شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

وسایل مورد نیاز برای سفر با اتوبوس

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 710259
سفر با اتوبوس در نظر عده ای از مسافران همیشه سفری سخت و طاقت فرسا بوده است. تا جایی که این افراد اغلب حاضرند با پرداخت هزینه های گزاف برای مسیری کوتاه، یک بلیط هواپیما را خریداری نمایند اما هرگز با اتوبوس به سفر نروند. با این وجود در بسیاری از نقاط دنیا مسیرهایی وجود دارند که خط پروازی ندارند یا سفر به آنها آنقدر از نظر زمانی و بعد مسافتی کوتاه است که به معطلی های گیت بازرسی در فرودگاه و رفت و آمد با هواپیما نمی‌ارزد. برای همین زمان هایی نیز وجود دارد که حتی مسافران سخت پسند نیز مجبور به خرید بلیط اتوبوس می‌شوند. البته این کار برای برخی از مسافران که عاشق سفر در جاده هستند به هیچ عنوان با اجبار همراه نیست و این افراد حتی برای مسافت های طولانی نیز سفر با اتوبوس را به خرید انواع بلیط سفر همچون بلیط قطار ترجیح می‌دهند.

البته در این بین نکاتی در سفر با قطار وجود دارد که می‌تواند این نوع مسافرت را برای همه مسافران راحت تر کند که در مطلبی با عنوان ” چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم؟ ” به طور جامع به بررسی آنها پرداخته ایم. علاوه بر موارد گفته شده، بدیهی است برای تجربه لذت بخش تر هر سفری، نیاز به برخی تجهیزات داریم که در ادامه مطلب ” وسایل مورد نیاز برای سفر با اتوبوس ” آنها را به طور کامل شرح می‌دهیم؛ با قاصدک24 همراه باشید.

مدارک سفر

مدارک سفر از جمله وسایلی هستند که می‌بایست در هر سفری پیش از سایر وسایل در چمدان یا کیف دستی مسافر قرار بگیرند. این مدارک بسته به نوع سفر می‌توانند کارت شناسایی، گذرنامه، بلیط سفر، کارت های اعتباری، دفترچه بیمه، بیمه نامه مسافرتی و مواردی از این دست را در بر بگیرند.

 


تجهیزات الکترونیک

یکی از مزیت های سفر با اتوبوس این است که مسافران اغلب با محدودیت حمل بار روبرو نیستند و می‌توانند وسایل الکترونیک خود را نیز به راحتی با خود به مقصد ببرند. از این رو اگر برای سفر کاری خود یک بلیط اتوبوس خریداری کرده اید و تمایل دارید که لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه خود را در سفر در اختیار داشته باشید حتماً از این امکان استفاده نمایید. برای این کار می‌توانید وسایل الکترونیک خود را به همراه شارژر آنها در کیف مخصوص قرار داده و به راحتی با خود به داخل اتوبوس ببرید.

البسه و پوشاک

اگر با اتوبوس به سفرهای کوتاه مدت می‌روید بهتر است برای حمل و نقل راحت تر، البسه زیادی با خود حمل نکنید. اما اگر مسافت زیادی را تا مقصد پیش رو دارید و قرار است سفری چند روزه را تجربه کنید حتماً چند دست لباس متناسب با فصل را در نظر بگیرید و کفش های راحتی را نیز در چمدان خود جای دهید. برای این کار بهتر است نگاهی هم به شرایط آب و هوایی شهر یا کشور مقصد بیاندازید و لباس های خود را متناسب با مقصدتان انتخاب نمایید.
 
 


لوازم بهداشتی
به بهداشت و سلامت خود در سفر اهمیت ویژه ای بدهید و هرگز لوازم بهداشتی مورد نیاز خود را فراموش نکنید. این لوازم می‌توانند مسواک، نخ دندان، خمیر دندان، حوله شخصی، ژل شستشو و حتی کرم های مراقبت پوستی را شامل شوند که بهتر است در بسته بندی مناسب و در جایی در چمدان که دسترسی مناسبی دارد، قرار بگیرند.

دارو و وسایل کمک های اولیه

اگر به هنگام بیماری و بر حسب ضرورت سفر می‌کنید حتماً دارو و لوازم مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید و با پزشک خود در خصوص انجام سفر مشورت کنید. اگر هم بیمار نیستید و هیچ داروی خاصی مصرف نمی‌کنید برای مواقع ضروری بهتر است قرص ضد تهوع، مسکن، چسب زخم و مایع ضد عفونی کننده به همراه ببرید.

مواد غذایی

اگر پس از خرید بلیط اتوبوس خود، مسیری کوتاه را پیش رو دارید احتمالاً در طول مسیر گرسنه نخواهید شد. اما اگر به یک سفر طولانی می‌روید یا یک سفر خانوادگی همراه با کودکان را تجربه می‌کنید بهتر است حتماً کمی خوراکی به همراه داشته باشید. برای این کار می‌توانید از ساندویچ و میان وعده های کوچک استفاده نمایید یا مقداری میوه با خود حمل کنید. فراموش نکنید که بطری های آب معدنی را نیز در کیسه خوراکی های خود جای دهید.

ملحفه و روبالشی

اگر فکر همه جا را کرده و پس از خرید بلیط، هتل یا اقامتگاه مورد نظر خود را نیز در مقصد رزرو کرده اید بهتر است ملحفه و روبالشی های تمیز نیز به همراه داشته باشید. این وسایل به شما امکان می‌دهند تا در هر هتلی به راحتی اقامت کرده و نگرانی ای در خصوص بهداشت اقامتگاه خود نداشته باشید.


لوازم شخصی
اگر بلیط اتوبوس خود را برای مقصدی دور خریداری کرده اید یا قرار است شب را در جاده سپری کنید حتماً لوازم شخصی لازم را به همراه داشته باشید. برای یک خواب راحت تر می‌توانید یک بالش گردنی مناسب تهیه کنید و چشمبند خود را نیز فراموش نکنید. برای سایر مواقع نیز بهتر است عینک آفتابی، کلاه، کرم ضد افتاب و مواردی از این دست را به همراه داشته باشید.

کتاب و مجله

اگر با کودکان سفر می‌کنید بهتر است راهی برای سرگرم کردن آنها بیابید و کتاب یا مجله مورد علاقه آنها را در چمدان خود جای دهید. برای سپری کردن زمان خود نیز می‌توانید از کتابخوان های الکترونیک یا یک مجله کوچک کمک بگیرید تا از وقت خود در سفر، بیشترین بهره را ببرید.

در نهایت می‌توانید با مراجعه به وب سایت خرید آنلاین بلیط سفر قاصدک24 انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس دلخواه خود را در کوتاهترین زمان ممکن خریداری کرده و نسخه پی دی اف ان را در ایمیل خود دریافت نمایید. این مجموعه همچنین با ارائه انواع بیمه نامه های مسافرتی به کاربران این را می دهد که مسافرت خود را بیمه کرده و در صورت لغو سفر یا بروز بیماری، خسارت کمتری را متحمل شوند. شایان ذکر است کلیه این امکانات در اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک24 هم به کاربران محترم ارائه می‌شود که کاربری ساده ای نیز دارد. نسخه اندروید این نرم افزار در حال حاضر از کافه بازار قابل دانلود و به روز رسانی است.

ماخذ:
https://ghasedak24.com/bus-ticket
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *