جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

ارتش درصدد ترور اوباما/ کودتا در منزل کدخدای جهان! +جزئیات

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 241788
دادستانی کل آمریکا اعلام کرد که گروهی از نظامیان این کشور قصد ترور باراک اوباما و سرنگونی دولت این کشور را داشتند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، دادستانی کل آمریکا فاش کرد، گروهی از نظامیان پایگاه نظامی "جورجیا" قصد داشتند با ترور "باراک اوباما" رئیس جمهوری این کشور، دولت را سرنگون کنند.
 
مسئولان دادستانی کل آمریکا تأکید کردند که بر اساس اطلاعات به دست آمده انگیزه اصلی این توطئه نظامیان، سرنگونی دولت بود.
 
شبکه سی ان ان آمریکا در این باره تأکید کرد: نظامیانی که برای این ترور برنامه ریزی کرده بودند، گرایش‌هایی هرج و مرج طلبانه دارند؛ آنها به همین منظور سلاح و مواد منفجره جمع آوری کرده بودند.
 
"مایکل بومیت" یکی از این نظامیان مقابل دادگاه محلی در "لونج کانتی" به جزئیات این برنامه اعتراف کرده است؛ وی گفته است که اعضای این گروه یکی از دوستان نظامی خود را که قصد داشت از برنامه ترور انصراف دهد، به قتل رساندند.
 
بومیت اضافه کرد که به همراه 4 نفر دیگر از دوستانش در چارچوب گروهی فعالیت می‌کنند که هدف آنها بازگرداندن حکومت به ملت آمریکا از طریق "انقلاب" است.
 
وی خاطرنشان کرد که این گروه هزاران دلار برای خرید سلاح و بمب هزینه کرده است.
 
براساس گزارش العالم، بومیت گفت: دولت آمریکا باید تغییر کند و ما معتقدیم که می‌توانیم این مأموریت را انجام دهیم.

پشت پرده طرح کودتا در آمریکا کیست؟

مقامات آمریکایی پذیرفته‌اند که گروهی از نظامیان آمریکایی، در پایگاهی در ایالت جورجیا، نقشه‌هایی برای فعالیت تروریستی، اقدامات خرابکارانه و ترور باراک اوباما داشته‌اند.
 
به گزارش جهان به نقل از تابناک، آسوشیتدپرس خبر داده است که نقشه این گروه برای اقدامات هرج و مرج طلبانه خود پس از طرح پرونده قتل یکی از همدستان آنها و دوست دخترش افشا شده است. دلیل قتل آنها، تلاش این گروه برای جلوگیری از لو رفتن فعالیت‌های این افراد برای تشکیل گروه، ذخیره‌سازی مهمات و طرح‌هایی درباره رشته عملیات‌ ضددولتی اعلام شده است.
 
بنا بر این گزارش، «مایکل روآرک» نوزده ساله و «تیفانی یورک»، دوست دختر هفده ساله وی در دسامبر سال گذشته، به دست اعضای این گروه در مناطق جنگلی پیرامون پایگاه با شلیک گلوله به سر آن‌ها کشته شده‌اند.
 
مقامات قضایی در لانگ‌کانتی در نزدیکی پایگاه استیوارت ارتش در ایالت جورجیا گفته‌اند که اعضای این گروه، تاکنون ۸۷ هزار دلار برای خرید اسلحه و مواد منفجره هزینه کرده‌اند و انگیزه کافی برای قتل افراد نامبرده را داشته‌اند.
 
در این باره، بازجویی از «مایکل برنت»، یکی از اعضای این گروه، ادعاهای مقامات قضایی را تأیید می‌کند؛ اتهامات این سرباز ۲۶ ساله، دوشنبه این هفته اعلام شده و وی توافق کرده است با مقامات قضایی علیه سه همدست خود همکاری کند.
 
این گروه برای خود نام «ترس» را که مخفف (F. E. A. R یا Forever Enduring Always Ready یا همیشه پایدار، همیشه آماده) است، برگزیده بود.
 
برنت اعتراف کرده که «ایزاک آگی‌گی»، رهبر و بنیانگذار گروه را از زمان خدمت خود در پایگاه استیوارت می‌شناسد. دو عضو دیگر گروه، آنتونی پدن و کریستوفر سالمون نام دارند.
 
ایزاک آگی‌گی برای راه‌اندازی و مسلح کردن گروه خود، از نیم میلیون دلار پول بیمه عمری استفاده کرده که پس از قتل همسر باردارش در سال گذشته به وی پرداخت شده بود؛ هرچند وی در آن پرونده مورد اتهام قرار نگرفت، اکنون پرونده بسیار مشکوک دانسته می‌شود.
 
در این باره باید گفت که برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که ایزاک آگی‌گی در سال ۲۰۰۸ طرفدار پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات بوده و گفته می‌شود که اعضای این گروه تاکنون دست‌کم، هجده قبضه مسلسل برای انجام نقشه‌های خود در ایالات گوناگون خریداری کرده‌اند.
 
اعضای گروه می‌خواسته‌اند که نخست کنترل پایگاه خود را به دست گیرند و در یک پارک بمب‌گذاری کنند. هدف آنان در ایالت واشنگتن، این بوده که در یک سد بمب‌گذاری کرده و محصولات کشاورزی را مسموم کنند. هدف نهایی گروه، برانداختن حکومت و کشتن رئیس‌جمهور ذکر شده است.
 
گفتنی است، وب‌سایت «اینفووار» در آغاز ماه جاری میلادی، گزارشی را منتشر کرده که در آن ادعای مقامات دولتی آمده است، مبنی بر این که سفیدپوستان نژادپرست در حال پیوستن به ارتش هستند تا آموزش نظامی کافی ببینند تا بتوانند دولت را سرنگون کنند؛ این هشدار پس از آن مطرح شد که روشن گشت، «مایکل پیج»، عامل حمله به مکان نیایش سیک‌ها، در پایگاه فورت براگ در واحد جنگ روانی خدمت می‌کرده است.
 
بر پایه برخی تحقیقات، هم‌اکنون شماری از سربازان سابق ارتش به دخالت در طرح‌های ترور اوباما متهم هستند.
 
همچنین ادعا شده است که همه این افراد به طریقی به گروه‌های نژادپرست سفیدپوست مرتبط هستند و این مسأله، یک تغییر جدی در چهره اقدامات تروریستی در آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر دانسته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *