چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۱۴

فیگارو: با ماهواره نور اسرائیل تحت رصد کامل ایران است

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 725524
نشریات فرانسوی از قدرت‌نمایی ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر به فضا ابراز شگفتی کردند.
با ماهواره سپاه اسرائیل تحت رصد کامل ایران است
به گزارش جهان نيوز، روزنامه لوموند، با اشاره به پرتاب ماهواره نظامی نور از سوی سپاه پاسداران نوشت: جمهوری اسلامی ایران، پیام خود به دولت آمریکا را تجدید می‌کند. این پیام این است که به رغم همه مشکلات جمهوری اسلامی سپر پائین نمی‌آورد. پرتاب نور با ماهواره‌بر قاصد که می‌تواند نشان تحول مهمی در گسترش برنامه موشکی ایران باشد، هنگامی رخ می‌دهد که تنش میان تهران و واشنگتن نشانی از فرونشستن ندارد.

پرتاب موشک قاصد می‌تواند برای واشنگتن بسیار نگران‌کننده‌تر از حادثه رویارویی دریائی هفته گذشته باشد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا توسعه و به کار گرفتن این موشک را مغایر با قطعنامه شورای امنیت درباره برنامه موشکی ایران خواند، در موقعیت ویژه‌ای که جمهوری اسلامی ایران دارد در مدار قرار دادن ماهواره به اندازه گونه موشک حامل آن دارای اهمیت نیست.

موشک به کار رفته برای پرتاب این ماهواره با آنچه تاکنون برای پرتاب ماهواره‌های غیرنظامی به‌کار رفته بود، متفاوت است و برای نخستین بار تسلط سپاه را برای ساختن موشک‌های دوربرد نشان می‌دهد.

فابین هاینز، کارشناس برنامه موشکی ایران در «مرکز جیمز مارتین» در این باره به لوموند می‌گوید: «با این پرتاب، پاسداران انقلاب موتور پیچیده و تازه‌ای را به نمایش گذاشتند که می‌تواند در موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به کار رود.» به گفته وی «آنها اینگونه به رقبای خود نشان می‌دهند که از فناوری بنیادی برای تولید بیشتر چنین سلاح‌هائی برخوردارند.»

ایران به دلایل سیاسی و نه فنی، برد موشک‌های خود را به کیلومتر محدود کرده است. پرتاب روز چهارشنبه می‌تواند به طرف مقابل این پیام را برساند که ایران، در صورت لزوم، توانائی پشت کردن به این محدودیت را دارد.

در همین حال روزنامه فیگارو در تحلیلی به قلم ژرژ مالبرونو متخصص امور خاورمیانه، به بررسی ابعاد پرتاب ماهواره «نور-1» پرداخت و ضمن موفق دانستن آن نوشت: «نور 1، یک ماهواره اپتیکی یا جاسوسی است که قادر به تصویربرداری و رصد می‌باشد. این ماهواره می‌تواند از پایگاه‌های نظامی و مرکز هسته‌ای دیمونای اسرائیل عکس‌برداری کند.»

فیگارو به نقل از یک کارشناس نظامی افزود: «ایران به لطف همین ماهواره می‌تواند اسرائيل را رصد کند ظرفیت و توانایی قراردادن یک ماهواره در مدار، خود عملی پیچیده است.»

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم از همه ارکان چه نظامی که هست چه قضایی که دارد ایجاد می شود چه دولتی و مجلس قدرت و اقتدار می خواند.
Iran, Islamic Republic of
لاحول ولا قوه الا بالله
Iran, Islamic Republic of
....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر پاسداران و جای سردار سلیمانی خالی
Iran, Islamic Republic of
این قدر قضیه بزرگش نکنید، با این کار توقعات رو بالا می برید
این ماهواره کار خاصی انجام نمی ده و در حد یک آزمایش ساده است
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
دنیا فهمیده این قضیه کوچکی نیست .کارشناسان و تحلیلگرانشان و همه اونهایی که باید بفهمند فهمیدند که قضیه رو بزرگ کردند. اما از نظر شما یک آزمایش ساده است ....
Iran, Islamic Republic of
اون ها دارن در راستای منافع و جنگ تبلیغاتیشون این بزرگ سازی رو انجام می دن
می خوان ایران رو در اذهان خطرناک و خطری برای امنیت جهانی جلوه بدن
به همین راحتی بدون صرف هزینه و تنها با جنگ روانی برای ایران مانع تراشی کنن
Iran, Islamic Republic of
.....
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
حتی در حد آزمایش هم واس اونا یه خطر بالقوه جدی تلقی میشه و به این راحتی از کنارش رد نمیشن!
چه
Iran, Islamic Republic of
پس مطمئن که نمیدونی کجا چه خبره!!
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا برخورد منفی میکنی
قضیه به اندازه کافی بزرگ هست که دشمنان اعتراف کرده اند . توصیه می کنم به یک مشاور سری بزنی !
United States
.......
.
.....
حسين
Germany
آغاز نابودى صهيونيسم .