شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
عفو بین‌الملل:

تخریب منازل فلسطینیان، جنایت جنگی است

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 695381
سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه در بیانیه‌ای تخریب منازل فلسطینی‌ها در منطقه "وادی الحمص" در قدس شرقی را "غیرقانونی" خوانده و گفت که رژیم صهیونیستی با این کار، نقض حقوق بشر کرده و مرتکب جنایت جنگی شده است.
تخریب منازل فلسطینیان، جنایت جنگی است
به گزارش جهان نيوز، سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای به تخریب منازل فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و اعلام کرد که اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اشغالی نقض صریح حقوق بشر است.

در ادامه این بیانیه آمده است: استدلال اسرائیل برای تخریب این منازل، منطبق بر تحقیقات و بررسی‌های دقیق نیست. دولت تل آویو بیش از دهها سال است که اقدامات خشونت آمیز و نامناسب را به نام امنیت، در پیش گرفته است تا سلطه خود را بر اراضی فلسطینی بگستراند و دست به کوچاندن فلسطینی‌ها از مناطقی بزند که اسرائیل، آن را راهبردی می‌داند.

این سازمان حقوق بشری ادامه داد: اسرائیل علاوه بر کوچ اجباری جوامع فلسطینی، دهها هزار منازل را نیز به صورت غیر قانونی تخریب کرده است.در ادامه این بیانیه آمده است: "اسرائیل به جای تخریب منازل فلسطینی‌ها، باید بخش‌هایی از دیوار (حائل) داخل اراضی اشغالی فلسطین را را ویران کند که نقض قوانین بین المللی است.

عفو بین الملل در پایان از کشورها خواست که برای اجرای تعهدات اسرائیل بر اساس قوانین حقوق بشر و ضمانت تل آویو برای حفاظت از فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی، مقام‌های اسرائیلی زیر فشار قرار گیرند.

اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه با تخریب چندین منزل مسکونی در منطقه وادی الحمص در جنوب شرق قدس بار دیگر شدت گرفته است؛ این اقدامات که نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین جهانی است، تاکنون با واکنش‌های شدید منطقه‌ای و بین المللی رو به رو بوده است.

منبع:العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *