سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱۸
بررسی برآوردهای منتشره شده کنفرانس مهم امنیت هرتزلیا

اعترافات امنیتی، صهیونیستی به قدرت تحلیلی رهبر ایران/ هم‌نظری جامعه امنیتی اسرائیل با رهبر ایران درباره آینده خاورمیانه

هم‌نظری جامعه امنیتی اسرائیل با رهبر ایران درباره آینده خاورمیانه
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 693920
این ارزیابی جامعه امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که مواضع چند سال قبل رهبر معظم علاوه بر هدفگذاری برای وارد کردن یک شوک امنیتی به رژیم صهیونیستی؛ تا چه حد قابل توجه‌ای بر سنجش و پایش دقیق افکار عمومی در کرانه باختری نیز استوار بوده است.
اعترافات امنیتی، صهیونیستی به قدرت تحلیلی رهبر ایران
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: نوزدهمین کنفرانس هرتزلیا هفته گذشته در حالی در اسرائیل برگزار شد که این کنفرانس به ظاهر غیر رسمی یکبار دیگر آخرین محاسبات، ارزیابی های مقامات امنیتی و سیاسی رژِم صهیونیستی را نمایان و یادآوری کرد.

در اینباره بیشتر بخوانید:
الف: سال 93 بود که رهبر معظم انقلاب در مواضعی علنی از لزوم تسلیح مردم ساکن کرانه باختری در فلسطین همانند نوار غزه سخن گفتند. در آن ایام این موضع‌گیری علنی، غیرمنتظره و کم‌سابقه توصیف شد. موضعی که برخی از این منظر که وضعیت اجتماعی کرانه باختری متفاوت با نوارغزه است، در نتیجه بخش‌بودن آن تردید کردند. پس از چند سال از این فرمان هوشمندانه رهبری، رؤوفین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی در کنفرانس اخیر هرتزلیا از احتمال انتقال مقاومت و نبرد از نوار غزه به کرانه باختری ابراز نگرانی کرده و اظهار داشت: باید گفت آنچه امروز در نوار غزه جریان دارد، ممکن است به کرانه باختری منتقل شود. در همین حال، ژنرال گادی آیزنکات رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هم در این کنفرانس گفت: دو میلیون انسان در نوار غزه و دو میلیون و هشتصد هزار نفر در کرانه باختری زندگی می‌کنند و همگی آنها، حملات مسلحانه(مقاومت مسلحانه) را شیوه و راه اساسی برای تحقق حقوق سیاسی، دینی و اجتماعی خود قلمداد می‌کنند که سبب شده است اسرائیل با یک چالش بسیار پیچیده روبرو شود. این ارزیابی جامعه امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که مواضع چند سال قبل رهبر معظم علاوه بر هدفگذاری برای وارد کردن یک شوک امنیتی به رژیم صهیونیستی؛ تا چه حد قابل توجه‌ای بر سنجش و پایش دقیق افکار عمومی در کرانه باختری استوار بوده است. همچنانکه ژنرال عاموس گلعاد رئیس اداره سیاسی و امنیتی سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفته است: تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر به عنوان یک قدرت و مجموعه پابرجا نیست، آنچه وجود دارد جزیره حماس و جزیره فتح است، امروز اگر انتخاباتی در کرانه باختری برگزار شود، قطعا حماس پیروز خواهد شد، فروپاشی امنیتی در کرانه باختری بزرگترین خطر نسبت به نوارغزه است، حماس به فلسطینیان ثابت کرد که بهترین راه برای تعامل با اسرائیل، قدرت(مقاومت) است. درجمع بندی بند «الف» می‌توان گفت که با استناد به همین اظهارات اخیر مسئولین امنیتی سطح اول جامعه اطلاعاتی و نظامی اسرائیل، فرمان استراتژیک چند سال قبل رهبری درباره تسلیح کرانه باختری، هرچه بیشتر و کامل تر اجرایی شود، نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین سرعت فوق العاده‌ای خواهد گرفت.

ب: اما رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر چندین بار از موج تازه بیداری اسلامی در منطقه سخن گفته‌اند. موضعی که برخی در داخل  بعد از فروکش برخی التهابات بیداری اسلامی در منطقه، با برآوردهای سطحی و استناد به وضعیت به ظاهر آرام سیاسی در برخی کشورهای منطقه تلاش غیرمستقیم کردند، تا بر این پیش‌بینی نیز خللی وارد کنند. اما ارزیابی‌های اطلاعاتی منتشر شده نوزدهمین کنفرانس امنیتی هیچ صراحت و تضمینی بر ثبات کشورهای منطقه حتی برای چند ماه آینده هم ندارد. ژنرال عاموس گلعاد رئیس اداره سیاسی و امنیتی سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس کنفرانس هرتزلیا در سال جاری میلادی گفته است: ما روابط شگفت آوری را با بسیاری از کشورهای عربی برقرار کردیم، ولی بدون فلسطینیان هیچ صلحی با آنها وجود نخواهد داشت، کشورهای عربی به آنها خیانت نخواهند کرد و دستگاه های امنیتی اسرائیل ممکن است در پیش بینی حوادث قابل انتظار و قابل پیش بینی در جهان عرب موفق نباشند واینکه این کشورها تا چه زمانی باثبات باقی خواهند ماند. این در حالیست که سرویس اطلاعاتی اسرائیل اشراف قابل تاملی بر کشورهای عربی و به خصوص بر وضعیت حاکمان این کشور‌ها دارد و به همین دلیل ارزیابی‌های آنها بسیار قابل تامل است. آنهم ارزیابی‌های که به صراحت از عدم ثبات و وقوع هر لحظه طوفان براندازی در این کشورها حکایت دارد. براندازی که بی‌شک با شاخص‌های بیداری اسلامی بیشتری همراه خواهد بود.

*پی نوشت: نوزدهمین کنفرانس امنیتی هرتزلیا نشان داد که جامعه امنیتی اسرائیل نیز به نوعی با نظر رهبر آینده انقلاب درباره آینده منطقه - نابودی اسرائیل، آزادی فلسطین و تحقق گسترده بیداری اسلامی- هم نظر هستند.

*مدیر مسئول جهان نيوز
آدرس کانال مهدی جهان تیغی
https://t.me/mahdi_jahantighi
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام
پیر ما رهبری خردمند وفرزانه، عالم، دارای قدرت کرامت است.
خدا بحق بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) کسانیکه یک درجه از دستورات ایشان تخطی وشانه خالی میکنند را در همین دنیا خوار وذلیل کند.
الهی آمین
تصادفی
Iran, Islamic Republic of
...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
پیرفرزانه ماهرانچه رافرمودباذن الله عملی شدواین اراده که ازایشان صادرکه:اسراییل بایدازبین برود نیزدیریازود محقق خواهد شد انشاالله
Iran, Islamic Republic of
....,
Iran, Islamic Republic of
همه عملکرد مسئولین حکومت هر کشوری را می توان از زندگی مردم عامه استخراج کرد
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
درست میفرمایید بخصوص اگر به مناطق محرومی مثل ایلام و سیستان و خوزستان و کرمان و ...سفر کنید و با یک پیگیری ساده به عمق عملکرد می رسید!!!!
از سمنان
Iran, Islamic Republic of
خداوند سایه ایشان را بر سرمان مستدام بدارد. ان شاالله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
هرکس نظر ولایت فقیه امام خامنه ای را قبول نداشته باشد خودش رو حتما باید به دکتر نشون بده
اسرائیل خواسته بگه دکتر نیاز نیست مریض نیستم ولی واقعیت این است که اسرائیل نیاز به دام پزشک دارد نه دکتر
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
قال مولانا امیر المومنین علی بن ابی طالب : الحق لا یعرف برجال اعرف الحق تعرف اهله
Iran, Islamic Republic of
چرا اینجا حرف انهادریت است چون موافق ما حرف زدن اگر مخاف حرف می زدند دروغ بد استکبا ر هستند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل
Iran, Islamic Republic of
هر کسی به رهبر کبیر ایران و ایرانی توهین کنه به پدر مادر خودش لعنت فرستاده...هشت سال دست خالی جنگیدیم یه وجب خاک ندادیم با دست خالی بودیم حالا که پیشرفته تر شدیم جای خود داره
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراییل. نابودی اسراییل بزودی ان شاالله
Iran, Islamic Republic of
هرآنچه رهبرعزیزومعظم انقلاب درخشت خام دیدند،افسادجویان ومنافقین داخلی وخارجی درآینه ونورچلچراغ ندیده ونخواهنددید!