چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۲۱
روحانی در گفت‌وگو با مکرون:

مسئولیت عواقب ترور سپهبد سلیمانی بر عهده دولت آمریکا است

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 714203
رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مسئولیت عواقب ترور سپهبد سلیمانی و پیامدهای آن بر عهده دولت آمریکا است.
روحانی: عواقب ترور سپهبدسلیمانی عهده آمریکااست
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه امروز در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی، با بیان اینکه امروز ملت ایران به خاطر جنایت آمریکا در غمی بزرگ قرار دارد، گفت: آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی یک اشتباه راهبردی بزرگ مرتکب شدند.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا همه کشورهایی که خواهان صلح و امنیت پایدار در جهان هستند در برابر این جنایت و اقدام تروریستی مواضع قاطعی اتخاذ کنند.

روحانی با بیان اینکه اهداف آمریکا از این اقدام تروریستی بی تردید محقق نشده و نتیجه‌ای معکوس برای آنها خواهد داشت، افزود: بعد از این جنایت شاهد اتحاد و همبستگی ملت ایران بیش از هر زمان دیگر بودیم و همچنین ملت ایران و عراق بیش از پیش به هم نزدیک شده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه که شهید سپهبد سلیمانی به دعوت دولت عراق و برای ملاقات با نخست وزیر این کشور به بغداد سفر کرده بود، گفت: این اقدام آمریکا نقض حاکمیت عراق، اهانت به دولت و ملت این کشور و جنایتی بزرگ و نابخشودنی علیه ملت ایران بوده است.

روحانی با اشاره به مطالبه مردم ایران برای پاسخ به آمریکا، خاطرنشان کرد: مسئولیت عواقب این ترور و پیامدهای آن بر عهده دولت آمریکا است.

رئیس جمهور با اشاره به تأسف و تأثر آزادی خواهان و مسلمانان جهان در شهادت سپهبد سلیمانی و تظاهرات عظیم آنان در بسیاری از کشورها و حتی برخی شهرهای اروپایی، افزود: آمریکایی‌ها باید بدانند که امروز امنیت و منافع آنها در سرتاسر منطقه با شرایط خطرناکی مواجه است و نمی توانند از عواقب این جنایت بزرگ مصون بمانند.

روحانی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه راهبرد اصلی ایران است، گفت: هدف سردار سلیمانی برقراری امنیت و ثبات پایدار در منطقه بود و او قهرمان مبارزه با تروریسم به شمار می رود.
رئیس جمهور با اشاره به تصمیم‌ مهم پارلمان عراق در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا، گفت: معتقدیم امنیت منطقه تنها توسط کشورهای منطقه تامین می شود؛ هیچ کس از تنش در منطقه سودی نمی برد و بی ثباتی در این منطقه می تواند برای کل جهان خطرناک باشد.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ و ناامنی در منطقه نیست، اما نسبت به دفاع  از حقوق و حاکمیت خود تردید نمی کند.

رئیس جمهور با تاکید بر مقاومت ملت ایران در 20 ماه گذشته، تصریح کرد: در این مدت ایران به  تعهدات خود پای بند بوده و آنچه در 5 گام اخیر برداشته شده در چارچوب برجام بوده است؛ این در حالی است که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده و این باعث عدم توازن در برجام شده است.

روحانی افزود: هر زمانی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند، گام های برداشته شده از سوی ایران قابل بازگشت خواهد بود.

امانوئل مکرون نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه درک میکنم در چه شرایط تلخ و غم انگیزی با شما گفتگو می کنم، گفت: همه ما بسیار نگران صلح و ثبات در منطقه هستیم و اتفاقاتی که صورت گرفته می تواند باعث افزایش تنش و تشنج غیر قابل جبران شود.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تعهد همیشگی آن کشور برای برقراری صلح و ثبات، از حوادث اخیر ابراز تاسف نموده و آمادگی خود را برای کمک به کاهش تنش‌ها اعلام کرد.

مکرون با اشاره به اهمیت برجام، گفت: فرانسه به تلاش های خود برای حفظ این توافق مهم بین المللی ادامه خواهد داد و از ایران نیز انتظار دارد که در همین جهت حرکت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خروج ۵۰۰ تن از پرسنل نظامی کانادا از عراق
Iran, Islamic Republic of
سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی لغو شد
Iran, Islamic Republic of
دومین فرودگاه بین‌المللی استانبول به طور موقت تعطیل شد
Iran, Islamic Republic of
ایران کاردار برزیل را احضار کرد
Iran, Islamic Republic of
ترکیه همچنان خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه است
Iran, Islamic Republic of
جلوگیری از تروریسم دولتی آمریکا فقط نیاز به ساخت بمب اتمی و سلاح شیمیایی دارد.
همه گزینه‌ها نظامی علیه تروریسم دولتی آمریکا روی میز است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است
Iran, Islamic Republic of
اسپر: به دنبال آغاز جنگ با ایران نیستیم
ولی ما به دنبال آغاز انتقام از دونالد ترامپ، مایک پامپئو، پنتاگون، مارک اسپر، ارتش تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم
Iran, Islamic Republic of
شکست اسرائیل، داعش و حامیانشان و تشکیل جبهه مقاومت؛ سه اقدام اساسی‌شهید سردار سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
وزیر دفاع آمریکا از ترسش به فلسطین نرفت
به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به دنبال شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و جمعی دیگر به دست تروریست‌های آمریکا، وزیر دفاع ایالات…
Iran, Islamic Republic of
هیچ جای دنیا دیگر برای آمریکا امن نیست
Iran, Islamic Republic of
سردار سلیمانی به دعوت نخست وزیر عراق به بغداد سفر کرده بود/ آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.
Iran, Islamic Republic of
جنایتکاران آمریکایی سیلی سختی خواهند خورد
Iran, Islamic Republic of
سه نظامی آمریکایی در ژاپن به اتهام سرقت، تجاوز و دعوا بازداشت شدند
Iran, Islamic Republic of
سندرز: ترور سلیمانی نقض قوانین بین‌المللی بود
Iran, Islamic Republic of
آمریکا را پشیمان خواهیم کرد
که پاسخ ایران،‌ آمریکا را پشیمان خواهد کرد و ترامپ باید مسئولیت اقدامات تروریستی خود را بر عهده بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
که اگر کمی منتظر بمانید، خبرهای مربوط به پاسخ ایران به آمریکا را دریافت خواهید کرد.
سلسله اقدامات پشیمان‌کننده ایران علیه آمریکا در زمان مناسب رخ خواهد داد و طولی نخواهد کشید.
به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی پاسخ خواهیم داد. این پاسخ آمریکا و کسانی که را از لحاظ اطلاعاتی در خصوص این جنایت با واشنگتن همدستی کردند، خواهیم داد.
ترامپ مرتکب جنایتی بزرگ شده و اکنون در باتلاق گیر افتاده و بسیار پشیمان خواهد شد.
United States
وزیر دفاع بریتانیا از ایران خواست دست به تلافی ترور قاسم سلیمانی نزند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایران نام «پنتاگون» را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کرد

17 دی 1398 ساعت 11:01

بر اساس مصوبه امروز مجلس، عبارت "کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی،" قبل از عبارت فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کامه) اضافه می‌شود.

جبهه جهانی مستضعفین، براساس مصوبه امروز مجلس، عبارت "کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی،" قبل از عبارت فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کامه) اضافه می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.