سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

هشدار سیلاب ناگهانی در برخی استان‌ها

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 699251
کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دمای تهران فردا ۳۵ درجه، روز پنجشنبه ۳۴ درجه و روزهای جمعه و شنبه به ۳۳ درجه کاهش می‌یابد.
هشدار سیلاب ناگهانی در برخی استان‌ها
به گزارش جهان نيوز، امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات زنجان و شمال آذربایجان غربی، بارش خفیف باران را شاهد هستیم.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، غرب اصفهان و ارتفاعات شمال شرق خوزستان، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در پنج روز آینده در سواحل خزر بارش پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شرق خزر و روزهای جمعه و شنبه در غرب خزر است.

نقشینه بیان کرد: بعد از ظهر فردا ‌‌سیلاب ناگهانی و بالا آمدن آب رود خانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع استان‌‌ مازندران، گلستان، ارتفاعات شرقی تهران، ارتفاعات غربی اصفهان، شمال‌ آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، شمال خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های زنجان، البرز قزوین، لرستان، سمنان و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: در این راستا سیلاب ناگهانی و بالا آمدن آب رود خانه‌ها و مسیل ها و احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع  پیش‌بینی می‌شود که به هموطنان توصیه می‌شود از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین تردد در مناطق مرتفع این نواحی خودداری کنند. 

وی گفت: در ساعات بعد از ظهر سه روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های تهران، البرز قزوین و سمنان، بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت: در سه روز آینده دریای خزر مواج است ضمن آنکه گرد و خاک در زابل پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه اضافه کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دمای تهران فردا ۳۵ درجه، روز پنجشنبه ۳۴ درجه و روزهای جمعه و شنبه به ۳۳ درجه کاهش می‌یابد همچنین کمینه دمای تهران روزهای پنجشنبه و جمعه تا شنبه ۲۳ درجه خواهد بود.

وی بیان کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای ‌۹‌ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *