جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دخالت مجدد آمریکا در امور داخلی ونزوئلا

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 693619
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اتهام زنی علیه « نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، خواهان کناره گیری او از قدرت شد.
دخالت مجدد آمریکا در امور داخلی ونزوئلا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا بار دیگر خواستار کناره‌گیری «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا از قدرت شده است. 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه به وقت تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» در زمینه آغاز گفت‌وگو‌ها بین دولت ونزوئلا و مخالفان اظهار داشت : «هرگونه بحث در مورد انتقال قدرت در ونزوئلا باید شامل خروج مادورو از قدرت به عنوان یک پیش شرط برای برگزاری انتخابات باشد ... تنها عاملی که از حرکت رو به جلو همراه با یک دولت انتقالی، متوقف کردن تحریم‌ها و آماده شدن برای انتخابات جلوگیری می‌کند امتناعمادورو از کناره گیری از قدرت  است . تنها مانع موجود برای رسیدن به یک راه حل رضایت بخش برای همگان مادورو است.»

بر اساس این گزارش، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خوانده، ۲۱ فوریه سال جاری میلادی (یکم بهمن ۱۳۹۷) با حمایت آمریکا و چند کشور اروپایی خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد. نیکلاس مادورو بارها گوایدو را «عروسک خیمه‌شب‌بازی» آمریکا خوانده است.

این دیپلمات آمریکایی در خاتمه اظهار داشت که واشنگتن از اقدامات دولت ونزوئلا و آنچه به ادعای وی «حفظ مقامات فاسد و غیر دموکراتیک در قدرت» است حمایت نمی‌کند.

این در حالی است که یک وزیر ونزوئلایی چهارشنبه گذشته از خنثی‌سازی طرح کودتا علیه دولت و ترور رئیس‌جمهور این کشور خبر داد. «خورخه رودریگز»، وزیر ارتباطات و فرهنگ ونزوئلا گفت که این طرح، علاوه بر کودتا، توطئه برای ترور نیکلاس مادورو را نیز شامل می‌شده است. 

وزیر ونزوئلایی گفته کودتاگران قرار بود ژنرال «رائول ایسیاس» که از سال ۲۰۰۹ بازداشت شده است را آزاد کرده و او را به عنوان رئیس‌جمهور معرفی کنند. وی تصریح کرد در این طرح قرار بود هم از افسران بازنشسته و هم از افسران در حال خدمت این کشور استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *