سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

چرا بن لادن به دنبال ترور اوباما بود؟

جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 725482
روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش داد «اسامه بن لادن» رئیس پیشین گروه ترویستی «القاعده» قصد داشت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را ترور کند.
چرا بن لادن به دنبال ترور اوباما بود؟
به گزارش جهان نيوز «اسامه بن لادن» رئیس گروه ترویستی «القاعده» قصد داشت «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا را ترور کند.

در اسناد نشریه نامبرده آمده است که گویا بن لادن قصد داشت هواپیمای حامل اوباما را بزند. بر اساس اسناد محرمانه، جو بایدن باید به جای اوباما رئیس جمهور می‌شد. با ریاست جمهوری بایدن، کشور دچار بحران می‌شد که بن لادن همانا خواهان بروز چنین چیزی بود.

بن لادن به یکی از معاونان خود نوشت: «ترور اوباما باعث روی کار آمدن بایدن خواهد شد. بایدن اصلا برای این سمت آماده نیست و آمریکا را دچار بحران خواهد کرد.»

گفته شده که طرح‌های مربوط به این ترور در میان کاغذ‌هایی در ساختمان محل سکونت بن لادن در «ابیت آباد» پاکستان پیدا شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، بن لادن از دستیارانش خواسته بود تا حمله به هواپیمای حامل اوباما و ژنرال «دیوید پترائوس» را طرح ریزی کنند.

مأموران سابق آژانس اطلاعات مرکزی (سیا، CIA) در صحبت‌هایی که اخیرا منتشر شده، گفته‌اند پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر و زمان برنامه‌ریزی‌های این حمله، «بیل کلینتون» رئیس جمهور وقت آمریکا با امضای لایحه‌ای مانع کشته شدن بنیان‌گذار و رئیس شبکه القاعده به دست این مأموران شده بود.

در مستند جدیدی با نام «طولانی‌ترین جنگ» جزئیاتی از اینکه چگونه امکان کشتن بن لادن قبل از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و زمانی که محل تردد او شناسایی شده بود، فراهم بود نمایش داده شد.

بنابر گزارش دیلی میل، کلینتون درست ۱۰ ساعت قبل از حمله به ساختمان مرکز تجارت جهانی در روز یازدهم سپتامبر، در استرالیا گفت برای کشتن بن لادن فرصت‌های زیادی داشته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
چون تروریست بود