سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۴

بی‌توجهی پنتاگون به ادعاهای ترامپ درباره کنترل کرونا

سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 728843
به نوشته پایگاه خبری «هیل»، وزارت دفاع آمریکا علیرغم ادعاهای رئیس‌جمهور این کشور درباره کنترل بیماری کرونا تا پایان سال 2020، طبق برنامه خود پیش می‌رود و در حال برنامه‌ریزی برای فعالیتها در سال 2021 است.
بی‌توجهی پنتاگون به ادعاهای ترامپ درباره کرونا
به گزارش جهان نيوز، پنتاگون فعالانه در حال برنامه‌ریزی برای زندگی با وجود کروناویروس در سال ۲۰۲۱ است، مسئله‌ای که ممکن است خشم دونالد ترامپ را که با اطمینان می‌گوید روند این بیماری در حال کند شدن است، در پی داشته باشد.
 
به گزارش پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا «هیل»، مقامات دفاعی آمریکا حرکت نیروهای نظامی را متوقف کرده، کشتی‌ها را در بنادر نگه داشته و چارچوبی را درباره تمدید توقف فعالیت‌ها به دلیل همه‌گیری «کووید-۱۹» اعمال کرده‌اند. روز سه‌شنبه یک یادداشت درز پیدا کرده فاش کرد که مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا در حال برنامه‌ریزی درباره امکان مقابله ارتش با این ویروس فراتر از سال جاری میلادی هستند.

بنابراین مطلب، این آمادگی با پیام‌های کاخ سفید مبنی بر این که ویروس در ماهای آینده از بین می‌رود و واکسن کرونا تا پایان سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود، در تضاد است.

این وضعیت نشان دهنده موقعیت سخت پنتاگون است که در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ در اغلب موارد با آن مواجه بوده است. مقامات نظامی آمریکا بارها و بارها مجبور شده‌اند در ظاهر با خواسته‌های رئیس‌جمهور این کشور موافقت کنند، اما در خفا با واقعیت‌هایی پیش بروند که ممکن است خشم تراپ را برانگیزد. این رویه در همه موارد از جمله اجرایی کردن فرمان ترامپ برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، به همین شکل بوده است.

در ارتباط با کروناویروس، پنتاگون ماه‌هاست مسیر خود را ترسیم کرده است. در ماه ژانویه وقتی تنها ۶ نفر مبتلا به کرونا در آمریکا تشخیص داده شده بود و رئیس‌جمهور آمریکا می‌گفت شرایط تحت کنترل است، پنتاگون نخستین راهنمای مرتبط با این بیماری را برای اعضا و کارمندانش منتشر کرد.

در اواخر فوریه هم که ترامپ مدعی شده بود کروناویروس محو می‌شود، پنتاگون چند تمرین نظامی را لغو کرد، تردد در خارج از کشور را محدود کرد و دستور داد همه کشتی‌هایی که به کشورهای اقیانوس آرام رفته بودند، در قرنطینه قرار بگیرند.

در ماه آوریل هم که ترامپ درباره بازگشایی اقتصادی تا عید پاک سخن گفت، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا ممنوعیت سفر نظامی را تا ۳۰ ژوئن تمدید کرد.

حتی وقتی اوایل این ماه رئیس پنتاگون گفت که دولت قصد دارد میلیون‌ها دوز واکسن را تا پایان سال تحویل دهد، پیش‌نویس وزارت دفاع آمریکا که به بیرون درز پیدا کرد احتمال دسترسی به واکسن موثر دست‌کم تا تابستان ۲۰۲۱ را بعید دانست.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی آمریکا را به ارسال جنگنده و سلاح برای ائتلاف متجاوز سعودی دخالت در جنگ یمن متهم کرد
آمریکا ازسال 2015 تاکنون عامل اصلی جنگ در یمن است.
Iran, Islamic Republic of
7 سال است که مردم یمن توسط عربستان و متحدانش به همراه القاعده و داعش قتل عام می شوند شرم آور است که سازمان ملل متحد خواستار پایان جنگ در یمن شد.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
1 - هدف آمریکا کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریست های داعش در عراق و سوریه، حمایت از امنیت اسرائیل است.
2 - هدف آمریکا کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریست های داعش در سوریه و منطقه، حمایت از امنیت اسرائیل است.
3 - هدف آمریکا کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه، حمایت از امنیت اسرائیل است.