جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جاسوسی با استفاده از "توریسم"

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 457203
وزیر پیشین اطلاعات بیشترین و مهم ترین آسیب نفوذ را متوجه عرصه فرهنگ دانست و گفت: کسانی که مسأله نفوذ دشمن در کشور را نوعی توهم می‌دانند، خود در این مسأله گرفتار و مبتلا شده‌اند.
جاسوسی با استفاده از "توریسم"
به گزارش جهان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، با اشاره به خطر جدی نفوذ دشمن در کشور، گفت: خطر نفوذ دشمن در ابعاد مختلف نظام به صورت جدی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب هم در این زمینه به صورت جدی هشدار داده‌اند.

وی با بیان این‌که باید جلوی نفوذ در مباحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گرفته شود، ابراز داشت: دشمن در همه این زمینه‌ها طراحی مختص خود را انجام داده و درصدد است به صورت کاملا نامحسوس نفوذ پیدا کند.

حجت‌الاسلام مصلحی در ادامه با اشاره به نفوذ دشمن در مباحث فرهنگی، اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که دشمنان از طریق آن می‌توانند به مباحث فرهنگی کشور نفوذ پیدا کنند مسأله توریسم است که قصد دارند از این طریق اطلاعات مهمی را از داخل کشور به بیرون انتقال دهند.

وزیر پیشین اطلاعات افزود: دشمن از همه راه‌ها استفاده می‌کند تا اطلاعاتی دقیق از سیستم آموزشی، علمی و فرهنگی به دست آورد و پاشنه آشیل آن را کشف کند و از همان طریق به کشور ضربه بزند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: دشمن دنبال این موضوع است تا دلایل پیشرفت جمهوری اسلامی را در این ۳۷ سال کشف کند و آن را از بین ببرد و این مسأله برای آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به سازمان‌ها و مؤسساتی که تحت نظارت استکبار جهانی فعالیت می‌کنند، گفت: اگر فعالیت مؤسساتی مانند بروکینگز و شبیه آن را بررسی کنیم، عقبه آنها را در سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی اروپا و آمریکا پیدا می‌کنیم که اتفاقا این سازمان‌ها دنبال راهی برای نفوذ در نظام جمهوری اسلامی هستند.

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به این‌که برخی افراد در داخل کشور مسأله نفوذ را نوعی توهم قلمداد می‌کنند، ابراز داشت: مشکل این افراد این است خود در داخل همین مسأله گرفتار و مبتلا شده‌اند و برای دفاع از خود این مسأله را نوعی توهم می‌دانند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: مسأله نفوذ بیشترین آسیب را در مباحث فرهنگی به کشور وارد می‌کند؛ از همین رو مسؤولان و دولتمردان فرهنگی باید در این زمینه هوشیاری مناسب را داشته باشند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *