جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۶۰
جهانگیری:

خروج آمریکا از برجام غیراخلاقی بود

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 694550
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه هیچ تحریمی طبق برجام نباید وجود داشته باشد، گفت: بازگشت به برجام کار ساده‌ای است، اما ...
خروج آمریکا از برجام غیراخلاقی بود
به گزارش جهان نيوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نوزدهمین کنگره پرسش مهر که صبح امرور در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: در مقاطعی قرار داریم که با تنگنا‌های جدیدی مواجه هستیم و اگر به دنبال رفع موانع کشور هستیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش و مدرسه وجود ندارد و تنها راه توسعه کشور و رهایی از بیماری‌های مزمن کشور توجه به این نهاد است.

وی ادامه داد: نقش سرمایه انسانی در کشور بر کسی پوشیده نیست. سرمایه انسانی می‌تواند سرمایه‌های دیگر کشور را توسعه دهد و قادر است سایر سرمایه‌ها را به حرکت در آورد. اولین و مهم‌ترین موضوعی که نباید با محدودیت به آن نگاه کنیم آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: مسیر توسعه از آموزش و پرورش می‌گذرد. مقام معظم رهبری فرمودند که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش نباید نادیده گرفته شود و ده‌ها برابر سرمایه گذاری در این نهاد نتیجه عایدمان می‌شود.

جهانگیری افزود: اکنون در دورانی به سر می‌بریم که علم بشر به سرعت دچار تغییرات می‌شود، فناوری‌های جدید وشرایط جدیدی بر اساس تغییرات ایجاد می‌شود و آموزش و پرورش با تغییرات ساده پاسخگوی این نیاز‌ها نیست. آموزش و پرورشی که انسان‌های نقاد، پرسشگر و مشارکت پذیر تحویل جامعه دهد امروز با تنگنا‌های بسیاری روبه رو است و از جمله این تنگنا‌ها مسائل ساختاری، فکری، اقتصادی فکری است.

دغدغه مالی معلمان باید رفع شود / ‏توجه ‬فرهنگیان به شرایط بودجه‌ای کشور
وی در ادامه بیان کرد: برای تغییرات در آموزش و پرورش نیازمند معلم هستیم، ما باید دغدغه مالی آن‌ها را رفع کنیم و زندگی شرافتمندانه برای آن‌ها رقم بزنیم. از ۶ سالی که دولت جدید روی کارآمد، ۴ سال آن را در تحریم بودیم، اما به دنیا نشان دادیم ایران می‌تواند با قدرت‌های بزرگ بنشیند و یا گفتگو و تعامل داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به برجام گفت: برجام در شرایطی شکل گرفت که شش قطعنامه شورای امنیت تصویب شده بود و هنر دیپلماسی ایرانی‌ها این بود که در نبرد دیپلماسی به توافقی برسند. اما در نهایت آمریکا کار غیر اخلاقی و خلاف حقوق بین الملل انجام داد. اگر قرار باشد برجام نباشد ما نیز برخی از تعهدات را کنار گذاشتیم؛ مثلاً بیش از ۳۰۰ کیلو اورانیم را نگه داشتیم و درصد غنی سازی را بیش از تعهد برجام داریم و این کار به این دلیل است که دنیا بداند با یک کشور ناتوان روبه رو نیست.

جهانگیری با اشاره به اینکه هیچ تحریمی طبق برجام نباید وجود داشته باشد، گفت: بازگشت به برجام کار ساده‌ای است، اما اروپایی‌ها باید به آمریکا بگویند از تحریم‌های ظالمانه دست بردارند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آقای حسینی و همکاران ایشان باید فرهنگیان را در جریان شرایط بودجه‌ای کشور قرار دهند. اینکه یک سوم بودجه ما اکنون از در آمد‌های نفتی است و دنیا می‌خواهد این درآمد را به صفر برساند. در چنین شرایط محدودیت بودجه‌ای، تلاش کردیم بودجه آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهیم و از سال ۸۲ تا الان بودجه این نهاد سه برابر شده است. دولت آنچه در توان داشته برای آموزش و پرورش گذاشته است.

جهانگیری گفت: هدف دولت در سال ۹۸ صرفه جویی در هزینه هاست. بودجه مصوب ۶۰ هزار میلیارد کم می‌شود و این موضوع روی همه دستگاه‌ها اثرگذار است که البته امیدواریم تأثیر آن در آموزش و پرورش کمتر باشد.

وی بیان کرد: کارکرد مهم دیگر آموزش و پرورش به سوال رئیس جمهور مبنی بر مهارت آموزی بر می‌گردد که فارغ التحصیل آموزش و پرورش و دانشگاه ما بعد از دانش آموختگی باید قادر به انجام مهارتی باشد و این مساله برای تعالی انسان ضرورت دارد. راه اصلاح جامعه درست کردن مسیر نقد است و باید کاری کنیم تفکر انتقادی در جامعه توسعه یابد و توانایی مقابله با هیجانات نیز آموخته شود چرا که گاهی در شرایط حساس، بروز هیجانات با آسیب همراه می‌شود، از همین رو مهارت هم زیستی با دیگران را باید بیاموزیم.

جهانگیری با تاکید بر مهارت کسب و کار تصریح کرد: آموزش و پرورش باید تحلیلی از تحولات در کسب و کار داشته باشد و متناسب با آن فعالیت کند، اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد دیجیتالی حرکت می‌کند و کارآفرین موفق فعلی متکی به مغزش است.

وی بیان کرد: به عنوان کسی که هشت سال وزیر صنعت بودم، هفته گذشته با کار آفرینان در عرصه کسب و کار‌های نو جلسه داشتم که افرادی بودند کهبا سرمایه‌های اندک کار را شروع کرده بودند و امروز گاه برای بیش از هزار نفر ایجاد اشتغال کرده بودند.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان گفت: انجام چنین کسب و کاری برای شما بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه میسر است، البته شورای عالی کسب و کار مهارتی تشکیل دادیم و وزرای علوم و آموزش و پرورش عضو آن هستند و از همه دستگاه‌های کشور برای انجام بهتر کسب و کار کمک می‌گیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بد بد بد. باید آمریکا را دعواش کنن بهش بگن بد بد بد
Iran, Islamic Republic of
این جماعت حاضر در دولت، عذاب کدام گناهان ما هستند؟
Iran, Islamic Republic of
حقوقدانان میدانند که قرار داد و معاهده نباید طوری نوشته شود که طرف مقابل بدون ضمانت بتواند راحت از آن خارج شود

معاهده و قرار داد بر اساس مبانی حقوقی است نه اخلاقی


من حقوقدانم سرهنگ نیستم


ثابت شد که ....
ب
Iran, Islamic Republic of
کدامین گناه آنهمه کار هاکه دردولت دکتر. احمدی نژاد می شد شب وروز با همه وزیران خود دنبال کار مردم بودند؟؟؟
باید همچنین دولتی سر کار می آمد؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تاوان بدمستی ها شبانه مخمور خفتن به در میخانه است/ پاداش انهمه رقص و اواز و هنجار شکنی اینی که دوستان می بینند دیگه چرا گله می کنی مگر نمی خواستی خوب تحویل بگیر
دلار جهانگیری
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
این عذاب از گناه ترک امر به معروف و نهی از منکر به ما رسیده است شک نکنید و اینکه توکل و امیدمان را از خدا کم کردیم و به جهت دنیا طلبی به کفار و دشمنان خدا دلبستیم که آنها ما را به عزت و بزرگی برسانند در حالی که خداوند قبلا به ما گفته بود العزه لله و لرسوله و للمومنین نه کفار و نه منافقین.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عذاب انتخاب کردن هیجانی و از سر خوشی
برکت فتنه ها بسیار است
Iran, Islamic Republic of
در اسلام ذکر شده است که فتنه بدتر از قتل است
فتنه سخت ترین آزمون الهی است
هر زمانی که خداوند می خواهد برکتی به ملتی عنایت کند اول شأن آن ملت را به آزمون می گذارد و زمانی که استقامت آن مردم در راه حق آشکار شد درهای رحمت و برکت الهی بر آن مردم باز می شود

