جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

آمریکا: ازتوسعه برنامه‌موشکی‌ایران نگرانیم

به حل موضوع هسته‌ای خوش‌بین هستیم
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 357373
معاون وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر مسئله توان موشکی ایران را مطرح و آن را جزو نگرانی‌های واشنگتن خواند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه با وجود ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده مذاکرات هسته‌ای، گفت نگرانی‌های آمریکا در مورد توسعه برنامه موشکی ایران همچنان پابرجاست.

«فرانک رز» معاون سیاستگذاری دفاعی وزارت خارجه آمریکا که در حاشیه نشستی با موضوع موشک و فناوری‌های دفاعی در ابوظبی صحبت می‌کرد، گفته است: «نسبت به اینکه بتوانیم در دستیابی به توافق با ایران موفق شویم، خوش‌بین هستیم... اما این امر نگرانی‌های ما را در مورد دیگر رفتارهای نادرست ایران به خصوص حمایت از تروریسم و همچنین توسعه مداوم توانمندی‌های موشک بالستیک، کاهش نمی‌دهد.»

وی همچنین به بهانه توان موشکی ایران، ایجاد سپر دفاعی متمرکز در کشورهای حاشیه خلیج فارس را خواستار شد و گفت: «تا وقتی که ایران به توسعه موشک‌های بالستیکی که بتوانند ایالات متحده یا نیروهای مستقر و دوستان و متحدان ما در منطقه را تهدید کند، ما همکاری فعالی با متحدینمان اینجا در امارات متحده و همچنین دیگر کشورهای خلیج (فارس) خواهیم داشت تا در برابر این تهدید، دفاع کنیم.»

پیش از این هم مقامات آمریکایی بارها از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار مذاکره در مورد آن شده بودند. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هفته گذشته با انتقاد از افزودن خواسته‌های جدید به مذاکرات هسته‌ای از سوی آمریکا، گفت توان موشکی ایران هیچ‌گاه جزئی از مذاکرات نبوده است. امروز رز از اظهارنظر در مورد اینکه آیا این موضوع در طول مذاکرات هسته‌ای مورد بحث قرار می‌گیرد یا نه، خودداری کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *