جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

موافقت کنگره آمریکا با افزایش بودجه پنتاگون

سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 710627
کنگره آمریکا با افزایش ۳ درصدی بودجه نظامی این کشور برای سال آینده موافقت کرد.
موافقت کنگره آمریکا با افزایش بودجه پنتاگون
به گزارش  جهان نيوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته‌های خدمات مسلح سنا و مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در خصوص افزایش ۳ درصدی بودجه نظامی پنتاگون، وزارت دفاع این کشور در سال ۲۰۲۰ به توافق رسیدند.

در بیانیه منتشره از سوی کمیته‌های سنا و مجلس بودجه دفاعی برای سال مالی ۲۰۲۰ به ارزش ۷۳۸ میلیارد دلار مورد تائید قرار گرفت.

در بیانیه مشترک کمیته‌های خدمات مسلح سنا و مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: قانون مجوز دفاع ملی مربوط به سال مالی ۲۰۲۰ یکی از مهمترین وظایف قانون اساسی کنگره را تامین می‌کند و آن دفاع مشترک است. این توافق دو حزبی در دو مجلس (سنا و نمایندگان) نیرو‌های نظامی و امنیتی آمریکا را در اولویت در خصوص بازسازی ارتش ما قرار می‌دهد و به تثبیت موقعیت نیرو‌های ما برای مواجه با موج بعدی تهدیدات مندرج شده در استراتژی دفاع ملی کمک می‌کند.

بودجه نظامی جدید آمریکا حاکی از ۳ درصد افزایش نسبت به مبلغ ۷۱۶ میلیارد دلار مصوب برای سال مالی ۲۰۱۹ است. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری مربوط به عملیات اضطراری در خارج کشور را شامل می‌شود.

ماه گذشته سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری اعلام کرد آمریکا فکر می‌کند تمام اعضای ناتو باید تا سال ۲۰۲۴ هزینه‌های نظامی خود را به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برسانند. دونالد ترامپ می‌خواهد ناتو قدرتمند و قادر به تحمل خطرات و چالش‌های آینده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *