جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۶۶
دشمن دولت نه گرانی است نه آمریکا؛ فقط منتقدان

آقای جهانگیری ظرف ۵ دقیقه بفرمایید کشور چه مشکلاتی دارد و دولت چه کارنامه‌ای دارد؟!

دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۲۲
کد مطلب: 676248
جهانگیری درحالی بیان می کند که ظرف مدت 5 دقیقه می توان پاسخ منتقدان را داد که دولت هشت ماه است سخنگو ندارد.
آقای جهانگیری ظرف ۵ دقیقه بفرمایید کشور چه مشکلاتی دارد و دولت چه کارنامه‌ای دارد؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: « همه حرفهایی که علیه دولت زده می‌شود را میتوان ظرف٥دقيقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتما جواب خواهيم داد اما الان شرایط کشور به گونه ای است که هیچ موضوعی وهیچ دغدغه ای مهمتر از اداره کشورورفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل مابه خاطر مردم و کشورمان باید برخی ازادعاها را تحمل کنیم.»

این بخشی از سخنان «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور است که در صفحه توئیتر وی هم منتشر شده است. همانطور که جهانگیری مطرح کرد مشکلات کشور مجالی برای مردم نگذاشته است و بایستی مسئولان به فکر رفع و رجوع این مشکلات باشند اما بیان می کند که ظرف 5 دقیقه می توان به منتقدان پاسخ داد که همین موضوع نقض ادعایی است که آقای معاون اول درباره پاسخ دهی به منتقدان دولت دارد.

 در همین باب چند نکته اساسی وجود دارد:

هشت ماه است دولت سخنگو ندارد: جهانگیری درحالی بیان می کند که ظرف مدت 5 دقیقه می توان پاسخ منتقدان را داد که دولت هشت ماه است سخنگو ندارد. سوالى كه مطرح می شود این است كه چرا از ٩مرداد ماه ( ٧ماه پيش) دولت سخنگو ندارد، مگر ظرف مدت کوتاه 5 دقیقه دولت نمی تواند پاسخ منتقدان را بدهد. از سوی دیگر در این مدت مردم منتظر هستند که دولت نسبت به مشکلاتی که در کشور وجود دارد پاسخگو باشد اما هنوز کسی و فردی از دولت پاسخ هجمه بی امان مشکلات اقتصادی را نمی دهد و هنوز سئوالات بسیاری برای مردم وجود دارد که چه در 5 دقیقه بلکه در یک ساعت نیز نمی شود به آنها پاسخ داد.

دولت به جای رجزخوانی مشکلات را حل کند: دولت همواره منتقدان را با عناوین ناپسند خطاب کرده است. در همین زمینه فقط رئیس جمهور بیش از 50 عناوین و القاب ناپسند را نثار منتقدان کرده است. جهانگیری بیان کرده است که می شود در 5 دقیقه جواب منتقدان را داد اما مشکلات مردم آنقدر زیاد است که دولت وقت ندارد حتی 5 دقیقه پاسخ منتقدان را بدهد. این حرف بسیار قابل تامل است که دولت حتی 5 دقیقه برای پاسخ گویی به منتقدان وقت ندارد و در این مدت 5 دقیقه که جهانگیری سخن گفته است به جای پاسخگویی فقط رجزخوانی کرده است. به نظر می رسد که دولت به جای این رجزخوانی ها در عمل باید جواب منتقدان را بدهد. مردم به دنبال رجزخوانی و ادعاها و وعده‌های مختلف نیستند و امروز بیش از پیش به دنبال حل شدن مشکلاتشان هستند.

دولت چه میزان با مشکلات مردم آشناست: اینکه گفته می شود دولت می تواند ظرف 5 دقیقه به انتقادات پاسخ دهد از این نظر قابل تامل است که منتقدان اگر انتقادی دارند در خصوص اوضاع و احوال کشور و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است. در این خصوص سئوال اینجاست آیا دولت با دغدغه و مشکلات مردم آشناست که بیان می کند ظرف 5 دقیقه این مشکلات را به خوبی پاسخ می دهد. از سوی دیگر سئوال اساسی اینجاست که دولت که مدعی است ظرف 5 دقیقه پاسخ منتقدان را می دهد ظرف همین مدت هم می تواند مشکلات مردم را حل کند.

ظرف 5 دقیقه بفرمایید کشور چه مشکلاتی دارد و دولت چه کارنامه‌ای دارد: به جای چالشی که معاون اول دولت برای پاستورنشینان گذاشته و بیان کرده که جواب منتقدان را ظرف مدت 5 دقیقه می دهد به نظر می رسد دولت باید این چالش را بپذیرد که آیا می تواند ظرف مدت 5 دقیقه مشکلات اقتصادی کشور را بشمارد.

 در این میان گرانی ارز و گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشی تلفن همراه، خودرو پراید  50 میلیونی و انواع دیگر آن، افزایش قیمت طلا و سکه، اشتغال و ازدواج جوانان، دستمزد کارگران و ورشکستگی تولیدکنندگان و ... صدای مردم را در آورده است. با این حال به نظر می رسد به جای منتقدان بایستی دولت پای درد دل مردم بنشیند و پاسخ آنان را بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مقصر کسی است که مردم را بین دوراهی انتخاب گزینه بدتر و فجیع تر قرار میدهد. همین حالا هم مردم را مجبور کنی که بین روحانی و رئیسی باید یکی را انتخاب کنید باز هم روحانی رای میاره. اصلا شک نکنید
💥
Iran, Islamic Republic of
خود اصلاح طلبها میگن روحانی فقط هشت درصد محبوبیت داره ! تو چی میگی این وسط ؟!...
Iran, Islamic Republic of
این جماعت تاب شنیدن حرفهای که دیروز زدن رو ندران و اگر صدا و سیما حرفهای دیروزشون رو پخش کنه به خاطر توهین و اهانت به رییس جمهور و هیئت دولت از صدا و سیما شکایت خواهند کرد
بابا ما با اینجور ادما طرفیم
کسانی که حتی خودشون رو هم قبول ندارن
اما خدای اعتماد بنفسن و از رو نمیرن
Iran, Islamic Republic of
مردم به اصلاح طلبا کار ندارن ....
Iran, Islamic Republic of
سحر خیز عزیزی که ساعت هنوز به شش نرسیده کامنت گذاشتی ، وقتی زیباکلام میگه الان 85درصد رای دهندگان به روحانی پشیمان هستند ،تو چطوری شک نمیکنی؟!
Iran, Islamic Republic of
بعد زیبا کلام چیکاره حسنه؟!
بین بدتر و فجیع تر اگه مجبور بشن قطعا به یک آدم قضایی یا نظامی رای نمیدن و یک دروغگوی پرمدعای ناکارآمد را ترجیح میدن.
گرفتی یا نه؟
آقای شفاف طلب
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری فقط و فقط و فقط به مدت 5 دقیقه درباره منــــــــــزل مسکونی خود در تهران و پولی که برای خرید آن تهیه کرده است توضیح بدهد, قول می دهم ریشه همـــــــــــــه مشکلات کشور شناسائی خواهد شد!!!
Iran, Islamic Republic of
یکی توی ابن مملکت بیاد توضیح بده کسانی که از اول انقلاب تا حالا حقوق بگیر بوده اند از کجا پول آورده اند خانه های میلیاردی دارند
...
تو پنج دقیقه!
Iran, Islamic Republic of
حتما تو پنج دقیقه می خواسته بگه چون بیشتر کسانیکه به رئیس دولت ما رای دادن ازش برگشتن ما هم دلسرد شدیم و کار نمی کنیم پس مقصر باز هم مردمند!
اگر تا آخر مارو دوست می داشتن ایران رو پنج روزه گلستان می کردیم!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
مشکل خود مردم هستند که به این افراد رای داده اند
مگه نگفتند از بین بد و بدتر بد را انتخاب می کنند؟!!
خب نتیجه ی همان سفسطه ای ست که رای دهندگان کردند .
وقتی برای رای دادن منطق و حرف حساب در میان نباشد و صرفا برای پنجاه هزار تومن یکی بخواد رای بدهد یا برای یک وعده غذای کوبیده بخواد به کسی رای بدهد و از همه مهمتر پل پیروزی برای کسی باشد که هیچ اطلاعی از او ندارد ، نتیجه این می شود .
بصیرت و آگاهی در رای دادن که نباشد ، رای های کورکورانه این نتایج را به بار می آورد .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
راست میگه کلا دولت کنار کشیده و کشور را رها کرده. وگرنه اگر دولتی بود نبایستی قیمت مسکن ظرف یکسال ۲۰۰ درصد رشد می کرد و تورم بالای ۲۵۰ درصد می شد. رب گوجه فرنگی از ۵ تومان به ۱۸ تومان رسیده و گوشت از ۳۳ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان رسیده. جهانگیری حتما می خواهد بگوید همه این مشکلات تقصر ترامپ است.
سرور
Iran, Islamic Republic of
چقدر شما ساده اید.دولت کنار کشیده؟!!!
دولت با افزودن نرخ دلار و سکه و اتومبیل از جیب ما کاسبی می کند.
دولت از یکطرف راه صادرات غیر مجاز!! گوسفند به خارج را باز گذاشته و از این طریق کاسبی می کند و از طرف دیگر کار نمایشی می کند و با پرواز First class گوسفندان محترم را از رومانی وارد می کند.
بدون شک خداوند حق است و حق دشمنان خود را خواهد داد.
جواد
Iran, Islamic Republic of
اینکه جهانگیری میگه در پنج دقیقه جواب منتقدان را می دهد همین است .

