شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۹
نگاهی به الزامات مجلس یازدهم؛

هر ماه به مردم گزارش میدهم/ مجلس یازدهم حزبی نیست

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 726607
نماینده منتخب مجلس یازدهم تاکید کرد: پارلمان یازدهم ،مجلسی حزبی نیست و انشالله یک مجلس انقلابی خواهد بود.
هر ماه به مردم گزارش میدهم/ مجلس یازدهم حزبی نیست
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی ، در مصاحبه با برنامه« رویداد» رادیو گفت و گو، در ارتباط با اهمیت افزایش نظارت در مجلس یازدهم و برنامه هایی که نمایندگان منتخب این مجلس در این راستامدنظرشان است، گفت : در چارچوب توجه به موضوع نظارت ، تعدادی از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم ، تاکنون جلساتی را با دستگاه‌های مختلف اجرایی برای آشنایی با عملکرد آن ها و برنامه هایی که برای آینده مد نظر دارند، برگزار کرده اند، چنان که تا کنون جلساتی را با وزارت اقتصاد ،نفت، سازمان امور مالیاتی و برخی دیگر از دستگاه های دولتی داشته ایم تا از این طریق بتوانیم در مجلس یازدهم‌، نظارت بیشتری بر عملکرد دستگاه های اجرایی با توجه به آشنایی ایجاد شده داشته باشیم.

وی همچنین به موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در این زمینه شفافیت در مورد مذاکرات داخلی مجلس است ، معتقدیم که در این ارتباط باید تا آنجا که امکان داشته باشد بنا به شفافیت باشد تا مردم به صورت دقیق تر در جریان امور مجلس قرار بگیرند.

این نماینده منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه طبق آیین نامه مجلس ، کمیسیون ها موظف هستند که گزارش هفتگی به هیات رئیسه مجلس در مورد عملکرد خود و تصمیمات اتخاذ شده ارائه کنند و هیئت رئیسه نیز به نمایندگان در این زمینه اطلاع رسانی می کند، گفت: در مورد موضوع شفافیت به نظرم می‌توان گزارش ارائه شده توسط کمیسیون ها را جز در موارد خاص که احتمالاً خیلی معدود خواهد بود، به اطلاع مردم رساند.

شریعتی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های من که در دوران تبلیغات انتخاباتی نیز بر آن تاکید کردم این است که حداقل ماهی یکبار از عملکردم در مجلس شورای اسلامی به مردم گزارش ارائه دهم و به نظرم باید این موضوع به حالت سیستماتیک در آید، افزود : یکی از پیشنهادات مطرح شده این است که می‌توان جلسات کمیسیون های مجلس را به صورت زنده از تلویزیون برای مردم پخش کرد البته این به نحوه تعامل مجلس و صدا و سیما باز می گردد.

وی در این باره تصریح کرد: تجربه چنین اتفاقی در کشور وجود دارد چنانکه در مجلس نهم ،جلسات کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی از طریق تلویزیون برای مردم پخش می شد و اکنون نیز جلسات ستاد ملی کرونا از تلویزیون پخش و مردم در جریان آخرین تصمیمات قرار می گیرند .‌

این نماینده منتخب مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که با توجه به حزبی بودن محلس یازدهم آیا این موضوع مانع نمی‌شود که مجلس در مواردی بعضا نخواهد شفافیت لازم را در برخی از امور داشته باشد، خاطرنشان کرد : مجلس یازدهم ، یک مجلس حزبی نیست و انشاالله یک مجلس انقلابی خواهد بود.

شریعتی افزود : دو سوم نمایندگان مجلس از حوزه های انتخاباتی هستند که یک الی دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و انتخاب آنها به صورت لیستی نبوده بلکه بر اساس روال معمول در آن منطقه این نمایندگان انتخاب شده اند.

وی خاطرنشان کرد : در حدود یک سوم از حوزه‌های انتخابیه لیست ارائه شده که در برخی از حوزه ها تمام اعضای یک لیست رای نیاورده اند و از طرف دیگر کسانی نیز که بصورت لیستی رای آورده اند بر موضوع اهمیت ایجاد شفافیت در مجلس تاکید و نسبت به آن تعهد دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فلفلي
Iran, Islamic Republic of
...........
فلفلی
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
نشنیذی جوجه رو اخر پائیز میشمرند!
...........
سید
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار رفتی مجلس به این حرفها عمل کن الان هم نیاز به سخنرانی های هیجانی نیست. برو با اون جو آشنا شو و اگر مجال برای پیاده کردن این فرمایشات که کردی پیدا شد آن وقت عمل کن. ما هم برای موفقیت شما دعا می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مثل گزارشهای معروف 100 روزه نشود
Iran, Islamic Republic of
.......چی میفرمایند!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
هر ماه به مردم گزارش میدهم/ مجلس یازدهم حزبی نیست.
باور کنید از روزی که کرونا اومده نخندیده بودم ولی باور بفرمائید امروز این مطلب جناب نماینده جدید الورود خنده مون و درآورد.
ولی خنده ای دردناک
اللهم عجل لولیک الفرج
محمد
Iran, Islamic Republic of
انشاالله مجلس جدید...خصوص قانون از کجا اورده اید اجرا ومدیران غارتگر را بجای خود بنشاندانشاالله