جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۰
نگاهی به یک تک جمله مهم رهبرانقلاب

درباره موضع تلویحی رهبری برای جدل‌های اخیر نیروهای انقلاب/ آنکه از حق خود گذشت رهبری بود!

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 702230
در نقدها و جوابیه‌های داده شده درباره برخی افراد و اعضای بیت رهبری، خواسته یاناخواسته به نوعی شخص رهبرمعظم انقلاب در بخشی از افکار عمومی و حتی بخشی از جریان انقلابی نیز در معرض شبهه و حتی تخریب قرار گرفتند. با یک سرچ ساده می توان به سادگی صدها مطلب تخریبی علیه شخص ایشان با دستاویز این مطالب مشاهده کرد.
درباره موضع تلویحی رهبری برای جدل‌های اخیر نیروهای انقلاب/ آنکه از حق خود گذشت رهبری بود!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: رهبر معظم انقلاب در بخشی از دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: "اتحاد نیروهای انقلاب بسیار مهم است و اختلاف سلایق افراد با یکدیگر نباید به مخالفت و معارضه منجر شود."

این اظهارات ایشان گرچه یک دستورالعمل همیشگی برای نیروهای انقلابی محسوب می شود ولی در میان فعالین سیاسی موضع تلویجی ایشان درباره تنش های لفظی و رسانه ای میان افرادی از جبهه انقلاب درباره صداو سیما و عملکرد برخی از اعضای بیت رهبری نیز تعبیر شد.

درباره این موضع دلسوزانه رهبر معظم انقلاب سه نکته مهم را می‌توان یادآوری کرد.
الف: در نقدها و جوابیه‌های داده شده درباره برخی افراد و اعضای بیت رهبری، خواسته یاناخواسته به نوعی شخص رهبرمعظم انقلاب در بخشی از افکار عمومی و حتی بخشی از جریان انقلابی نیز در معرض شبهه و حتی تخریب قرار گرفتند. با یک سرچ ساده می توان به سادگی صدها مطلب تخریبی علیه شخص ایشان با دستاویز این مطالب مشاهده کرد. اما رهبری در اینباره کاملا از حق شخصی خود گذشتند و نشان دادند که دغدغه جریان انقلاب را بیشتر از خود دارند. همچنین باید هم کریم باشی تا از حق خودت بگذری و هم انقلاب اسلامی را از خود بالاتر بدانی -حال آنکه خود ستون انقلاب باشی- تا بتوانی چنین موضعی را بگیریید. این خودندیدن کار مردان خدا و حاصل اخلاق اسلامی است و دنیای سیاست امروز با هزاران کتاب و علم انباشته اش در دانشگاه های مختلف دنیا، نمی تواند چنین سیاسیونی را تربیت کند.

ب: از موضع رفتار سیاسی نیز، رهبری بارها در بزنگاه‌ها و مقاطع مختلف نشان داده‌اند که تا چه میزان برایشان حفظ وحدت جریان انقلابی مهم است. ولی در این بزنگاه که به نوعی خود نیز در معرض نقد و حتی تخریب خواسته یا ناخواسته در بخشی از افکار عمومی و حتی بخشی از جریان انقلابی قرار گرفتند، نشان دادند که به راحتی از خود نیز می‌گذرند تا به وحدت جریان انقلابی لطمه‌ای نخورد. و این وحدت عجیب مساله مهمی است که تاکنون چه بزرگانی از خود با همه عظمت‌شان برای آن گذشته‌اند. البته این سنگ بنای هست که پیامبر اسلام به نوعی وصیت کردند و علی علیه سلام تمام قد آنرا به مدت 25 سال انجام دادند. حال نیز آنقدر وحدت اهمیت دارد که سید علی خامنه‌ای برای دعوای چند روزه چند چهره موثر در جبهه انقلاب بازهم به همین دستور عمل کنند. چون انقلاب همان شعبه بزرگ اسلام در جهان معاصر است که همه نوع سطح از فداکاری را باید برای آن کرد.

ج: اما توصیه وحدت، دقیقا خطاب به همه طرف های دعوا هست. قدم اول برای وحدت هم همان است که رهبری فرمودند که دو طرف دعوا بدانند و باور داشته باشند که خود با یکی از نیروهای انقلاب طرف هستند نه غیرآن! بنابراین زین پس معیار همان هست که گفته شد با این تفاوت که جبهه انقلاب نیز از هرچه بگذرد نباید از شکستن وحدت نیروهای انقلاب بگذرد و اصرار به خطا در اینباره پس از فرمان ولی فقیه، جای چوب خوردن دارد!

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ب)
ب)
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نشه نیروهای های انقلاب حسابشون از اصولگراها ی سیاست باز جداست
رسول
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا سطح سایت با انتشار مطالب جناب اقای جهان تیغی پایین میاد
حیفه
Iran, Islamic Republic of
تو همونی نیستی ک هر بار آقای جهان تیغی مطلبی میگن زیرش شروع میکنی به حمله کردن؟؟نمیدونم اصلن متنشم میخونی یا ن!!!
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبرم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سلام:
عزیز دلم؛ همه چیز فرموده ای جز موضع رهبر معظم انقلاب! حالا انصافاً از روی این نوشته چطور بفهمیم که حضرت امام خامنه ای چه فرموده اند؟ در هر صورت اگر قرار باشد هرکس هر خطایی انجام داد گناهش را به رهبری نسبت بدهد ، که سنگ روی سنگ بند نمی شود!
اگر بپذیریم که «منصوبین رهبری حکمشان را از حضرت آقا گرفته اند و بنابراین مصون از خطا و اشتباه هستند و نقد آنان، رهبری را تضعیف می کند»! باید بپذیریم که : «اگر منصوبین رهبری خطایی مرتکب شدند با همان استدلال به خدا و پیغمبر دروغ بسته اند و مهدورالدم می باشند.» حد وسط هم وجود ندارد!
امّا بهتر است همه از رهبر معظم انقلاب مایه نگذاشته و گناه خویش را خودمان بر هده گرفته و توبه کنیم ! بدون شک یکی از مصادیق توبه در این موارد : «... الّاالذین تابوا و اصلحوا و بیّنوا» می باشد... یعنی هم توبه قلبی و هم اصلاح رویّه و عملکرد و هم اعلام عمومی برگشت از اشتباه...