سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

اذعان به دفاعی بودن برنامه نظامی ایران

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 426091
وزارت دفاع آمریکا در گزارش خود درباره قدرت نظامی ایران مدعی شد که ایران همچنان به ساخت موشک های قادر به حمل کلاهک های هسته ای، علیرغم پایبندی به تعهدات خود در برنامه اقدام جامع مشترک ادامه می‌دهد.
به گزارش جهان، خبرگزاری مهر به نقل از نشریه آمریکایی فری بِیکن خبر داد: وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره قدرت نظامی ایران مدعی شد که ایران همچنان به ساخت موشک های قادر به حمل کلاهک های هسته ای، علیرغم پایبندی به تعهدات خود در برنامه اقدام جامع مشترک ادامه می دهد.

در این گزارش آمده است که اگرچه ایران برخی پیشرفت ها در برنامه هسته ای خود را متوقف کرده و به تعهدات خود در برنامه اقدام جامع مشترک عمل کرده است، کماکان به دنبال توانمندی های فنی است که می توانند در ساخت سلاح های هسته ای نیز به کار روند.

این نشریه آمریکایی در خلاصه یک صفحه ای از این گزارش، شاهد ادعای خود را «رسیدن برد موشک‌های ایران به خاک آمریکا تا سال ۲۰۱۵» و «آزمایش موفقیت آمیز موشک ماهواره‌بر سفیر» و مایه نگرانی پنتاگون ابراز نموده است.

به گزارش این نشریه، گزارش پنتاگون که بر اساس قوانین آمریکا قرار بود در ماه ژانویه به کمیته نیروهای مسلح کنگره ارائه شود، به دلیل آنچه تأثیرگذاری احتمالی بر مذاکرات در جریان ۱+۵ با ایران گفته شده است به تأخیر افتاده بود.

پنتاگون در ادامه گزارش خود در خصوص آب‌های سرزمینی ایران، به تلاش برای تسلط این کشور به تنگه هرمز اشاره کرد و ادامه داد: ایران تلاش می کند توانمندی خود در کنترل تنگه هرمز را افزایش دهد تا در صورت بروز تنش در این منطقه از آن به عنوان قدرت انتخاب راهبردی در تصمیم گیری های خود استفاده نماید.

این گزارش با اذعان به دفاعی بودن برنامه نظامی ایران گفت: تهران به افزایش قابلیت سیستم های دفاعی خود در زمینه سلاح‌هایی از قبیل مین‌هایی پیشرفته ضدناو، زیردریایی‌های کوچک ولی توانمند، پهپادهای مسلح، آتش‌بار موشکی پدافند ساحلی کروز، شناورهای تهاجمی و موشک‌های ضدکشتی ادامه داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *