سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲

گرمای ۴۰ درجه در پایتخت و ۵۰ درجه در اهواز

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 691728
روز آینده‌ شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
گرمای ۴۰ درجه در پایتخت و ۵۰ درجه در اهواز
به گزارش جهان نيوز،  براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های‌ پیش‌یابی هواشناسی امروز تا روز چهارشنبه با استقرار الگوی گرم تابستانه، جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت. 

روز پنج‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و همچنین استان‌های ساحلی خزر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، پیش‌بینی می‌شود. 

همچنین روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی،‌ شمال اردبیل و شمال آذربایجان غربی، بارش پراکنده باران،‌گاهی رعد و برق و وزش باد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، پیش‌بینی می‌شود. 

امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گردوخاک در برخی ساعات خواهیم داشت.

امروز تا پایان هفته با توجه به تداوم وزش باد در جنوب سمنان،‌ شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، برخی نقاط قم، جنوب تهران و استان مرکزی پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

از بعدازظهر سه‌شنبه و روز چهارشنبه به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق وقوع گردوخاک در استان بوشهر و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 40 و 27 درجه خواهد بود.‌

کاربران همچنین می‌توانند وضعیت جوی تعدادی از استان‌ها را در ۵ روز آینده در جداول زیر مشاهده کنند.
 

فردا اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان ‌‌خواهد بود.
 


روز آینده‌ شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.
 

فارس نوشت، میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا  دوم تیرماه 310.2 ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 159.2 میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ 94.9 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 221.9 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری‌ 39.8 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و نهم سال زراعی متعلق به منطقه آب‌‌بر در استان زنجان‌ به میزان 21.8 میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان 46.7 ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه سنقر در استان کرمانشاه به میزان 7.6 درجه سلسیوس بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *