شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

دبی، توریستی ترین شهر در خاورمیانه

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 734824
بعد از چند ماه سردرگمی چه برای آن هایی که می خواستند برای تفریح به دبی سفر کنند و چه آن هایی که برای ادامه دادن کارهای تجاری شان راهی این شهر در امارات متحده عربی بودند و ناکام ماندند، بالاخره خبرهای خوبی از شرکت هواپیمایی ماهان و شرکت هواپیمایی امارات به گوش می‌رسد. همان طور که می دانیم راه هوایی امارات یکی از مهم‌ترین کریدورهای هوایی در جهان است که بسته بودن آن در ماه های اخیر، ضربه مهلکی را به بدنه گردشگری و حمل و نقل هوایی وارد کرد.

در حال حاضر، بعد از نزدیک به ۶ ماه از حضور میهمان ناخوانده و منحوس کرونا این فرصت دست داده تا با بازگشایی پروازهای دبی بتوان دوباره از طریق شاهراه های هوایی به این شهر سفر کنیم. در این مطلب به چند و چون این بازگشایی مجدد و آن چه که برای سفر به دبی نیاز داریم می پردازیم.

 
ورود گردشگران به دبی با هواپیمایی های امارات
طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده، فرودگاه های دبی از تاریخ ۱۷ ژولای ۲۰۲۰ میلادی مصادف با تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۹ هجری شمسی به روی گردشگران باز می شود و پروازها و تور دبی دوباره از سر گرفته می شود.

طبق آخرین جلساتی که هیئت امنا دبی و امیر این شهر در پی تعطیلی چند ماهه این شهر توریستی- تجاری به همراه داشته است، تصمیمی دال بر بازگشایی پروازهای دبی گرفته شد که البته در آغاز با مخالفت‌هایی همراه بود و بعد از مشورت با متخصصین این امر، نتیجه‌ای که حاصل شد، همراه بودن پروازهای دبی با رعایت پرتکل های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی و همچنین پرتکل هایی که شرکت هواپیمای امارات و قوانین ورود و خروج به این شهر گذاشته است همراه است. مجموعه هایی از پرتکل های بهداشتی و اسنادی که ثابت کند مسافران مبتلا به ویروس کرونا نیستند از بندهای این مجموعه هستند و هر کس که می خواهد چه به عنوان توریست و چه با مدارک اقامت می خواهد از مرزهای هوایی وارد دبی شود باید از این پرتکل پیروی کنید.

خرید بلیط هواپیما دبی و سفر به این شهر در خاورمیانه مستلزم رعایت پرتکل های بهداشتی است.

ورود به فرودگاه های دبی با رعایت پرتکل های بهداشتی
تاریخ ۲۷ تیر ماه مصادف با ۱۷ ژولای ۲۰۲۰، فرودگاه دبی پذیرای مسافران و گردشگران از کشورهای دیگر به این شهر است اما ورود به این شهر تابع شرایطی است؛ اول از همه، باید گفت که سفر به دبی در پی بازگشایی پروازهای دبی شرایط سنی ندارد و برای همه آزاد است. همه مسافران دبی می دانند که ورود به این شهر نیازمند ویزا است. شما می توانید برای دریافت ویزای دبی در زمان ورود به فرودگاه اقدام به اخذ ویزا کنید و یا از طریق سفارت امارات در کشور خودتان اقدام به دریافت ویزا کنید. البته لازم به ذکر است که شهروندان ایرانی که در ایران اقامت دارند باید قبل از آغاز سفرشان، به سفارت امارات بروند و نسبت به دریافت ویزا دبی اقدام کنند.

پوشش بیمه ای کرونا در بیمه مسافرتی
یکی دیگر از اسنادی که باید به همراه داشته باشید، بیمه مسافرتی است. در بسیاری از سفرهایی که به کشورهای دیگر و در زمان مختلف انجام داده‌اید، حتما از شما خواسته شده تا برای دریافت بیمه مسافرتی قبل از سفر اقدام کنید اما در حال حاضر برای سفر به دبی باید بیمه مسافرتی داشته باشید که بیماری کوید ۱۹ را هم پوشش دهد. در صورتی که نتوانستید و یا تمایل به دریافت این بیمه مسافرتی نداشته‌اید می‌بایست قبل از شروع سفر به دبی تعهد بدهید که در صورت ابتلا به ویروس کرونا در مقصد، در صورت نیاز و تشخیص، تمام هزینه های درمان و یا قرنطینه سازی به عهده خود شخص است. در صورتی که بیمه مسافرتی با پوشش بیماری کرونا را دریافت کرده‌اید باید برگه آن را در بخش پذیرش (Check in) به همراه داشته باشید.


PCR تنها آزمایش مورد تایید
اول از همه به خاطر داشته باشید که از نظر هواپیمایی امارات، آزمایش PCR شما تنها تا ۹۶ ساعت از زمان پرواز به دبی اعتبار دارد. اگر از یکی از کشورهای فهرست زیر از زمان بازگشایی پروازهای دبی به این شهر سفر می‌کنید، باید یک گواهی آزمایش PCR را که دولت شما آن را تایید کرده به همراه داشته باشید تا هواپیمایی امارات به شما اجازه پرواز با هواپیمایی امارات را بدهد.

باز هم یادآور می‌شویم که آزمایش PCR تنها ۹۶ ساعت از زمان پرواز باید فاصله زمانی داشته باشد. مسافران کشورهایی که می‌خواهند با پرواز امارات وارد دبی شوند و در زمان شروع پرواز به آزمایش منفی تایید شده از طرف دولت کشورشان نیاز دارند عبارت‌اند از: افغانستان، مصر، هند، ایران، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، روسیه، سودانگ، تانزانیا، آمریکا؛ فرودگاه های هیوستون (IAH)، فرودگاه فورت ورث دالاس (DFW)، سان فرانسیسکو (SFO)، فورت لادردال (FLL)، اورلاندو (MCO).

البته این قانون شامل حال کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس و مسافران این ایالات که می‌خواهند از هواپیمایی امارات برای سفر به دبی استفاده کنند نیز می‌شود. اگر در زمان ورود به شهر دبی آزمایش PCR را انجام داده‌اید می‌بایست تا زمان آماده شدن جواب آن در قرنطینه بمانید. در صورتی که آزمایش‌تان منفی بود، سپس می‌توانید به طور آزادانه از هتل بیرون بیایید و گشت و گذار در دبی را شروع کنید در غیر این صورت اگر جواب آزمایش تان مثبت بود باید طبق قوانین و پرتکل های دبی در قرنطینه بمانید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *