سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۳

شیخ زکزاکی در فرودگاه ابوجا بازداشت شد

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 698248
دستگیری و بازداشت مجدد شیخ زکزاکی و همراهانش در فرودگاه ابوجا به محض ورود به کشور در پی سفر به هند سبب شد هواداران جنبش اسلامی اعلام کنند اعتراض‌های خیابانی هر روزه را از سر خواهند گرفت.
شیخ زکزاکی در فرودگاه ابوجا بازداشت شد
به گزارش جهان نيوز، پلیس مخفی نیجریه با حضور در فرودگاه «ننامدی آزیکیوه» «ابوجا» پایتخت نیجریه، «شیخ زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همراهانش را به محض ورود به خاک این کشور به بازداشتگاه منتقل کردند.

به گزارش رسانه‌های نزدیک به جنبش اسلامی نیجریه، پلیس مخفی این کشور موسوم به DSS شیخ زکزاکی و همراهانش را به محض ورود به فرودگاه بین المللی ابوجا دستگیر و به بازداشتگاهی درایالت «کادونا» که پیشتر در آن زندانی بودند، منتقل کردند.

شیخ زکزاکی که در پی برگزاری اعتراض‌های گسترده مردمی برای درمان به هند سفر کرده بود، با انتشار ویدئویی در توئیتر توضیح داده بود که بیمارستان هندی محل درمان وی به دلیل گزارش‌های نادرست دولت نیجریه و همچنین محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت قادر به درمان وی و همسرش نبوده و به همین دلیل با درخواستش برای بازگشت به نیجریه موافقت کرده‎اند.

در یک کلیپ صوتی شیخ ابراهیم زکزاکی از حضور نیروهای امنیتی در اطراف تخت او در بیمارستان و همچنین امتناع مدیریت آن مرکز درمانی برای بررسی جراحی‌های ایشان ابراز تاسف کرد.

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه نیز خبر بازگشت زکزاکی را تایید کرد. با انتشار خبر بازگشت و بازداشت مجدد شیخ زکزاکی، شیعیان نیجریه اعلام کردند اعتراض‌های خیابانی هر روزه را در این کشور از سر خواهند گرفت.ایالت کادونای نیجریه به جمع زیادی خبرنگارانی که ساعت‌ها منتظر ورود شیخ زکزاکی به کشور بودند، اجازه مصاحبه نداد.

جنبش اسلامی با انتشار بیانیه‌ای دلیل بازگشت شیخ زکزاکی و همسرش از سفر درمانی به هند را عدم همکاری دولت نیجریه برای سهولت درمان و نیز ممانعت از حضور پزشک شیخ زکزاکی در روند درمان به دستور دولت نیجریه اعلام کردند.

شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از سال ۲۰۱۵ تاکنون توسط دولت این کشور در زندان به سر می‌برد. این در حالی است که دیوان عالی نیجریه حکم آزادی این رهبر مذهبی نیجریه و همسرش را در سال ۲۰۱۶ صادر کرده است.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Germany
...
Denmark
این موضوع باید سریعا" از سوی سران دولت های اسلامی پیگیری و اقدامات عاجلی دراین خصوص بعمل آید !
ممد
United States
...