سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
رئيس سازمان ملی كارآفريني و نایب رئيس اتاق بازرگانی ايران:

برنامه‌های جدید و محصولات آينده سايپا تصوير ذهني جامعه را از این مجموعه بهبود می‌بخشد/ استقرار و فعاليت شركت‌های دانش‌بنيان در سايپا با هدف افزايش داخلی‌سازی قطعات و توسعه محصولات جديد/ رفع بخشي از نابسامانی‌های خودرو در اختيار مديران اين صنعت نيست

سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 728842
رئيس سازمان ملي كارآفرينی و نایب رئيس اتاق بارزگاني ايران با بيان اينكه به دلايل مختلف تصوير صنعت خودرو در سطح جامعه مخدوش شده است، افزود: بخشي از دلايل ايجاد اين تصوير مخدوش به عدم اطلاع دقيق مردم از پيچيدگی‌های صنعت خودرو باز می‌گردد و بخشي نيز به اشتباهات مدیران پیشین خودروسازی در سال‌های گذشته مربوط است كه البته رفع همه اين نابسامانی‌ها نيز در اختيار مدیران این صنعت نیست.
برنامه‌های جدید و محصولات آينده سايپا تصوير ذهني جامعه را از این مجموعه بهبود می‌بخشد
به گزارش جهان نيوز، حسين سلاح‌ورزي پس از بازديد مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا و امضاي تفاهم‌نامه توسعه همكاري سازمان ملي كارآفرينی با اين گروه خودروسازي اظهار كرد: به دلايل مختلف از جمله محدوديت‌هاي اقتصادي و از دست رفتن بخشي از درآمدهاي كشور، ارزش پول ملي كاهش پيدا كرده و مردم براي خريد محصولات بايد مبلغ بيشتري پرداخت كنند.

اين همان چيزي است كه در سطح جامعه با عنوان گراني از آن ياد مي شود. متاسفانه در برخي حوزه‌ها از توليدكننده‌ها و صنعتگران به عنوان مسئول اين گراني ياد می‌شود كه اين درست نيست و آنها نقشي در اين افزايش قيمت ندارند.

سلاح‌ورزي ادامه داد: البته در صنعت خودروسازي عدم افزايش كيفيت در دوره هاي گذشته و بدعهدي هاي اخير در تحويل خودروها نيز باعث شده تا انتقاداتي به فعالان اين صنعت شكل بگيرد اما آنچه كه من امروز در گروه سايپا ديدم حكايت از آن دارد كه اين گروه خودروسازي برنامه‌هاي قابل اعتنايي براي رفع اين مشكلات در دستور كار دارد.

نائب رئيس اتاق بازرگاني ايران گفت: برنامه هاي آينده سايپا به ويژه ۸ محصولی كه اين خودروساز براي عرضه در دو سال آينده درنظر گرفته است، مي تواند تا اندازه زيادي به اصلاح تصوير ذهني جامعه در خصوص اين گروه خودروسازي كمك كند و آن را بهبود بخشد.

سلاح ورزي با بيان اينكه ما در اتاق بازرگاني ايران و سازمان ملي كارآفريني آماده توسعه همكاري با گروه خودروسازي سايپا براي پيشبرد برنامه‌ها هستيم، افزود: صنايع بزرگ از جمله صنعت خودرو به دليل تاثير در ارزش افزوده و رونق كسب و كارهای كوچك و همچنين سهمي كه از توليد ناخالص داخلي دارند؛ از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و بايد مراقبت شوند تا آسيب نبينند.

رئيس سازمان ملي كارآفريني گفت: از سال ۹۶ تعداد زيادي تشكل، كانون و نهادهاي فعال در حوزه فناوري ايجاد شده بود كه براي هم افزایي و ساماندهي آنان، سازمان ملي كارآفريني به عنوان يك تشكل بالادستي ايجاد شد. يكي از نقش هاي محوري اين سازمان، بر هم‌رساني پلتفرم ها، استارت آپ ها و شركت‌هاي دانش بنيان براي كمك به كسب و كارهاي سنتي در جهت بهبود عملكرد آنهاست.

سلاح‌ورزي افزود: براساس آنچه در بازديد امروز مشاهده كرديم و برنامه‌های مهندس سليماني، مديرعامل سايپا، فكر مي كنم كه شركت‌هاي دانش‌بنيان و استارت‌آپ‌ها تا حد زيادي می‌توانند اين گروه خودروسازي را در زمينه‌های زنجيره تامين، فرآيند توليد، بازاريابي و فروش و همچنين خدمات پس از فروش ياری كنند.

لازم به ذكر است، پس از بازديد حسين سلاح‌ورزی، رئيس سازمان ملی كارآفرينی از مركز تحقيقات و نوآوری سايپا، يك تفاهم‌نامه همكاري به امضاي وي و سيدجواد سليماني، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا رسيد.

اين تفاهم نامه به منظور افزايش همكاري هاي مشترك در زمينه توسعه، ترويج و نهادينه‌سازي كارآفريني، نوآوري و فنآوري در صنعت خودرو و در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي تنظيم شده و قرار است براساس آن زمينه استفاده از توانمندي هاي دو طرف فراهم آيد.

بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌های بالقوه و بالفعل طرفين در توسعه نوآوری، فناوری و كارآفرينی، مشاركت در ترويج و شكل دهي زيست‌بوم نوآوری و فناوری، مشاركت در توسعه اقتصاد دانش‌بنيان با بهره گيری از ظرفيت‌ها و فرصت‌های گروه خودروسازی سايپا و تسهيل، استقرار و فعاليت شركت‌های دانش‌بنيان در سايپا با هدف افزايش داخلی‌سازی قطعات و توسعه محصولات جديد از موضوع‌ها و محورهای اصلی اين تفاهم نامه همكاری به شمار می‌رود.

 
منبع:سایپا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *