سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

سرگردانی مردم در خرید بلیت برای راهپیمایی اربعین

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 703155
در فاصله دو هفته مانده به اربعین حسینی(ع)، برخی مردم برای خرید بلیت رفت و برگشت به شهرهای مرزی دچار مشکل هستند.
سرگردانی مردم در خرید بلیت برای اربعین
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان  هر ساله جمعیت کثیری از کشورمان در نیمه دوم ماه صفر برای شرکت در آیین بزرگ راهپیمای اربعین راهی کربلا میشوند و امسال با توجه به اشتیاق مضاعف مردم و تمهیدات فراهم شده، پیش‌بینی می‌شود حداقل سه میلیون نفر تنها از ایران راهی عتبات عالیات شوند. به همین منظور از مدتها قبل، تدابیری برای تسهیل سفر زائران تدارک دیده شد، اما دو هفته مانده به اربعین، مردم از کمبود بلیت و برخی کمبودهای دیگر گلایه دارند.

برخی مردم  اظهار می‌کنند که قادر به خرید بلیت رفت و برگشت به مناطق مرزی برای ایام اوج سفرهای اربعینی نیستند. با بررسی برخی مسیرهای پرتردد از تهران به مناطق مرزی هم بلیتی یافت نشد. این در حالی است که به عنوان مثال، بلیتهای اتوبوس موجود برای مسیر تهران-مهران و تهران-شلمچه، با نرخ‌های نجومی 152 هزار تومان و 170 هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر چند هنوز دو هفته تا روز اربعین باقی مانده، اما تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد بسیاری از مردم برای جلوگیری از تراکم جمعیت در مناطق مرزی، زمان سفر خود را زودتر انتخاب می‌کنند و امسال نیز زودتر از هر سال این سفرها آغاز شده است. به این ترتیب ضروری است مسئولان ستاد اربعین که همواره بر توزیع سفرهای مردم تأکید داشته‌اند، نسبت به تأمین وسایل نقلیه فوق‌العاده تدبیر بیاندیشند.

در همین رابطه، معاون مسافری شرکت راه آهن از فروش ۴۵۰ هزار نفر-صندلی قطارهای برنامه‌ای و فوق‌العاده اربعین خبر داده و گفته است که احتمال برنامه‌ریزی برای قطارهای فوق‌العاده جدید هم وجود دارد.

میرحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره آخرین وضعیت قطارهای فوق‌العاده اربعین گفت: پیش فروش بلیت قطارهای اربعین از چهارشنبه ۱۰ مهر آغاز شد و قطارهای فوق‌العاده نیز برای مسیرهای خرمشهر و کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کلیه صندلی‌های قطارهای اربعین برای ایام پیک تقاضا، به فروش رفته است، افزود: حتی قطارهای فوق‌العاده این مسیرها نیز برای ایام منتهی به ۲۷ مهر (اربعین) و چند روز پس از آن هم به فروش رفته و احتمال دارد برای راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده جدید، برنامه‌ریزی کنیم.

معاون مسافری شرکت راه آهن یادآور شد: تعداد ظرفیت صندلی قطار اربعین در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته که عمدتا برای مسیرهای غرب و جنوب است اما باز هم تقاضا بالاست و همه ظرفیت به فروش رفته است.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات شرکت‌های ریلی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات به زائران اربعین بکار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۹۶ هزار نفر- صندلی در شبکه ریلی برای زائران اربعین ظرفیت ایجاد کردیم که امسال به ۴۵۰ هزار نفر – صندلی افزایش یافت اما با توجه به اینکه تقاضا بسیار زیاد است همه این ۴۵۰ هزار ظرفیت ایجاد شده به فروش رفته است.
درباره جدیدترین اخبار از وضعیت ترددهای اربعین هم گفتنی است، کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه‌ای از ممنوعیت خروج سواری‌های شخصی از ۱۵ تا ۳۰ مهر به مقصد عراق خبر داد.

همچنین معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: اتوبوس‌های دربستی که البته به صورت یکطرفه می‌توانند زائران را به عراق ببرند و باید ۲۴ ساعته به کشور برگردند، تنها تا دو هفته دیگر می‌توانند این کار را انجام دهند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: پروازها از ایران به فرودگاه‌های بغداد و نجف طبق برنامه در حال انجام است و شرکت‌های هواپیمایی هم برای سفرهای اربعین مجوزها را از فرودگاه‌های نجف و بغداد اخذ کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *