چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۲

تولید و پخش سریال صهیونیستی از شبکه آل‌سعود

پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 726136
سریالی با محتوای دفاع از اسرائیل و صهیونیسم به نام «ام هارون» در ایام ماه رمضان از شبکه «ام بی‌سی» آل‌سعود در حال پخش است.
تولید و پخش سریال صهیونیستی از شبکه آل‌سعود
به گزارش جهان نيوز، براساس گزارش تایمز اسرائیل، در این سریال که یهودیان صهیونیست را در مهاجرت به سرزمین فلسطین و برپایی رژیم اسرائیل محق می‌داند، شخصیت اصلی «ام هارون» می‌گوید که «ما یهودیانِ زاده‌ شده در امیرنشین‌ها پیش از آن‌که جای پای‌مان محو و زندگی‌مان یک خاطره شود و در زمان باقی‌مانده به رانده‌شدگان مبدل شویم؛ تصمیم گرفتیم بر لوح موسی معجزه‌گر، تاریخ خود را در این سرزمین‌ها بنویسیم؛ من سرگذشت مردم خود، یهودیان خلیج (فارس) را ثبت می‌کنم»

اجداد «ام هارون» از سرزمین عثمانی بوده و پس از سکونت در ایران و عراق، سرانجام به بحرین می‌رسند. ام هارون در این سرزمین‌ها یک قابله خانگی بوده‌ اما با تشکیل رژیم صهیونیستی راهی اسرائیل می‌شود.

تولید و پخش سریال «ام هارون» در دفاع از رژیم غاصب اسرائیل از شبکه تلویزیونی آل‌سعود در حالی است که در همین ایام و در کشور مصر که بیش از ۴۱ سال روابط عادی با اسرائیل دارد، سریال‌هایی مانند «النهایه» و «الاختیار» ساخته و در حال پخش است که قصه و روایتی ضد صهیونیستی داشته و در سریال «النهایه» از دورانی حکایت می‌شود که اسرائیل توسط مسلمانان نابود شده و بیت‌المقدس آزاد شده است. پخش این سریال‌های تلویزیونی از تلویزیون مصر به حدی خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته که وزارت امورخارجه‌اسرائیل در بیانیه‌ای از تهیه آنها در مصر، به عنوان کشوری که ۴۱ سال با اسرائیل مناسبات کامل دیپلماتیک دارد، ابراز تأسف کرد.

اما منتقدان در شبکه‌های اجتماعی سریال «ام هارون» را به دلیل موضوع آن و مطالب تحریف آمیزی که در مورد بی‌عدالتی و ظلم جامعه عربی و اسلامی در حق صهیونیست‌ها مطرح شده، به نوعی تلاش برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تعبیر کرده‌اند.

به گفته شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، بسیاری بر این باور هستند که محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، به عنوان فردی که علاقه‌مند به داشتن مناسبات عادی میان کشورش با اسرائیل است، «در تهیه این سریال اعمال نفوذ کرده و فیلم، بیان نیت او محسوب می‌شود.»
 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
هردو از یک شجره خبیثه نشات گرفته اند
Iran, Islamic Republic of
آل سعود همان آل صهیون است. ریشه آنها به یهودیان مقیم حجاز می رسد.