ان شاء الله ما نیز به زودی شاهد نزول عالی ترین برکات الهی خواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
حاصل جو گیری شما و عده ای دیگر است که فکرها یی مگردند اما نشد
Iran, Islamic Republic of
ما جو گیر نشدیم بلکه باور کرده بودیم که رابطه مان با آمدن اینها درست می شود البته انهم با عزت و اقتدار
Iran, Islamic Republic of
سیاست با ما و اگر جور در نمی آید باید مطالعه کرد و تصمیم گرفت
محسن
Iran, Islamic Republic of
کفران نعمت دولت های محمود احمدی نژاد.
Iran, Islamic Republic of
از دولتمردان آمریکا که دستشان به خون صدها هزار نفر مردم بیگناه کشورهای مختلف از جمله مسافران هواپیمای ایرانی آلوده است ،توقع رعایت اخلاق دارید.
Iran, Islamic Republic of
یعنی از امریکای مهد ادب و باهوش پرور بعید بود و گرنه اونای دیگه که تکلیفشون معلومه یه روز دیگ پلو بار میزارن یه روز شله زرد و افطاری یه روز هم بیرق کله پاچه نذری علم میکنن
Iran, Islamic Republic of
کاشکی بهش میگفتند بد بد بد چون جرات همین کار را هم ندارند.
قمی
Iran, Islamic Republic of
ایران در حال خروج از برجام است و برخلاف ادعای حامیان برجام همزمان دلار در حال سقوط است!
این یعنی سقوط قیمت دلار نتیجه تدبیر و خواست دولت نیست
بلکه الان معنای حرف اوباما مشخص میشود که گفت: برجام ارزش دلار را حفظ کرد و بالا برد!
رسانه های مردمی ین موضوع را به گوش مردم برسانند
مشت
Iran, Islamic Republic of
خدایی برای کار شخصیتون میرفتین با خارجیها قرارداد می بستید همین قدر خراب امضا می کردید!!!
اجباراً ما مردم در این معاهده کذایی بسیار ضرر کردیم.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی امریکا رو مودب دیده بود که!
Romania
از لحاظ قانونی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
این چه حرف زدنی است مگر امریکا اخلاق می فهمد....
سعید
برادر جهانگیری کجاست
Iran, Islamic Republic of
شاید احساس میکند خسر الدنیا و الآخره شده است ...!!!
Iran, Islamic Republic of
شما که به سلامتی کاپ اخلاق رو بردین دیگه چی می خواین؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
منظورت شیطان بزرگ است ؟ انتظار رعایت اخلاق از چنین موجودی ساده لوحی است ، کارد را تا دسته تو برجام فرو کرده یه تاب هم داده ! تعجب است که تا حالا نفهمیدی فرق خیانت و پیمان شکنی را با کف غیر اخلاقیات .
Sweden
عخخخخخی
همین؟؟؟
کار صدام هم غیر اخلاقی بود
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
یووووخ دادا
Iran, Islamic Republic of
مگر تا به حال امریکایی ها براساس قوانین اخلاقی مذاکره میکردند که حالا با نقض برجام، از امریکا انتظار اخلاقمداری میکنید. .....؟!!!
Iran, Islamic Republic of
بقیه متن رو خوردی؟ .....
Iran, Islamic Republic of
صحنه روابط بین الملل کلاس اخلاق نیست که امریکا را بی اخلاق معرفی کنیم بلکه صحنه روابط بین الملل عرصه توامان اقتدار و نفوذ است صحنه جنگ و روایی قدرتهاست صحنه سرشاخ شدن با قدرتهاست و اگر کشوری قدرت کافی نداشته باشد محکوم به نابودی است و اگر ما در جنگ هشت ساله پیروز شدیم مدیون حماسه سازی های رزمندگان شجاع و نترس و مقاوم در برابر قدرتهای جهانی هستیم. با زبان خوش و اخلاق خوش امریکا و انگلیس گستاخ تر می شوند عرصه روابط بین الملل عرصه و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه است متاسفانه مسؤلین ما عرصه روابط بین الملل را با صحنه اخلاق اشتباه گرفته اند و به همین علت به شیوه مناسب مبارزه و سلاح مبارزه مناسب مجهز نشده و امادگی لازم را ندارند و مردم در این زمینه به مراتب از مسؤلین جلوتر و پیشاهنگ تر ند
Iran, Islamic Republic of
اگر واقع بین باشیم ما بودیم که اخلاق را زیر پا گذاشتیم چون عقل و شرع حکم میکند که در معامله با کسیک. به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیست خطاست ودر صورت اضطرار به معامله باید ضمانت اجرایی بگیریم
من تعجب میکنم اینها چطور بین مردم زندگی میکنند من اگر بخوام ی وام بگیرم صدتا ضامن باید بیارم اینها همه چیزدادن بدون ضمانت
Iran, Islamic Republic of
آخی
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری گفته خروج آمریکا از برجام غیر اخلاقی بود جناب معاون مگر آمریکاییها و اروپاییها در طول چند سال مذاکرات بارها و مکرر به شما یادآوری نمیکردند که ما مبنایمان اقدامات عملی ایران است و وعده های شما در نزد ما کوچکترین اعتباری ندارد چرا از زیرکی دشمن استفاده نکردید شما هم زیرکی کنید و بگویید ما موقعی اقدام عملی خواهیم کرد که شما یک پله اقدام کرده باشید یعنی با هر اقدام عملی آمریکا شما هم یک پله اقدام میکردید نه اینکه با وعده نسیه دشمن همه وعده ها را عملی کنید ...!!
Iran, Islamic Republic of
فقط یک راه ومسیرخروج ازبحران وبن بست بوجودامده درکشور بازاست وان خروج مطلق مدیریتی جریان لیبرال وواداده وحضورمطلق جریان انقلابی ومعتقدبه مقاومت ولاغیر .....
Iran, Islamic Republic of
درود به شما همه حرف رو تمام و کمال زدی
دقیقا راهکار همینه
ما نیاز به یک مدیریت انقلابی و جهادی داریم
Iran, Islamic Republic of
بعد از امضای برجام شما ذوق زده شده بودی
حالا میگی آمریکا کار غیر اخلاقی کرد
Iran, Islamic Republic of
حالم بد ميشه از برجام برجام كردنتون بابا ول كنيد برجام مُرد تموم شد
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران دیدید امریکا چقدر بی تربیته.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس چرا شکایت نمی کنید از آمریکا؟
Iran, Islamic Republic of
امریکا‌ اخلاق سرش‌ میشه؟...
خوش خیالی دیگه بسه
Iran, Islamic Republic of
دست بر قضا اون برجامی که شما امضا کردین براحتی راه رو برای همه نوع تحریمی باز گذاشته
قبل از امضای برجام بارها به شما تذکر داده شد اما گوش نکردین
Iran, Islamic Republic of
تاسف خوردن اروپایی ها از شما شدیدتر و محکم تره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
قهرمان ناحت نشو شما که اقتصادو ازته دره با دلار 4200 بالا اوردی استرس برات خوب نیست. کمر دردت اوت میکنه. داداشتم الان نمی تونه کمک کنه
Iran, Islamic Republic of
مایه تاسف وشرم است که شماها حاضر شدید با این امریکای بی اخلاق مذاکره کنید!!!
Iran, Islamic Republic of
این ننگ را به کجا باید برد که در کشور اسلامی هیچ کدام از رسانه های چپ وراست و...دغدغه دین مردم را ندارند نمونه هیچ کدام راجع به پدیده امشب خسوف ونماز واجب ان چیزی ننوشتند تاکی می خواهید غرق درباند باند بازی دنیا پرستی باشید
Saudi Arabia
آقای همه فن حریف نمی دانید در عالم سیاست این حرفها جایی ندارد.تا کی می خواهید ادامه دهید نمی توانید کار کنید کنار بکشید.
Iran, Islamic Republic of
مهندس عزیز کار آمریکا مهندسی شده بود .
با برجام به اهداف خودش که از بین بردن دانش هسته ای ایران بود ( به قول خودشان بدون شلیک حتی یک گلوله ) رسید .
مگر فردای امضا قرار داد شروع به تحریم افراد و موسسات و شرکت ها نکرد متاسفانه شما به جای اعتراض و گرفتن مواضع قاطع کار او را توجیه می کردید و مشغول اکسید کردن اورانیوم غنی شده و بتون ریزی پایگاه های هسته ای بودید.
الان هم از برجام خارج شده و به بهانه آن باز تحریم ها را شروع کرده است تا با فشار به ایران توافقاتی در باره توان دفاعی ایران و از بین بردن محور مقاومت و آسودگی اسرائیل غاصب بو جود آورد .
چرا مثل کبک سر خود را زیر برف می کنید . بی جهت دلخوشید و دم از اخلاق می زنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
هیچی تو آتیش اون۲۴ملیون نفر داریم میسوزیم.
Iran, Islamic Republic of
آره واقعا.خیلی هم بی ادب و بی نزاکت بودن.میبینی تو رو خدا؟؟!!
سیامک
Iran, Islamic Republic of
جناب جهانگیری نه که شماودوروبریاتان خیلی اخلاقی عمل میکنید
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
جناب جهانگیری امریکا بمب اتم بر سر مردم ژاپن ریخت/ فرقه دیویدیه در خود امریکا بود به آتش کشاند در حالیکه اکثر افراد داخل زن و بچه بودند/ هواپیمای ما را ساقط کردند و 290نفر را کشتند/ تحریم های ظالمانه علیه مردم کشورمان بویژه داروهای مورد نیاز بیماران را/حمله /تجاوز/فروش اسلحه/ قتل/ کودتا / حمایت از تروریسم/حمایت از رژیم غاصب وجعلی اسرائیل/ حمایت از دول مرتجع عربی و... گوشه ای از هزاران هزار جنایات امریکا است بعد جنابتان بیان میکنید: خروج امریکا از برجام کاری غیر اخلاقی است....!!!!
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
راجع به کاندیدای ضربه گیر نظری نداری؟