جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۱
حاجی‌دلیگانی:

روحانی با پیش‌فروش نفت، زمین سوخته به دولت بعدی تحویل می‌دهد

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 737002
عضو هیئت رئیسه در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه دولت قصد پیش فروش نفت به مردم را دارد، در حالی که دولت بعدی در پی این تصمیم بدهکار خواهد شد، افزود: در پی این تصمیم زمین سوخته‌ای از دولت فعلی به دولت بعدی خواهد رسید.
پیش فروش نفت یعنی زمین سوخته دولت بعد
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی‌‌دلیگانی در گفتگو با خبرگزاری آنا، با بیان اینکه دولت باید طرح گشایش اقتصادی را به مجلس ارائه کند، گفت: دولت به دنبال کسب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد است اما راهکارهای بهتری هم برای کسب این میزان درآمد وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون ۳۵ پالایشگاه کوچک در کشور تحت عنوان پتروپالایشگاه وجود دارد که تحت اداره بخش خصوصی و تعاونی است، افزود: این مجموعه‌ها در نتیجه بی‌توجهی دولت به ویژه وزیر نفت از دریافت میعانات و نفت خام محروم شده و رو به تعطیلی هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عقل حکم می‌کند که این نفت خام و میعاناتی که روی دست دولت مانده به پالایشگاه‌ها داده شود، تصریح کرد: با فرآوری نفت مسیر صادرات نیز هموار شده و به این ترتیب ارزآوری نیز تسهیل می‌شود.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: اگر دولت مواد مورد نیاز پتروپالایش‌ها را تامین کند روزانه ۶۰۰ هزار بشکه فرآورده‌های نفتی صادر خواهد شد که ارزش افزوده بالاتری به نسبت نفت خام نیز دارد.

وی با بیان اینکه اکنون یک بشکه نفت در حدود ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود در حالی که اگر تبدیل به بنزین شود ارزش افزوده چند برابری برای کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: واگذاری بنزین به مرزنشینان برای فروش در کشورهای همسایه بهترین اقدام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه دولت قصد پیش فروش نفت به مردم را داشته در حالی که دولت بعدی در پی این تصمیم بدهکار خواهد شد، افزود: در پی این تصمیم زمین سوخته‌ای از دولت فعلی به دولت بعدی خواهد رسید.
وی افزود: ما با این نوع رفتار که سر مردم کلاه گذاشته شود و پیش خورد منابع انجام شود مخالف هستیم.

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان، گفت: مطرح کردن برخی انحرافات درست است، اما باید طوری این موارد مطرح شود که دقیق و منطبق با اسناد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بعنوان يك اقتصاد دان ميگويم كه از كجا بدانيم...
ب
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی جناب همان مجلسی های قبل هستند که جلوی این دولت کوتاه آمدید..
بوسجین
Iran, Islamic Republic of
آقایون برای اجرا عدالت راه های زیادی است.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
جناب دلیگانی لطفا راهکار کسری بودجه دولت را بفرمائید.ازبانک مرکزی قرض بگیرد یا از مردم؟کدام بهتر است ؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of

راهکار این است که واردات آن دسته از اجناس مصرفی خارجی که هیچ سودی برای کشور ندارد را متوقف کرده و به تولید داخل بها دهد. چوب لای چرخ صنعت نگذارد. چرخ صنعت که راه بیفتد، چرخهای دیگر را نیز به راه می اندازد.
Iran, Islamic Republic of
ازسال 1392 تاکنون هیچ یک از وعده های حسن روحانی عملی شده است.
Iran, Islamic Republic of
گام بعدی واشنگتن علیه ایران؛ «مکانیسم ماشه» فعال می‌شود؟
دخالت، مداخله، خیانت، وجنایت، تجاوز آمریکا جنایتکار شماره یک 100 سال دیگر هم درمنطقه خاورمیانه و جهان تمام نمی شود و همچنان نیزادامه می دهد...
Iran, Islamic Republic of
پیش فروش نفت به مدت کوتاه باشد به دولت بعدی کاری ندارد وچناچه این طرح به نفع اقتصاد کشور باشد بهتر هست که انجام شود وکسی که ایده خوب داد بدانید حتما پولدار نیست .
Russian Federation
دقیقا درسته چون بعد از دوسال اگر نفت فروش نرفت دولت اینده چگونه جواب مردم را بدهد که سهم نفت خریده اند ؟ نارضایتی عمومی را نخواهد توانست کنترل کند.
اینا بندازند گردن قیلیها وبعدیها ..
شما نماینده ووکیل ملتید یا گزارشگر وخبرنگار...;/!