جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اعتراف به ۱۰۰ فقره موبایل‌قاپی در پایتخت

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 728154
رئيس پايگاه يکم پليس آگاهی تهران از دستگیری ۲ موبايل‌قاپ حرفه‌ای در محدوه شمال تهران خبر داد.
اعتراف به ۱۰۰ فقره موبایل‌قاپی در پایتخت
به گزارش جهان نيوز، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي پايتخت از دستگيري 2 موبايل‌قاپ حرفه‌اي با 100 فقره سرقت در محدوه شمال تهران خبر داد. سرهنگ کارآگاه سيد علي شريفي با اعلام اين خبر گفت: بيست‌وهشتم اسفند سال گذشته پرونده‌اي با موضوع سرقت گوشي به پايگاه يکم ارجاع شد.

وي افزود: محتويات پرونده حکايت از آن داشت، بيست‌وهشتم اسفند ماه ماموران گشت کلانتري 101 تجريش هنگام گشتزني مشاهده مي‌کنند تلفن‌همراه خانمي که در حال مکالمه بوده توسط سرنشين يک دستگاه موتورسيکلت قاپيده شد و سارق با مشاهده گشت انتظامي کلانتري سوار بر ترک موتورسيکلت شده و به‌همراه راکب متواري شدند.

رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ بيان داشت: در تعقيب وگريز پليسي ترک‌نشين موتورسيکلت به‌نام «ناصر» دستگير و از دست وي يک دستگاه گوشي سرقتي و يک قبضه سلاح سرد کشف مي‌شود، ولي راکب موتور سيکلت از محل متواري شد.

اين مقام انتظامي بيان داشت: متهم پس از دستگيري به دستور مقام قضائي براي رسيدگي تخصصي به پايگاه سوم پليس آگاهي انتقال مي‌يابد و در بازجويي‌هاي پليسي به 100 فقره سرقت گوشي در محدوه‌هاي قيطريه، الهيه، فرشته و اندرزگو معترف مي‌شود.

وي افزود: «ناصر» در ادامه اظهارات خود اعلام داشت، تمامي سرقت‌ها را با کمک يکي از دوستانش به‌نام «مجيد انجام داده است و کارآگاهان در ادامه تحقيقات پليسي، «مجيد» را در بيست‌ويکم ارديبهشت ماه در حوالي ميدان شوش دستگير و به پايگاه يکم انتقال مي‌دهند.

سرهنگ شريفي ابراز داشت: «مجيد» پس از انتقال به پليس آگاهي ضمن قبول همدستي با «ناصر» به کارآگاهان گفت: حدود 4 ماه است که با همکاري يکديگر موبايل‌قاپي مي‌کنيم و با پرسه‌زدن در خيابان اشخاصي که در حال مکالمه هستند و توجهي به اطراف ندارند گوشي‌شان سرقت و به سرعت از محل دور مي‌شديم و موبايل‌هاي مسروقه را به‌صورت دستفروشي به قيمت پايين به رهگذران مي‌فروختيم و از مجموع سرقت‌ها حدود 2 ميليارد ريال به‌دست آورده‌ايم».

رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي در پايان گفت: با توجه به اعتراف صريح هر دو متهم به سرقت موبايل شهروندان و شناسايي 30 تن از مالباختگان پرونده به‌همراه متهمان به دادسراي مربوط ارسال و تحقيقات پليسي براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

منبع: آرمان ملی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *