شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲
جنیدی:

اقدام پهپاد جاسوسی آمریکا پیگیری حقوقی می‌شود

يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 691510
معاون حقوقی رئیس‌جمهور، گفت: اقدام آمریکا در فرستادن پهپاد جاسوسی به مرزهای هوایی ایران، نقض حقوق بین‌الملل از سوی واشنگتن است و اقدامات حقوقی در این زمینه انجام خواهد شد.
اقدام پهپاد جاسوسی آمریکا پیگیری حقوقی می‌شود
به گزارش جهان نيوز، لعيا جنيدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور، گفت: اقدام آمریکا در فرستادن پهپاد جاسوسی به مرزهای هوایی ایران، نقض حقوق بین‌الملل از سوی واشنگتن است و اقدامات حقوقی در این زمینه انجام خواهد شد.

ساعت ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری «گلوبال هاوک» آمریکا در شرایطی که بر خلاف قوانین هوانوردی، کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده بود، در نهایت پنهان کاری، از پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی امارات به هوا برخاست و به حریم هوایی ایران اسلامی تجاوز کرد.

این پهپاد متجاوز آمریکایی در ساعت ۰۴:۰۵ در حوالی منطقه «کوه مبارک» واقع در شرق استان هرمزگان، در کرانه دریای عمان، هدف سامانه پدافندی سوم خرداد نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و منهدم شد.

بخش‌هایی از این پهپاد گرانقیمت آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران در جایی که هدف قرار گرفته بود، توسط متخصصان ایران بازیابی شد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
همه می دانند که مقصرهمه مشکلات داخلی و خارجی دولت روحانی است.