی ارائه می‌کردند. با این کار هم همه صندلی‌های هواپیما پر شد، هم مدیر تور ضرر نکرد و هم مسافران لحظه آخری کلی سود بردند. همین روال تا هم‌اکنون ادامه داشته است و ما می‌توانیم از چنین فرصت‌هایی برای تجربه یک سفر باکیفیت و ارزان استفاده کنیم. اما دراین‌میان آژانس‌ها، افراد و صفحات مجازی‌ وجود دارند که تحت‌عنوان «تورهای لحظه آخری» یا «تورهای دقیقه نودی» تورهایی بی‌کیفیت را به مردم قالب می‌کنند.

تورهای لحظه آخری که درنتیجه فروش‌نرفتن بلیط‌های چارتری ارائه‌دهندگان تور باقی مانده‌اند، همان تورهای لحظه آخری واقعی هستند. اما برای تشخیص آن‌ها از تورهای فیک باید بررسی‌هایی انجام شود که درادامه به این بررسی‌ها نیز خواهیم پرداخت.

*تور لحظه آخری مشهد را چطور پیدا کنیم؟

حالا که فهمیدیم تور لحظه آخری چیه، می‌خواهیم بدانیم که چطور می‌شود تورهای دقیق نودی مشهد را پیدا کرده و رزرو کنیم؟ برای این کار فقط کافی است عنوان «تور لحظه آخری مشهد» را در اینترنت جستجو کنیم؛ با این کار تعداد زیادی سایت ارائه‌دهنده تورهای مشهد برای ما نمایش داده می‌شود. ما می‌توانیم بهترین این تورها را براساس اطلاعاتی که از خدمات خودشان در سایت قرار داده‌اند، انتخاب کنیم. البته گاهی برای اینکه خودمان را به تورهای دقیقه آخری مشهد برسانیم، فقط یک روز یا چند ساعت وقت داریم تا چمدان‌های خود را ببندیم و آماده شویم. اگر بخواهیم تعلل کنیم، ظرفیت‌ها پر می‌شوند و جایی برای ما باقی نمی‌ماند. پس اگر می‌خواهید درهرصورت با تورهای لحظه آخری یا با خرید مستقیم بلیط هواپیما مشهد علی بابا به مشهد بروید، چمدانتان را از همین حالا ببندید و درحالت «آماده‌باش» قرار بگیرید.

*چطور تور لحظه آخری واقعی رزرو کنیم؟

برای اینکه بفهمیم ارزانی یک تور برای لحظه آخری بودن آن است یا به‌دلیل خدمات بی‌کیفیتش، باید اول با افراد آگاه مشورت کنیم. افرادی که زیاد به سفر می‌روند و بارها با تور مشهد به این شهر رفته‌اند، می‌توانند راهنماهای اصلی ما باشند. آن‌ها به‌راحتی می‌توانند درمورد تور موردنظر ما قضاوت کرده و واقعی‌بودن آن را تشخیص دهند. اگر چنین شخصی را بشناسید، برای تشخیص تورهای واقعی کافی است.

اما گاهی چنین شخصی را میان اطرافیان و آشنایان‌مان نداریم. درچنین مواقعی باید روی کنجکاوی، حوصله و آی‌کیو خود حساب کرده و سایت‌های معتبری را برای رزرو تور لحظه آخری خود انتخاب کنیم. سایت‌های معتبر معمولا نشان اعتماد الکترونیکی و پشتیبانی 24 ساعته دارند. مطالعه نظر کاربران آن سایت‌ها زیر پست‌هایشان هم یکی دیگر از معتبرترین منابع برای اعتماد به سایت‌های رزرواسیون تورهای گردشگری است.



 
*آیا سفر به مشهد با تور هوایی بهتر است یا تور زمینی؟

معمولا تورهای لحظه آخری برای تورهای هوایی درنظر گرفته می‌شوند. اما گاهی هزینه تورهای لحظه آخری مشهد برابر با هزینه سفر زمینی به مشهد است. اما چطور تشخیص دهیم که کدام یکی برای ما بهتر است؟! اگر بتوانیم با استفاده از روش‌هایی که در بالا معرفی کردیم، از کیفیت تور لحظه آخری‌مان به مشهد مطمئن شویم، بهتر است همان را انتخاب کنیم. درصورتی‌که متوجه شدیم توری که انتخاب کرده‌ایم، کیفیت پایینی دارد و فقط عنوان «لحظه آخری» را برای بازارگرمی به آن اضافه کرده‌اند، به فکر سفر زمینی باشید.

بزرگ‌ترین تفاوت تورهای زمینی با هوایی در زمان رسیدن به مقصد است. فاصله 888 کلیومتری تهران تا مشهد با هواپیما در یک ساعت و نیم طی می‌شود؛ این درحالی است که این فاصله با اتوبوس یا قطار حدود 16 الی 20 ساعت طول خواهد کشید.

دومین تفاوت این دو تور در هزینه‌های حمل‌ونقل است؛ درواقع هزینه سفر با اتوبوس یا قطار بین 30 الی 60 درصد پایین‌تر از هزینه سفر با هواپیما خواهد بود. اگر می‌خواهید سریع و بدون خستگی به مشهد برسید، درهرصورت باید یک تور لحظه‌آخری هوایی رزرو کنید. اگر می‌خواهید از زیبایی‌های مسیر هم قبل از رسیدن به مقصد لذت ببرید، سفر زمینی با قطار یا اتوبوس را انتخاب کنید. اختیار این تصمیم با مقدار بودجه، سلیقه و روحیه خودتان است.

اگر قصد سفر به کیش دارید بخوانید : بهترین هتل‌های کیش با قیمت مناسب

*چطور از تورهای لحظه آخری باخبر شویم؟

ممکن است سایت‌های معتبر ارائه تور را شناسایی کرده باشیم، اما هربار به‌دلیل بی‌اطلاعی، تورهای لحظه آخری را از دست بدهیم. در چنین شرایطی باید به فکر راهی برای باخبرشدن از این تورها باشیم؟ برای این کار دو راه وجود دارد: اولین راه چک‌کردن هر روز و هر ساعت سایت‌های ارائه تور است که البته کار سختی به‌نظر می‌رسد. دومین و راحت‌ترین راه هم عضویت در خبرنامه یا کانال تلگرامی سایت‌هایی است که به آن‌ها اعتماد داریم.

دراین‌صورت به‌محض ارائه تورهای لحظه آخری مشهد، از وجود این تورها خبردار شده و می‌توانیم همان لحظه هم ثبت‌نام کنیم (باید وقتی تورهای دقیقه نودی اعلام می‌شوند، آنلاین باشیم و پست‌های مربوط به آن را ببینیم). البته به‌غیر از دو روش فوق، یک راه آسان‌تر هم وجود دارد که عضویت در شبکه پیامکی سایت‌های رزرو تور گردشگری است. دراین‌صورت حتی اگر آنلاین هم نباشیم، پیامک مربوط به تورهای لحظه آخری را دریافت خواهیم کرد.

اگر خواهان سفر به مشهد با یک تور لحظه آخری خوب باشید، بالاخره آن را پیدا خواهید کرد. اما اگر هم به این تورها نرسیدید، نگران نباشید؛ تورهای ارزان مشهد در ایامی که سفرها کاهش پیدا می‌کند، دردسترس شما قرار خواهند داشت. تور مشهد ارزان بیشتر اوایل مهر تا اواخر اسفند و اواخر فروردین تا خرداد ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *