شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تاکسی های پایتخت چطور برقی می شوند؟

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 686397
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از برقی کردن تاکسی‌های تهران با همکاری گروه صنعتی مپنا خبر داد و گفت: در این طرح، ۸۰ هزار تاکسی تهران، برقی خواهند شد.
تاکسی های پایتخت چطور برقی می شوند؟
به گزارش جهان نيوز، علیرضا قنادان درباره آمادگی گروه صنعتی "مپنا" برای برقی کردن تمام تاکسی‌های تهران اظهار کرد: همکاری مشترکی بین ما و گروه مپنا از مدت‌ها قبل آغاز شده و اواخر سال گذشته جهت هماهنگی بیشتر جلسه‌ای با حضور مدیرعامل گروه صنعتی مپنا برگزار شد.
 
وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد مهندسین این مجموعه، طرح‌های خود برای برقی کردن ۸۰ هزار تاکسی تهران را ارائه کردند که قرار شد به‌صورت پایلوت این طرح اجرا شود و بعد از رفع نواقص احتمالی به صورت کلی اجرا شود.
قنادان گفت: همزمان با برگزاری جشنواره تاکسیرانی شهر تهران که چندی پیش در برج میلاد برگزار شد، مجدداً جلسه‌ای بین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی و پژوهشگاه نیرو وابسته به وزارت نیرو در ارتباط با موضوع اشاره شده برگزار و تبادل‌نظر شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این پرسش که برقی کردن ۸۰ هزار تاکسی در تهران در چه بازه زمانی به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: در این زمینه نمی‌توان زمانی اعلام کرد اما تلاش می‌شود در یک بازه زمانی مشخص و مدیریت شده، تاکسی‌های تهران را برقی کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه هزنیه برقی کردن تاکسی‌های تهران چه میزان بر آورد شده است، افزود: در این بخش باید در انتظار برآورده‌های شرکت مپنا باشیم اما قطعاً این اتفاق هم در هزینه‌های سوخت و کاهش آلودگی هوای شهر موثر خواهد بود.

قنادان خاطرنشان کرد: تکنولوژی که برای برقی کردن تاکسی‌های استفاده خواهد شد به‌گونه ای خواهد بود که خودروها هم برقی باشند و هم بنزینی ضمن اینکه به‌زودی در ارتباط با این طرح، اطلاع‌رسانی دقیق‌تری خواهد شد.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *