جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۸

آمریکا: امیدواریم اعتراضات در ایران به نتیجه برسد

پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 710931
مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر مدعی شد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران نیست.
آمریکا: امیدواریم اعتراضات در ایران به نتیجه برسد
به گزارش جهان نيوز، «برایان هوک» مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که امروز (پنج‌شنبه) منتشر شد، بار دیگر ادعا کرد که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست. 

هوک که با بخش انگلیسی شبکه «صدای آمریکا» صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا واشنگتن به دنبال «تغییر رژیم در تهران» است، گفت: «برای یکمین میلیون بار، من گفته‌ام که سیاست ایالات متحده، تغییر در رفتار [ایران] است. تغییر رژیم نیست. همه می‌دانند که ما فهرستی از ۱۲ درخواست داریم که اغلب آن‌ها بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند که به اتفاق، با رأی چین و روسیه، تصویب شده‌اند.»

وی افزود: «این‌های پیش از توافق شکست‌خورده هسته‌ای با ایران استانداردهای بین‌المللی بوده‌اند. حالا ما داریم تلاش می‌کنیم تا آن استانداردها را احیا کنیم. اغلب آن‌ها را در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل می‌یابید. این فهرستی غیرواقع‌بینانه نیست. بسیار واقع‌بینانه است.»

هرچند دولت آمریکا همواره از آمادگی برای گفت‌وگوی «بدون قید و شرط» با ایران صحبت می‌کند، اما تأکید دارد که این گفت‌وگوها باید به تحقق شروط ۱۲گانه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا منتهی شود. توقف کامل برنامه هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای از جمله شروط این فهرست است.

هوک در همین مصاحبه در پاسخ به این سؤال که آیا وضعیتی مشابه ریزش «دیوار برلین» در ایران رخ می‌دهد، ابراز امیدواری می‌کند که ناآرامی‌ها و اعتراضات در ایران به نتیجه برسد.

این مقام ارشد آمریکایی به مبادله اخیر دو زندانی میان ایران و آمریکا هم پرداخته و گفته است که امیدوار است این اقدام مقدمه گفت‌وگوهای بیشتر با ایران باشد. وی مدعی شد که معتقد است در وزارت امور خارجه ایران بسیاری با گفت‌وگو با آمریکا موافق هستند، اما مجوز چنین کاری را ندارند. هوک گفت: «فکر می‌کنم این موضوع در "زوریخ" [محل مبادله زندانیان] روشن شد.»

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا در ادامه در واکنش به پیشنهاد «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای انجام «مبادله جامع زندانیان»، گفته است که ترجیح می‌دهد که گفت‌وگوها در این رابطه «در سکوت» و به دور از دید رسانه‌ها انجام شود. وی ادعا کرد که پیش از این هم ایران در برابر رسانه‌ها پیشنهادات مشابهی مطرح کرده، اما نهایتا مشخص شده که این پیشنهاد واقعی نیست.

وی گفت: «بنابراین، فکر نمی‌کنیم هرگونه صحبت عمومی درباره زندانی‌ها، مفید باشد. داریم تلاش می‌کنیم این کار را از طریق دیپلماسی در سکوت انجام داده و آمریکایی‌ها را به خانه بازگردانیم. اما در پاسخ به ایرانی‌ها، این یک گام نخست خوب بود. من از طریق سوئیس اقدام می‌کنم، سوئیسی‌ها فوق‌العاده بودند... این یک گام نخست خوب بود و امیدوارم که این به چیزهای بهتر و بزرگتر منجر شود.»

روز شنبه ایران و آمریکا برای اولین بار از زمان حضور «دونالد ترامپ» در کاخ سفید، دو تبعه زندانی یکدیگر را با هم مبادله کردند. در جریان این اقدام، دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر سلول‌های بنیادی که در آمریکا به نقض تحریم متهم شده بود، آزاد شد و از طریق سوئیس به تهران بازگشت. در مقابل، جمهوری اسلامی ایران هم «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی را که به جرم جاسوسی برای آمریکا در ایران در زندان بود را آزاد کرد.

هوک با وجود این اظهارات، امروز در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا بار دیگر از فشارهای اقتصادی به مردم ایران حمایت کرد و گفت وضع نامناسب اقتصاد ایران نشانگر موفق بودن راهبرد «فشار حداکثری» است. او همچنین بار دیگر از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرد و گفت این ناآرامی‌ها نشان داد مسیری که واشنگتن در پیش گرفته، مسیری صحیح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این امریکایی مدعی اس« یک میلیون بار گفته است که قصد تغییر حکومت ایران را ندارد».جناب هوک!یک میلیون بار دروغ گفته اید.ما شما و غربگدایان ایرانی را اقلا در این باره دروغگو می دانیم.
Bulgaria
مردم ایران مثل لیبی وعراق فریب نمیخورند هوک کثیف
Iran, Islamic Republic of
رژیم آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشورجنایتکار شماره یک دیگر باید به عنوان جنایتکار جنگی درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان مجازات و دردادگاه لاهه محاکمه شود.
آمریکا جنایتکار شماره یک بین مردم دنیا اعتبار ندارد.
عربستان جنایتکار شماره یک بین مردم دنیا اعتبار ندارد.
اسرائیل جنایتکار شماره یک بین مردم دنیا اعتبار ندارد.
تک تک حامیان اصلی اغتشاشات انتقام می گیریم.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی جنایتکار شماره یک به همراه رژیم صهیونستی پشت همه مشکلات منطقه قرار دارد وباید نابود شود.
تحریم جدید آمریکا جنایتکار شماره یک ضد حقوق بشر و جنایت آشکاراست.
آمریکا جنایتکار شماره یک بی شرمانه قوانین بین المللی را نقض می کند.
تحریم های آمریکا جنایتکار شماره یک علیه ایران نمونه آشکار تهدید و فشار سیاسی است.
حضور آمریکا جنایتکار شماره یک درمنطقه غیرقانونی است و هم ناقض قوانین بین المللی است و متاسفانه رئیس جمهور و وزیرامور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه سکوت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
هم برایان هوک مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا غلط می کند هم مقامات آمریکا! اعتراضات در ایران هیچ ربطی به برایان هوک مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا جنایتکار شماره یک ندارد. اعتراضات در ایران برایان هوک مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا جنایتکار شماره یک حق دخالت و مداخله درامور داخلی ایران را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
رژیم آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشورجنایتکار شماره یک دیگر باید به عنوان جنایتکار جنگی درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان مجازات و دردادگاه لاهه محاکمه شود.
هم برایان هوک مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا غلط می کند هم مقامات آمریکا! اعتراضات در ایران هیچ ربطی به برایان هوک مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا جنایتکار شماره یک ندارد.
برایان هوک مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا جنایتکار شماره یک حق دخالت و مداخله درامور داخلی ایران را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1918 تاکنون به همراه انگلیس جنایتکار شماره یک و اسرائیل جنایتکار شماره یک ارزشی برای جان انسان ها قائل نیست....
Iran, Islamic Republic of
تشکر از کره شمالی
کره شمالی: آماده ایم به یک جنگ تمام عیار با یک جنگ تمام عیار پاسخ دهیم
Iran, Islamic Republic of
هیچ کشوری نمی تواند برای مردم ایران شرط و شروط تعیین کند.
مقامات آمریکا جنایتکار شماره یک باید پاسگوی دخالت آّکار خود درامور کشورها باشند.
آمریکا جنایتکار شماره یک ازمداخله گری و فروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بر دارد.
Iran, Islamic Republic of
یک میلیون بار گفته‌ایم که آمریکا جنایتکار شماره یک حق دخالت درامور داخلی ایران را ندارد.
اگر دست از فتنه برندارید، با آتش کشیدن منافعتان انتقام می‌گیرم.
Iran, Islamic Republic of
آلمان بجای مواضع مغرضانه ، مبانی اولیه حقوق بشر را رعایت کند
آلمان بجای اتخاذ مواضع مغرضانه، رعایت مبانی اولیه حقوق بشری را در دستور کار قرار دهد
اینگونه اظهارات غیرمسئولانه و مداخله جویانه نمی تواند کوتاهی برخی کشورهای اروپایی در پایبندی به تعهدات شان ذیل برجام و نیز واکنش منفعلانه نسبت به رویکرد تروریسم اقتصادی آمریکا و مسئولیت ناشی از آن را تحت الشعاع قرار دهد.
Iran, Islamic Republic of
....
دخالت آمریکا درامور داخلی ایران عبور از خطوط قرمز است.
Iran, Islamic Republic of
حضور نظامی آمریکا درافغانستان و عراق تاکنون فقط برای ناامن کردن سراسرمنطقه خاورمیانه بوده است، نه مبارزه تروریسم
آمریکا دیگرجایی درمنطقه ندارد.
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف آمریکا جنایتکار شکاره یک ازسال 2014 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک در رقه، هزاران نفر را به قتل رساند....
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف آمریکا جنایتکار شکاره یک ازسال 2014 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک در رقه، هزاران نفر را به قتل رساند.
حقوق بشر قانون جنگل آمریکایی، بهانه آمریکا جنایتکار شماره یک برای مداخله در مسائل داخلی سایر کشورهاست
Bulgaria
آمریکا دنبال بهم زدن آرامش ایران است..
ممد
United States
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
.ن...