يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
به ادعای یک منبع آگاه؛

احتمال تجهیز امارات به اف-۳۵ منتفی نیست

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 737491
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ممکن است امارات بتواند بر مبنای توافقنامه جانبی سازش با رژیم صهیونیستی، از آمریکا اف-۳۵ بخرد.
احتمال تجهیز امارات به اف-۳۵ منتفی نیست
به گزارش جهان نيوز، یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته آمریکا در حال بررسی فروش جنگنده‌های اف -۳۵ به امارات در چارچوب توافق جانبی سازش با رژیم صهیونیستی است.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم پیشتر گفته بود که توافق تل‌آویو-ابوظبی به این معنا نیست که موضع اسرائیل در قبال فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای خاورمیانه تغییر کرده است.

به گفته وی، تل‌آویو همچنان مخالف آن است که واشنگتن با فروش تسلیحات به ابوظبی، برتری نظامی رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز در اظهارات شب گذشته خود، به علاقمندی امارات برای خرید اف -۳۵ اشاره کرد و گفت: تا ببینیم چه پیش می‌آید. این مسئله در دست بررسی است.

البته، هرگونه قرارداد فروش اف -۳۵ مستلزم سال‌ها مذاکره است و حتی تغییر دولت واشنگتن هم می‌تواند به تعلیق آن منجر شود. به عنوان مثال، لهستان ۳۲ فروند از این جنگنده را خریداری کرده اما نخستین محموله آن را در سال ۲۰۲۴ تحویل می‌گیرد. علاوه بر این، فروش اف -۳۵ مستلزم تائید کنگره است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *