شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۳
۳۱۸

پراید ۶۵ میلیون شد/ آقای روحانی واقعا مچکریم!

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 717883
نتایج نشان می‌دهد قیمت خودروهای پرتقاضای بازار ایران به‌طور میانگین طی دوره ۶ساله دولت روحانی رشد 297 درصدی را تجربه کرده است.
پراید ۶۵ میلیون شد/ آقای روحانی واقعا مچکریم!
به گزارش جهان نيوز، طی روزهای اخیر گزارش نهایی عملکرد 9 ماهه تولیدات بیش از 40 صنعت مختلف کشور در بخش‌های صنعتی، معدنی و شیمیایی و... منتشر شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌جز خودروسازی و صنایع وابسته، تولیدات اغلب صنایع منتخب کشور روند مثبت و رو به رشدی را طی مدت مذکور تجربه کرده‌اند، به‌طوری‌که برخلاف رشد 7 تا 25 درصدی و حتی بیشتر محصولات منتخب در 9 ماهه سال جاری نسبت به 9 ماه ابتدایی سال 97، محصولات خودروسازی در بخش سواری‌ها، اتوبوس‌ها و انواع کامیون‌ها به ترتیب با کاهش تولید 26، 52 و 63 درصدی همراه بوده‌اند. به‌جز عملکرد نامطلوب و کاهش تولید، سطح پایین کیفیت محصولات و قراردادهای بی‌پشتوانه ازجمله دیگر چالش‌هایی است که خودروسازی کشور با آن روبه‌رو است. اما در کنار این موارد، چالش و دغدغه اصلی مصرف‌کنندگان خودروهای تولیدی خودروسازان، تغییرات شدید قیمت‌ها در این بازار است. در همین زمینه در گزارش پیش‌رو مقایسه‌ای بین قیمت برخی محصولات چهار خودروساز منتخب کشور طی دوره دولت روحانی انجام شده که نتایج نشان می‌دهد قیمت خودروهای پرتقاضای بازار ایران به‌طور میانگین طی  دوره ۶ساله دولت روحانی رشد 297 درصدی را تجربه کرده است. اما نتیجه جالب توجه دیگر، تفاوت 50 تا 60 درصدی قیمت خودرو در بازار و کارخانه در شرایط فعلی است. با توجه به اینکه قیمت کارخانه همواره از حاشیه سود بازار استخراج می‌شود، در این زمینه به‌نظر می‌رسد پروسه ثبت سفارش، فروش و تحویل خودرو به متقاضیان اهمیت و حساسیت دوچندانی پیدا کرده و پای سوءاستفاده‌کنندگان و رانت‌جویان را به آن باز می‌کند، به‌ویژه آنکه اخیرا نیز خودروسازان اظهار داشته‌اند برخی‌ با استفاده از ربات‌ها ثبت سفارش و خرید انجام می‌دهند.

افزایش 297 درصدی قیمت خودرو در دولت روحانی
بر پایه گزارش فرهیختگان، وضعیت و تغییرات شاخص‌های اقتصاد کلان (تورم، نقدینگی، رشد اقتصادی و...) ازجمله مواردی هستند که می‌توان با مقایسه دوره‌ای و روندی آنها، کارنامه دولت‌ها را ارزیابی کرد. در همین زمینه قیمت خودرو نیز از آن جمله شاخص‌هایی است که مستقیما با زندگی عمومی سروکار داشته و پیگیری تغییرات آن جزء دغدغه‌های افکارعمومی است. در همین زمینه مقایسه قیمت محصولات چهار شرکت خودروسازی کشور در خودروهای پرطرفدار و پرتقاضای بازار طی دوره روحانی (طی دوره 14 مرداد سال 92 تا 18 بهمن 98) به‌طور میانگین رشد 297 درصدی را تجربه کرده است که بین این چهار خودروساز (ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو و گروه بهمن) محصولات پارس‌خودرو با 351 درصد، محصولات سایپا با 323 درصد، محصولات گروه بهمن با 265 درصد و محصولات ایران‌خودرو با 250 درصد به ترتیب بیشترین افزایش قیمت را در دوره مذکور تجربه کرده‌اند.

رشد 250 درصدی محصولات ایران‌خودرو
در گروه خودروسازی ایران‌خودرو، قیمت محصولات این خودروسازی طی دوره دولت روحانی (از 14 مرداد 92 تا 18 بهمن 98) به‌طور میانگین رشد 250 درصدی را تجربه کرده است. در این گروه طی مدت مذکور قیمت تندر 90 E2 حدود 393 درصد، پژو 405 SLX حدود 291 درصد، سمند LX حدود 270 درصد، پژو 405 GLX حدود 244 درصد، پژو پارس حدود 243 درصد، 206 تیپ 5 حدود 241 درصد، سورن ELX حدود 222 درصد، رانا TU5 حدود 212 درصد، پژو پارس ELX حدود 203 درصد و 206 تیپ 2 حدود 181 درصد افزایش یافته است.

رشد 323 درصدی محصولات سایپا
در گروه خودروسازی سایپا نیز طی دوره دولت روحانی (14 مرداد تا 18 بهمن 98) قیمت محصولات این گروه به‌طور میانگین رشد 322 درصدی را نشان می‌دهد. بر این اساس در نگاه اول مشخص می‌شود قیمت محصولات این گروه در مقایسه با رشد 250 درصدی محصولات ایران‌خودرو، افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است. در این زمینه به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه در گروه سایپا اغلب خودروها جزء پرمصرف‌های بازار خودرویی ایران (همچون پراید و وانت‌ها) هستند، این تفاوت قابل‌توجه قیمت در نتیجه کمبود عرضه و تقاضای بالا رخ داده است. در این گروه وانت زامیاد دیزلی با 469 درصد، وانت زامیاد دوگانه‌سوز با 333 درصد، وانت زامیاد بنزینی با 327 درصد، پراید 132 Sl با 302 درصد، پراید 131 SX با با 281 درصد، پراید 111 EX با 275 درصد و تیبا SX با 266 درصد محصولاتی هستند که بیشترین افزایش قیمت را در دوره دولت روحانی تجربه کرده‌اند.

رشد 351 درصدی محصولات پارس‌خودرو
در گروه پارس‌خودرو نیز محصولات این شرکت طی دوره دولت روحانی به‌طور میانگین رشد 351 درصدی را تجربه کرده‌ که در این میان می‌توان به رشد 362 درصدی قیمت پارس تندر SR، رشد 357 درصدی قیمت تندر L90 لوگان E2 و رشد 334 درصدی قیمت پارس تندر اشاره کرد.

رشد 265 درصدی محصولات گروه بهمن
در گروه بهمن محصولات این گروه طی دوره دولت روحانی به‌طور میانگین افزایش 265 درصدی افزایش قیمت داشته‌اند که ازجمله می‌توان به رشد 351 درصدی خودروی MVM X33، رشد 316 درصدی قیمت دو خودروی مزدا 3 تیپ 2 و مزدا 3 تیپ 3 و رشد 77 درصدی وانت کاپرا دوکابین 4WD اشاره کرد.

سود 60 درصدی دلالان در بازار خودرو
یکی از ویژگی‌های اقتصاد ایران، فعالیت جذاب و پرسود دلالان و سفته‌بازاران در بازارهای غیرمولدی همچون بازار خودرو، مسکن، زمین، طلا، سکه و ارز است. بر این اساس قیمت‌ها در این بازارها آن چیزی نیست که ماحصل تعادل بین عرضه و تقاضا باشد، بلکه قیمت‌ها همواره با کنترل عرضه یا تقاضا از سوی دلالان شکل می‌گیرد. این موضوع در بازار خودرو به‌خوبی دیده می‌شود، به‌طوری‌که مقایسه قیمت خودروها در بازار و قیمت کارخانه نشان می‌دهد اختلاف قیمت بازار و کارخانه در اغلب خودرو‌های دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران بین 40 تا 60 درصد است که همین امر شائبه وجود دست‌های پشت‌پرده را در بازار خودرو تقویت می‌کند. برای مثال در شرکت خودروسازی ایران‌خودرو تفاوت قیمت بازار و کارخانه خودرو هایما اس 5 توربو (s5) 78 درصد، پژو GLX 405 دوگانه‌سوز 74 درصد، دنا (تیپ یک) 72 درصد، پژو پارس دوگانه‌سوز 72 درصد، پژو پارس اتوماتیک 65 درصد، پژو پارس LX 62 درصد، پژو SLX 405 حدود 58 درصد، پژو 206 صندوقدار (فول) 57 درصد، پژو 207 دنده‌ای 55 درصد، پژو پارس 53 درصد، رانا LX حدود 53 درصد و در بقیه محصولات نیز بین 45 تا 50 درصد است. در خودروسازی سایپا نیز بالاترین تفاوت قیمت بازار و کارخانه مربوط به گروه پراید و تیپا و درنهایت وانت‌های زامیاد است، به‌طوری‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت بازار و کارخانه خودروهای سایپا 111 (تنوع رنگ) و سایپا 151 حدود 64 درصد، سایپا 111 (سفید) و تیبا (رینگ فولادی) حدود 63 درصد، سایپا 131 (سفید) و سایپا 131 (تنوع رنگ) حدود 62 درصد، تیبا (رینگ آلومینیومی) حدود 58 درصد، تیبا 2 (سفید) و تیبا 2 (تنوع رنگ) حدود 48 درصد، وانت زامیاد با 43 درصد و کوییک دنده‌ای حدود 39 درصد و سایر محصولات این گروه به جز وانت زامیاد نیز بین 30 تا 37 درصد با هم اختلاف دارند.

در یک جمع‌بندی مختصر، خریداران خودرو از گروه خودروسازی ایران‌خودرو به‌واسطه تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار در خرید هر دستگاه هایما اس 5 توربو 138 میلیون تومان، در خرید هر دستگاه پژو GLX 405 دوگانه‌سوز 48 میلیون تومان، در دنا (تیپ یک) نزدیک به 60 میلیون تومان، در پژو پارس دوگانه‌سوز حدود 58 میلیون تومان، در خرید پژو  پارس اتوماتیک حدود 64 میلیون تومان و در سایر خودروها نیزبه جز وانت آریسان بین 30 تا 50 میلیون تومان سود خواهند برد. اما خریداران خودرو از گروه سایپا نیز به‌واسطه تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار در خرید سه محصول سایپا 111 (تنوع رنگ)، سایپا 151 و سایپا 111 (سفید) نزدیک به 26 میلیون تومان، در خرید تیبا (رینگ فولادی) 27 میلیون تومان، در خرید سایپا 131 (سفید) و سایپا 131 (تنوع رنگ) حدود 23 میلیون تومان و در خرید تیبا (رینگ آلومینیومی) نیز حدود 27 میلیون تومان سود خواهند برد.

مشکل خودروسازان قیمت‌گذاری دستوری نیست
اگر همین حالا گزارشی میدانی تهیه و در آن نظر افکارعمومی را درباره روند کیفی خودروهای داخلی بپرسید، احتمالا بیشتر مصاحبه‌شوندگان از کیفیت فعلی خودرو‌ها رضایت نداشته و عنوان کنند سطح کیفی خودروها در گذشته بهتر بوده است. هرچند خودروسازان و قطعه‌سازان افت کیفی را تایید نمی‌کنند، با این حال وقتی پای قیمت‌گذاری دستوری به میان می‌آید، کاهش کیفیت هم به‌نوعی تایید می‌شود. آن‌طور که زنجیره خودروسازی کشور می‌گوید با افزایش نرخ ارز، قطعات خودرو و مواد اولیه نیز افزایش قیمت داشته، لذا قیمت خودرو باید افزایش داشته باشد. پیشنهاد زنجیره خودروسازی کشور در این شرایط این است که به‌منظور جلوگیری از ضررهای هنگفت به تولیدکنندگان، قیمت‌گذاری دستوری حذف شود و خودروسازان بتوانند محصولات خود را با ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار به فروش برسانند. با وجود افزایش قیمت مواد اولیه و تورم اقتصادی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که اولا قیمت خودرو‌ها در این سطح بازار واقعی نبوده و از «عدم عرضه کافی و انبارکردن محصولات» و «وجود تقاضای سوداگرانه» نشأت می‌گیرد و ثانیا بیش از 60 درصد زیان خودروسازان، مربوط به هزینه‌های مالی ناشی از دریافت تسهیلات بانکی و احداث شرکت‌های ضررده تودرتو است. این موضوع از این منظر دارای اهمیت است که بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد خودروسازان حتی در خودرو‌هایی که تعیین قیمت آنها در شورای رقابت مطرح نیست هم زیان‌ده بوده است. به‌عنوان مثال شرکت ایران‌خودرو در سال 96 تعداد 31 هزار خودروی دانگ‌فانگ را به فروش رسانده که طبق گزارش هزینه تمام‌شده برای شرکت بیش از قیمت تمام‌شده آن بوده است. حال این سوال مطرح است؛ زمانی که قیمت‌گذاری به‌اصطلاح دستوری هم در میان نیست، پس چرا هزینه تمام‌شده خودروسازان بیش از قیمت فروش این خودروهاست؟

 به عبارتی دیگر، در اینجا به‌نظر می‌رسد فعالیت خودروسازان به جهت اینکه دارای هزینه‌های سربار غیرتولیدی قابل‌توجهی است، بخش قابل‌توجهی از زیان از همین مسیر وارد چرخه تولید خودرو در کشور می‌شود، فعالیت غیرشفاف در شرکت‌های تودرتو، حجم چشمگیر اموال مازاد غیرتولیدی و... مواردی از این دست هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا پنج ميليارد تومان ميره
Sweden
پراید مقدس
Iran, Islamic Republic of
پرايد الهي مادر به قربونت بره گشتن دور تو از طواف خيلي جاها ثوابش بيشتره
حالا چی میشه برادر جهان
Iran, Islamic Republic of
اگه یه میلیارد دلار بشه چکار کنیم
Iran, Islamic Republic of
این آقا که معروفه کلیدش گم شده این همه خوشحاله اگر کلیدش پیدا بشه چه شود؟؟!!!!!!!!
حالا چی میشه برادر جهان
Iran, Islamic Republic of
نگفتی حالا چی میشه جهان نیوز جان
اصلاح طلب پشیمان
Iran, Islamic Republic of
....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
فقط این رئیس منو کشته
با این بازار آشفته و وضعیت اقتصادی که درست کرده ولی اینطور حق به جانب صحبت می کنه
Iran, Islamic Republic of
قيمت هر متر مربع ملك هم تا متري يك ميليارد ميره مملكت وله
یک میلیارد دلار میره
Iran, Islamic Republic of
تا یک میلیارد دلار میره
.
Iran, Islamic Republic of
یه میلیارد خیلی نیست؟
حالا چکار کنیم برادر جهان؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.K..
Iran, Islamic Republic of
این دولت چه می کنه؟!!! فقط حرف می زنه و حاشیه درست می کنه !! اونوقت آقای واعظی میگه دولت رسانه نداره!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشحال نباشید چون فکر کنم در ستون 13 مرداد 92 ، قیمت نمایندگی نوشته شده و در ستون 18 بهمن 98 قیمت بازار ثبت شده ، بایستی در هر دو ستون ، یا قیمت نمایندگی مقایسه بشه و یا قیمت بازار . ان شاء الله که این شیطنت سهوی بوده و کسی قصد عملیات روانی و تخریب رئیس جمهور رو نداره.!!!
Iran, Islamic Republic of
کدام شیطنت؟ اون موقع میشد از نمایندگی ماشین بخری ولی الان باید از دلال ها بخری
هاشمی : به مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شاید وضعیت استخدامی شما در سال ۹۲ شرکتی بوده که ۵۰۰تومان حقوق می گرفتی و بعد استخدام دولت شده ای و حقوقتان تغیر کلی کرده و الا ضریب حقوقی از ۹۲ تاکنون آنقدرها رشد نکرده
از آن زمان تا کنون ضریب حقوقی دقیقا۲۱۲/۶۵%رشد داشته که اگر حقوق شما ۵۰۰ تومان بوده تا الان حقوقتان می شود یک میلیون و شصت وسه هزار تومان
ولی قیمت پراید از بهار ۹۷ تا کنون سه برابر شده
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز. قیمت ها کاملا هم درسته. منم شک کردم با خوندن نظر شما. ولی رفتم چک کردم. تو این لینک می تونید بخونید. قیمت ها هر دو بازار بوده.
ضمنا سال 92 تفاوت بازار و کارخانه یک تا 2 میلیون تومان بود الان شده 50 و 60 درصد...
انصاف داشته باش

https://www.yjc.ir/fa/news/4497492
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ، مقایسه قیمت بازار در یک روز سال 92 با قیمت بازار در یک روز سال 98 آیا مقایسه درستیه؟ ..
مرصاد پاسخ 10:20
Iran, Islamic Republic of
تو داری با شیطنت قضیه رو منحرف می کنی ! هر دو قیمت ، مربوط به بازاره و این گرانی وحشتناک خودرو ، برکسی پوشیده نیست !!
شعر نگو بابا
قیمت نمایندگی و بازار یکی بوده
فک میکنی الانه که خود دولت داره دلالی میکنه
Iran, Islamic Republic of
واقعا قیمت ها رو نمیبینی که سر به فلک کشیده؟!!!
Iran, Islamic Republic of
خودشوبه ندیدن زده! نمی تونین «ببینانید!»
Iran, Islamic Republic of
...
جلال حاتمی
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی : به ۱۰:۲۰
Iran, Islamic Republic of
شما هم نگران نباش
سال ۹۲ تفاوت قیمت بازار و کارخانه نا محسوس بود و بعضی اوقات قیمت بازار کمی پایین تر از قیمت کارخانه بود
Iran, Islamic Republic of
دقیقا،یادمه قیمت بازار کمتر هم بود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز تو باغ نیستی ها
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تخریب؟! رییس جمهور؟! شیب ( اونم از جنس ملایمش)؟!! .
Iran, Islamic Republic of
اونموقع‌‌قیمت‌نمایندگی‌بابازار‌یکی‌بود‌مثل‌الان‌نبود‌پسرخاله
Iran, Islamic Republic of
این همون سیب و گلابی برجام بود که وعده اش را داده بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا" کسی در این مملکت نمی تواند جلوی افزایش بی رویه قیمت خودرو را بگیرد ، دست چه کسانی در این بی نظمی هست ،.....
صابر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لعنت الله علی القوم الظالمین
کارمند ساده پدر سه فرزند
Iran, Islamic Republic of
بعد از 18 سال شاغل بودن (عمدتا 2 شغله) حقم نیست یک پژو (که در تمام دنیا از رده خارج شده) را بتوانم بخرم و با خانواده سوار شوم؟!
ب
Iran, Islamic Republic of
در عوض تا دلت بخواد مفت خورها رشد خوبی کردند؟!!!!
کارمند ساده پدر سه فرزند
Iran, Islamic Republic of
اون که همه دوره ها بوده، این دوره بسیار بیشتر
ولی نکته اینه که جَوونیمون رفت، کِی میتونیم یک زندگی معمولی برای خانواده مون بسازیم؟
Iran, Islamic Republic of
امیدوار باش به برگشت خاوری.البته اگه از تتلو خیالشون راحت شد اونم برمی گردونن
اران
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بنده با ۵۲سال عمر هیچ ماشینی ندارم که خانواده ام رو ببرم بیرون. پژو توی سرم بخوره آردی هم ندارم
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
خیر. حقت نیست.
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - تشکر می کنیم از دولت تدبیر - که ما مردم باید امید داشته باشیم تا یک زمانی شاید دولت تدبیری انجام داد ، فعلا کلید نیست پس نمی شود کاری کرد .
Iran, Islamic Republic of
.....ی
Sweden
پراید 65 میلیونی مهم نیست
اصلاحات باز هم همه قله ها و تپه ها را فتح خواهد کرد
....
Iran, Islamic Republic of
البته اون قله ها !!!!!!
رحمان
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید دفاع کنید از این دولت
پراید شده 65 میلیون
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام. شما میگید قیمت خودرو از سال ۹۲ تا الان ۳ برابر شده خوب قبول. بفرمائید که از سال ۹۲ تا الان حقوق من و شما چند برابر شده؟ واقعا انصاف هم خوب چیزیه.
خود من سال ۹۲ حدود ۵۰۰ تومن حقوقم بود ولی امسال ۳ تومنه یعنی حدودا ۶ برابر شده.
خواهشا همه چیز رو با هم ببینیم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...د
Iran, Islamic Republic of
یه معلم تازه استخدام شده با مدرک ارشد حکمش 1700 تا 1800 هس... چه حقوق نجومی ای واقعا... خبراز معلمین ماده 28 نداری
Iran, Islamic Republic of
فکرت کاملا اشتباه تو داری خودت رو گول میزنی
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف الکی میزنی....اونموقع تا حالا حقوق فقط حدود پنجاه درصد اضافه شده....این چه شغلیه که از پونصد شده سه میلیون میشه اسم شغلت و بگی؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
شماها قطعا و یقینا قرصای جوشانتونو نشسته خوردین!
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
به رییس جمهور انتقاد نکنید .....
اصغر
Iran, Islamic Republic of
می خواهید به شهردار پاریس انتقاد کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
Iran, Islamic Republic of
ب کی اتتقاد کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
جالبه. همین چند وقت پیش در اخبارهای صدا و سیما طبق روال معمول خودشون با آب و تاب فراوان از داخلی سازی تمام قطعات خودروهای داخلی (حتی سیستمی مثل ECU) گفته شد و چه مصاحبه هایی که نکردند و اعلام شد کلی جلوگیری شده از ارزبری. حالامن کاری به کیفیت اینها ندارم. اما اگر واقعا تمام قطعات وارداتی داخلی سازی شده پس چرا خودرو ار اونور گرونتر میشه. تفاوت انچنانی هم.که در قیمت ارز ایجاد نشده.بالاخره یکی این وسط داره یک دروغ بزرگ.میگوید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چه عجب گرانی خودرو یادت افتاد جهان جان ؟
Iran, Islamic Republic of
سکوت جناب رئیس جمهور بهترین درمان این روزهاست
وسواس
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
تبریک به مافیای خودرو
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
اونچنان اقتصاد مملکت رو خراب کردم ؛ که در تاریخ بنویسند !!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دوستان آقای روحانی خبرنداره پرایدشده۶۵میلیون احتمالاجمعه صبح بفهمه..!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
جاسم
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
گرچه حرفتون درسته ولی ایشون گمان نمی کنم ماشین ایرانی سوار بشه که از قیمت ماشین های ایرانی خبر داشته باشه.
درویش
Iran, Islamic Republic of
....
درویش
Iran, Islamic Republic of
تا مرز 2000.000.0000 میلیارد تومنم بره من که تعجب نمیکنم
Iran, Islamic Republic of
مملکت هر هر کی شده,...?!!.
Iran, Islamic Republic of
شير تو شيره
مینا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
صاحب نداره
Iran, Islamic Republic of
مملکت افتاده دست بی تدبیرها...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی خوش به حالتون که می تونید از ته دل بخندید.
Iran, Islamic Republic of
اخه کسی ک صب جمعه از همه چی باخبر میشه ..
h
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر صمت شاید به عرض آقای رئیس جمهور نرسانده اند که قیمت خودرو چه وضعیتی پیدا کرده است منتظر کدام صبح جمعه هستید که به عرض ایشان برسانید؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
علی
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
جبین بر خاک می‌سایم از داشتن نظام اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای.....
ربیعی
Iran, Islamic Republic of
دولت اصلاح طلب برای مردم بسیار سودمند و مفید بوده و این مردم هستند که درک درستی از رئیس جمهور و دولت زحمتکش ندارند. دولت پیروز همیشگی است، در انتخابات خواهید دید.
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چی چی رو اصلاح کرده ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر قبل از فوت با کرونا معنای زحمتکش رو بار دیگر حس کردم...ممنونتم زححححمتکش
Iran, Islamic Republic of
جونت سلامت باشه جوان ان شا الله هر چی کروناست بخوره به جون اشرافهای بی درد که دغدغه ای غیر از زیاد شدن صفرهای اموالشان ندارند.
Iran, Islamic Republic of
...د
Iran, Islamic Republic of
پراید ۶۵ میلیون ثابت کرد که توافق هسته ای، برجام، دولت روحانی و مسئولین عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بوده است، نه آمریکا!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ثابت کرد که عامل اصلی تمام مشکلات اقتصادی مردم و کشور بوده است.
Iran, Islamic Republic of
شکم سیر خبر از گرسنه ندارد
Iran, Islamic Republic of
پراید ۶۵ میلیون خدمت دولت روحانی به مردم ایران است!
99 درصد دولت روحانی مردم ایران را گرفتار کرده است.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
بیشتر ناوگان خودرو کشور فرسوده شده....
دبیر
Iran, Islamic Republic of
مسولین مشکلی ندارند؟!
Iran, Islamic Republic of
درسته مشکل از ما هست دندمون پهن شده ...!
امیر
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
و نمایندگان مجلس هم تاکنون کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
دراین شرایط ابر تورمی، روحانی باید استعفا میداد....
Iran, Islamic Republic of
پراید ۶۵ میلیون ثابت کرد که دولت روحانی، مردم ایران را تحریم کرده است، نه آمریکا!
پژو پارس ۱۲۱ میلیون تومان ثابت کرد که دولت روحانی، مردم ایران را تحریم کرده است، نه آمریکا +جدول
یک نفر پشیمان از رای به روحانی
Iran, Islamic Republic of
.....!!
Iran, Islamic Republic of
مقصر همش آمریکا،جنایتکار...
خسرو
Iran, Islamic Republic of
دشمن داخلی کم از خارجی نداریم ....
Iran, Islamic Republic of
...
p
Iran, Islamic Republic of
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
این دولت و مجلس مملکت رو ول کردند !!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
محسن. اهواز
Iran, Islamic Republic of
واقعا حقمونه......
مرتضی قبادی
Iran, Islamic Republic of
بخدا این ملت حقشون این نیست...
Akam
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد تو کشورمان این همه آدم بالیاقت و شایسته داریم... اگه هر کس تو جای خودش بود الان ایران از ژاپن هم پیشرفته تر بود کسی هم نیست پاسخگو باشه
مهدی اکبری
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
واعظی: آمریکا بدون هیچ پیش شرطی خواستار مذاکره است
رییس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ وقت راه مذاکره را نبسته‌ایم و باید با کشورهای مختلف کار کرد، گفت: چون ترامپ را قابل اعتماد نمی‌دانیم، اول باید خاطر ما از برداشتن تحریم جمع شود و در قالب ۱+۵ می‌توانیم مذاکره کنیم.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان درسراسرکشور 10 درصد افزایش داده است.
افزایش قیمت کالاها و اجناس و... درسال 1397 بالای 10 درصد غیرقانونی است و دولت روحانی مقصر اصلی است.
درسال1397 درسراسرکشور قیمت کالاها، اجناس، تولید داخلی از20 درصد الی 900 درصد افزایش یافته است.
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ 97/10/2 مرغ در سراسرکشور به کیلویی 14 هزار تومان رسید. چرا مجلس اقدامی نمی‌کند؟ مرغ 5 هزار تومانی چرا باید سه برابر شود.
گرانی گوشت قرمز و مرغ باید مهار شود و ترمز آن برای همیشه کشیده شود، وزیر کشاورزی نباید اجازه دهد تولید گوشت در کشور با چالش مواجه شود. زمانی که تقاضا در کشور بالا است دولت اجازه صادرات این محصول را نباید بدهد.
علی‌رغم کاهش قیمت دلار، قیمت مرغ در حال پرواز است و دولت هم به فکر مصرف‌کننده نیست و بیشتر دغدغه تولیدکننده را دارد.
Iran, Islamic Republic of
قیمت لبنیات و... درسراسرکشوردرسال 97 به صورت غیر قانونی افزایش یافت.
دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی مردم وکشور برنامه ندارد.
دراین مدت 7 سال هیچ کاری برای مردم وکشورنکرده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
اجرا نشدن وعده مسولان اعتماد مردم را خدشه دار می کند.
اگر وعده های اجرا نشده و و یا نیمه تمام بماند، مردم به مدیران آینده نیز بی اعتماد می شوند.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا میخرید؟از قدیم گفتن سزای گرانفروش نخریدن است،اینقدر نخرید تا ارزان بشه.وقتی هر چه میفروشن ما بیشتر می‌خریم همین میشه دیگه.امیدوارم سپاه و ارتش بیان و کمپانی خودرو بزنن ،حالا بعد این ایران خودرو و سایپا باید برن پرورش خر و اسب و استر و قاطر و گاو
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه باعث و بانی این گرانی رو....
Iran, Islamic Republic of
حسن ما منتظریم دوباره به وعده ... بدی مانند صد روزه کار میکنم تا به اصلاح طلبان رای بدیم!!
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا و اصلاح طلب همه از یه قماشن
Iran, Islamic Republic of
آقای عارف سهم شما هم درمشکلات مردم کمتر از روحانی نیس یادته درانتخابات ۹۲ کنار کشیدی به نفع روحانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این پراید۶۰میلیونی بود که نگذاشت ۱۲۰میلیون جمعیت بشه والان ۸۵میلیون جمعیت داریم
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
م.
Iran, Islamic Republic of
علی برکه الله. بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید.
همه کسانیکه از ابتدا عامدانه در انتخاب این دولت نقشی داشته اند مسببان این بدبختی و ان شا الله در معیت حاکمان این ظلم گران و در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهند بود.
سرباز بدون مرز
Iran, Islamic Republic of
....
حسین
Iran, Islamic Republic of
علی برکت اله
Iran, Islamic Republic of
واعظی: راه مذاکره را نبسته‌ایم؛ در قالب ۱+۵ مذاکره می‌کنیم / اول باید خاطر ما از برداشتن تحریم جمع شود
رییس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ وقت راه مذاکره را نبسته‌ایم و باید با کشورهای مختلف کار کرد، گفت: چون این فرد (ترامپ) را قابل اعتماد نمی دانیم، اول باید خاطر ما از برداشتن تحریم جمع شود و در قالب ۱+۵ می‌توانیم مذاکره کنیم.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف! پاسخ اعتراض شما همین‌هاست که در دافوس گفتید(خبر ویژه)....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....................
صدای ایران
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
نشنال اینترست: اگر جنگی اتفاق بیفتد ایران پیروز آن است(خبر ویژه)
یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت در صورت وقوع درگیری نظامی، ایران برنده درگیری در منطقه است.
Iran, Islamic Republic of
بنظرم تو خوابی...
Iran, Islamic Republic of
.....
سجاد قانعی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
روحانی: حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضربه دیگری به دشمنان است...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان کنگره آمریکا خواستار شفاف‌سازی درباره تلفات انتقام موشکی ایران شدند...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
دختر کبریت فروش
Iran, Islamic Republic of
بابای من شصت سالشه یه پیکان نمیتونه بخره .من سی سالمه عروس نشدم چون جهیزیه ندارم. خونه اجاره ای . پدر من با موی سفید باید اجاره نشین باشه . اون دنیا من شماها رو ول نمیکنم ...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم


....
نسترن
Iran, Islamic Republic of
..
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
چاره ای نداریم باید بسوزیم و بسازیم...
می می
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
ماد
Iran, Islamic Republic of
فرقی ندارند احمدی هم بود 2 برابر شد فکر کنم پراید ایراد داره !
پراید از 8 و 9 رسید به 18 20. دلار به 3200
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به کسانی که عملکرد ناصواب برخی مدیران را به حساب نظام و اسلام می‌گذارند عرض می‌کنم، اشتباه نکنید، اسلام به ذات خود ندارد عیبی، در ثانی با حضور حماسی خود در دوم اسفند مدیران لایق را انتخاب کنید....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری گفتید حتی یک دلار نمی‌توانیم دارو وارد کنیم! شما باید پاسخگوی آن ادعاهای انتخاباتی باشید که با شور و هیجان گفتید همه مشکلات حل و تحریم‌ها برداشته شد
Iran, Islamic Republic of
مایه تاسف است که در بازگشایی سفارت انگلیس در تهران برای سفیر این کشور فرش قرمز پهن شد. اینک سفیر گستاخ با توجه به سوابقش وقیحانه به جاسوسی مشغول است. متولیان دستگاه دیپلماسی باید وی را اخراج کنند و سطح روابط را با این دولت خبیث و پلید به حداقل برسانند.
Iran, Islamic Republic of
برخی مسئولین از لزوم عدم تمرکز امور اداری در تهران سخن می‌گویند ولی در عمل برعکس آن رفتار می‌کنند. اولین سمپوزیوم مطالعات میان‌رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در تهران برگزار شد! خسته نباشید!
Iran, Islamic Republic of
چرا آقایان دولتی که مدعی دیدارهای هفته‌ای با سردار شهید سلیمانی هستند قبل از شهادت ایشان آن انتقادهای تند را به سپاه می‌کردند؟ و حتی درباره شعارهای روی موشک همان حرفی را می‌زدند که رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکا گفته بودند؟
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف، سردار شهیدمان در جبهه‌های نبرد علیه دشمنانی بود که شما با آن‌ها در حال مذاکره بودید. همان دشمنان بودند که، سردار سلیمانی‌ را به شهادت رساندند و سلیمانی عزیز پرچم‌دار مقاومت و ایثار بود نه سازش و پذیرفتن دیکته‌های دشمنان.
Iran, Islamic Republic of
‌ آقای رئیس جمهور! آیا به یاد نمی‌آورید قبل از رفتن شما به پاستور قیمت اجناس و کالاها چقدر بود و حالا چقدر رشد کرده است؟
Iran, Islamic Republic of
آنچه که اقتصاد کشور را از حرکت بازداشته فقط تحریم‌های ظالمانه استکبار نبوده بلکه مذاکره با همان جبهه‌ای که مردم ایران را تحریم کرده‌اند...
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست هزینه‌های سرسام‌آور برخی احزاب بدنام و بدسابقه از کجا تامین می‌شود....
Iran, Islamic Republic of
...
ماد
Iran, Islamic Republic of
تشکر بابت ارتقا کیفیت خودروها و صد اابته قیمتشان سپاس خوشحالم که رای نداده ام و متاسفم برای اون 20 میلیون نفر شبا چطوری میخوابید؟
United Arab Emirates
قیمت خودرو ازسال 1397 تاکنون درسراسرکشورغیرقانونی است و همچنان نیزادامه دارد.
علی
Iran, Islamic Republic of
..... بی کفایت های بی تدبیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
United Arab Emirates
یادی کنیم از آقای رحمانی که گفتند هر بار که خودرو وارد بازار کنیم ۱۰درصد کمتر میشود اون موقع زورمان می آمد ۴۰ میلیون بخریم حالا شده ۶۵ میلیون فردا ۸۰میلیون کی به کیه
Iran, Islamic Republic of
دولت بعدی مال شماست ولی قول میدهم که پراید در آن دولت به 200 میلیون هم خواهد رسید ....
سیدعلی اصغر
Iran, Islamic Republic of
باسلام. واقعا. شرم اوره یه پراید 60میلیونی....
Iran, Islamic Republic of
واقعا که ........
ذذ
Iran, Islamic Republic of
...
اران
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
متاسفانه دولت و مجلس تاکنون هیچ کاری برای مردم و کشور نکردند.
Iran, Islamic Republic of
....
سینا
Iran, Islamic Republic of
....
روح
Iran, Islamic Republic of
...
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
شما مسئولین مدیران باهم جنگ کنید دودش تو چشم ما ملت خسته نباشید شکم سیری خیلی بده
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
United States
...
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده تمام کسانی که خودرو به اسم خودشان را دارند اجازه ندهید تا 2 سال دیگه ثبت نام جدید کنند تا به این صورت تقاضای کاذب و دلال بازی دلالان کاهش یابد
Iran, Islamic Republic of
....
Saed2021
Iran, Islamic Republic of
....
مجتبی
United Arab Emirates
مقصر خودمونیم وسلام
حسین
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
تنها پراید نیست که افزایش قیمت داشته.طلا هم داره بطور افسار گسیخته بالا میره و این سوءمدیریت جناب محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جناب همتی رئیس کل بانک مرکزی را می رساند. قیمت واقعی طلا گرمی ۳۸۰هزار تومان هست در صورتی که دلار ۱۳۵۰۰تومان باشه و در ازای افزایش هر ۵۰۰تومان به دلار حدود ۵هزار تومان باید به هر گرم طلا اضافه شود.یعنی وقتی دلار شد ۱۴هزار تومان، طلا هم گرمی ۳۸۵هزارتومان باید بشه.این قیمت واقعی طلا هست.نَ اینکه با دلار ۱۳۶۰۰تومانی قیمت طلا ۵۱۳هزار تومان بشه و جناب محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جناب همتی رئیس کل بانک مرکزی در خواب زمستانی باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما خون دادیم برای این انقلاب این نظام با خون شهیدان درست شده چرا باید اینقدر گرانی وبیکاری باشد ، خدا راضی به گرسنگی وجوانان بیکار وبی سر سامان نیست مردم حق ناس دارن پناه بخدا میبرم
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
سعادت
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
...
..
امیر
Iran, Islamic Republic of
...
Shahab
Iran, Islamic Republic of
...
ههه
Iran, Islamic Republic of
...
زگارس نشین
Iran, Islamic Republic of
چناااااااااا ن ن ن رونق اقتصادی🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی کشور نتیجه عملکرد همان کسانی است که با شعار آزادی حجاب انتخاب شدند و مردم به آنان رای دادند. مجلس کنونی نتیجه و ثمره ترسیدن از جنگ بود کسانی که به این مجلس رأی دادند خیری هم دریافت نکردند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نتیجه توافق هسته ای و برجام پراید ۶۵ میلیون تومان شده است!
Iran, Islamic Republic of
گوشت 100 هزار تومان، پراید 65 میلیون / ظریف هنوز از برکات برجام می‌گوید!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی از اینکه بهت رای دادم از خودم متنفرم
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
خدایی قراره تا کی این روند ادامه داشته باشه
دقیقاً توی یک ماه اخیر سمند از ۷۵ به ۱۰۰ رسیده یعنی ۲۵ ملیون فقط و فقط توی یک ماه
آقا این چه وضعشه...
Iran, Islamic Republic of
تاکسی بخرهیچ رشدی نکرده
....
Iran, Islamic Republic of
...
.
United States
....
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی به جای حل مشکلات عامل به وجود آمدن آنها بوده است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سرنوشت دولت روحانی چه خواهد شد؟
Iran, Islamic Republic of
60 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به کم‌کاری دولت است
سعید
Iran, Islamic Republic of
ای جان بخند عزیزم تو خوش باش ما به جهنم
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
United States
تنها خودرو نیست ازسال 1307 تاکنون بیش از999 هزار کالا، اجناس و تولید داخلی که به صورت غیر قانونی افزایش قیمت داشته است و همچنان نیز ادامه دارد.
United States
تنها خودرو نیست ازسال 1397 تاکنون بیش از999 هزار کالا، اجناس و تولید داخلی که به صورت غیر قانونی افزایش قیمت داشته است و همچنان نیز ادامه دارد.
United States
..
امردی غریب
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی انجاست که اکثرمسئولین مرفه بی درد هستند ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
65 ملیون که پولی نيس....
م ف
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا اقتصاد داره ونزولایی میشه ....
Iran, Islamic Republic of
وای خدای من زود بپرم دلار بخرم. اوه اوه دلار داره میره ۲۰ هزار تومان را بزنه. بپر تا دیر نشده.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفیم نشسته اونجا میخنده.....
ابی
Iran, Islamic Republic of
...
حمید
Iran, Islamic Republic of
.....
ساشا
Iran, Islamic Republic of
....
ساشا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی دم انتخاباته لا اقل به احترام
پیروزی انقلاب دلار پایین میاوردی
واقعا در چه فکری هستین
Iran, Islamic Republic of
....
ستاره
Iran, Islamic Republic of
....
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
علی لعنت الله علی القوم الظالمین الکافرین
علی برکت الله
ابی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
ایران
Iran, Islamic Republic of
انوقت همه این گرانی تقصیر روحانی است.....?!!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم خودش اعلام کرد واضح وگویامن بلدنیستم
حسن
Iran, Islamic Republic of
...
خسته
Iran, Islamic Republic of
اینا نمیتونن وضعیت مردم رو درک کنن ....
پشیمان از انتخاب
Iran, Islamic Republic of
....
ایران
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
انچنان رونق افتصادی ایجاد کنم......
که نتونید نفس بکشید
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آرزویم بود سوار یک ماشین ۵۰ میلیونی بشم که این دولت فراتر از آرزویم مرا شرمنده کرد!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
گرانیهاهمه مربوط به شیطان بزرگ است دولت مقصر نیست
حامد
Romania
..
Iran, Islamic Republic of
مقصر خود ما هستیم ماشین میخریم بس گردنه کسی دیگه ندازین
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم یه پراید باید باشه ۶۵ میلیون یعنی این عدالت
جهاگیرصالحی
Iran, Islamic Republic of
تحریم شوخی نیست مثل کوبا کره شمالی کره جنوبی تحریم نیست هواپیما میلیاردتومان میسازد روحانی چه کند معجزه کند سخت کل جاهای مهم مملکت تحریم بترمیشدکاربجای میرسد که فقط نمان گیرمان بیاید
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت مدعی شده بود که بانک‌ها جرایم دیرکرد وام‌های زیر 100 میلیون تومان را بخشیده‌اند اما چرا نمی‌گویند که شرط بانک‌ها فقط یکجا پرداخت کردن تمام مبلغ باقی مانده از وام است؟ کل کارگاه‌های کوچک مگر چقدر درآمد دارند که بتوانند وام خود را تسویه کنند؟
Iran, Islamic Republic of
بازنشسته‌ام و ماهیانه 2 میلیون و پانصد هزار تومان حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنم اما یارانه‌ام از سال 94 قطع شد و نتوانستم برای برقراری مجدد آن به نتیجه‌ای برسم و حالا هم یارانه معیشتی برایم واریز نشده است در حالی که نه خودرو شخصی دارم و نه ملکی که سند آن به نام بنده باشد، چطور ممکن است اطلاعات اقشار کم‌درآمد که از دستگاه‌های دولتی حقوق دریافت می‌کنند در اختیار دولت نبوده باشد؟!
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی‌ها نه تنها عراق، بلکه سوریه را هم ترک خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
خودمون کردیم که لعنت ........
Iran, Islamic Republic of
علی برکتین.....
Iran, Islamic Republic of
روحانی از قدیم عضوی از این نظام بوده و نمیتوان مشکلات جاری را ناشی از عملکرد او تلقی کرد چون کلا اقتصاد مملکت قفل شده و در این خصوص حتی اگر ایشان اشتباهات را بعهده بگیرد چیزی عوض نمیشود چون نقشه راه ما را دشمنان مانع شده اند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
پراید 6 میلیون بود شد 20 میلیون زمان احمدی نژاد
پراید 65 میلیون شده زمان روحانی
در هر دو دولت قیمت ها 3 برابر شده واقعا مچکریم
Iran, Islamic Republic of
الان که 65 میلیون شده اشکالی ندارد باید هم قهقهه بخندی .
ولی بیست میلیون دولت قبل از عدم تدبیر دولت بود زشت بود
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
65 میلیون مگه بوئینگه
Iran, Islamic Republic of
حضرت پراید
Iran, Islamic Republic of
طوری نیست
Iran, Islamic Republic of
...
ر.ر
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
.به ستوه آوردن مردم !!
فاطیما
Iran, Islamic Republic of
.....
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
این افزایش مافوق صوت قیمت پراید از ... دولت بی تدبیر و نومید است.....
حسین
Romania
ازکوچه احمدی بخرین ارزونه رییس،جمهور تمامی ادوار فقط ۴سال اول خوبن یادتونه دوره احمدی مرغ ۲تومنی شد ۸تومن وهمین پراید ۵تومن بود شد بیست تومن
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بدبخترین ادمای دنیا ما هستیم خدا به اینده کودکان این کشور صبر بد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
البته آقای روحانی تورم را فقط یک در صد اعلام کرده است و بعد از 6 سال و 6 ماه هنوز هم تمام تقصیر ها را گردن دولت قبلی می اندازد
عصبانی
Iran, Islamic Republic of
... من و خانمم دو تایی داریم مثل اسب کار میکنییم به زور میتونیم اجاره بدیم چه برسه به ماشین...
ماکان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به زور گفتن بخرید تا اینجوری باشه بدون ارزونه که میخرن
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
mohsen
Germany
دولت بی تدبیر و پیر و فرسوده به جز این مشکل هزاران مشکل دیگر در کشور ایجاد کرده است..
سعید
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
من چه کنم تو خودت قصد خریدن داری .......
ح
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی کلیدش راگم کرده هیچ موقع نمیتوند پیدا کند!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بخند توی آینه نگاه کن!چهره مردم بیچاره شده توسط دولت رو هنگام دیدن اینهمه همدلی!!!!.
Canada
تا اینجا ۳۰۶ نظر....!!!! پراید... محبوب قلبها....رکورد شکن!!
United Kingdom
آقای روحانی وقتی یه پراید این جوری گرون میشه فکر ما مستاجرهای بدبخت رو بکنید....
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
66 میلیون شد.
جواد
Iran, Islamic Republic of
چرا مردم پراید 65 میلیونی را می خرند؟
اگه نخرند قیمت میاد پایین
جواد
Iran, Islamic Republic of
تورم مثل آب خوردن میره بالا..!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه قانون وجود ندارد مشخص کند عامل اصلی افزایش قیمت خودرو، کالا، اجناس، گوشت، میوه و... چه کسانی است.
چه کسانی مسئول گرانی خودرو هستند؟
چه کسانی مسئول گرانی کالا هستند؟
چه کسانی مسئول گرانی اجناس هستند؟
چه کسانی مسئول گرانی گوشت هستند؟
چه کسانی مسئول گرانی میوه هستند؟
چه کسانی مسئول گرانی تولید داخلی هستند؟
Iran, Islamic Republic of
هیچکی
پاسخ گو نیست
فقط بلدن بگن روغن یا مرغ نیست بعد که زیاد میشه میگن قیمتش رفته بالا ....