" ملت شریف ایران شما میدانید که مسبب و عامل اصلی همه ی این مشکلاتی که در کشور داریم دولت نیست بلکه امریکا و شخص ترامپ است والسلام . "

البته در کمتر از پنج دقیقه هم می تواند جواب بدهد .
🎭🎭🎭🎭
Iran, Islamic Republic of
مردم یادتان هست در سال 92 بعد از انتخابات ،جهانگیری به همراه رحمانی فضلی مرتبا از فساد وپولهای کثیف در انتخابات دم میزدند واینکه خودشون پهلوان زمین زدن فسادند؟! بعد از اون دیگه نمیدونم چی شد ! که یهوئی هردوشون اصلا کلمه فساد رو از ادبیاتشون حذف کردند! به نظرتون چی شد؟! حالا باز این ادم یه چیزی هم گفته ،برای خالی نبودن عریضه بود والسلام !
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری شما نتوانستید پوشک دست نوزادان برسانید ادعای پاسخگویی دارید؟
Iran, Islamic Republic of
ظرف ۵ سال صنعت هسته ای رانابود کردیم صنعت فضائی را نابودکردیم بسیاری دامداری ومرغداری راتعطیل کردیم درصنعت برق باخاموشیهای گسترده کشوررامواجه کردیم
وخیلی کارهاکه ملت یادشان هست
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
سوال 1- نحوه رسیدن به تورم 300 درصدی را با رسم نمودار توضیح دهید 25/.نمره
2- چگونه می توان اونچنون رونق اقتصادی درست کرد که بیکاری 100درصد افزایش یابد - 25/.نمره
3- بتن ریزی در نیروگاه را توضیح دهید-1نمره
4-نحوه از کار انداختن تاسیسات اتمی را توضیح دهید1/5 نمره
5- سانتريفيوژ چيست؟2نمره
Iran, Islamic Republic of
سانتريفيوژ چيست؟
طي سال هاي گذشته و همزمان با پيشرفت هايي كه در زمينه استفاده از انرژي هسته اي صورت گرفته است ، مجموعه اي از مفاهيم و عبارات نيز وارد زبان روزمره فارسي شده كه اگر چه بارها در رسانه ها شنيده مي شوند‌،اما برخي از آنها در اذهان مردم شفافيت چنداني ندارند. يكي از اين عبارات "سانتريفيوژ" است.
سانتريفيوژ انواع و اقسام مختلفي داشته و استفاده از آن در بحث توليد انرژي هسته اي تنها يكي از موارد كاربردي آن است . شايد ساده ترين نوع استفاده از اين تكنيك ، ريختن سبزي هاي شسته شده در سبدي مخصوص و چرخاندن آن با استفاده از دستگيره و خارج نمودن آب اضافي از آنها باشد.
سانتريفيوژ به هر دستگاهي گفته مي شود كه با سرعت زيادي به دور خود چرخيده و در همين حال با استفاده از نيروي گريز از مركز ايجاد شده ، مواد درون خود را نيز به بيرون پرتاب مي كند.
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا اجازه ندارد منشی خود را تغیر دهد چه رسد به جوابگویی البته در کاندیدا شدنش نقش سایه را خوب بازی می کرد ومی گفت مردم ایران یادتان هست شیر خشک بیدا نمی شود و.......اقتصاد در ته دره است وایشان مبتکر دلار 4200 تومانی هم هستند 18000میلیارد را به با فنا دادند به قول شیخ حسن شما بلد هستید با دنیا صبحت کنید شما حرف دنیا را می فهمید
Iran, Islamic Republic of
میخوام یه انگشتر بدل عقیق نما انگشتم کنم شاید یهویی اشتباهی یه مسئولی چیزی شدم !!!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
قیمت همه اجناس و کالاها چند برابر شده ولی معاون اول رئیس‌جمهور مصاحبه می‌کند و می‌گوید نمی‌گذاریم شب عید مردم خراب بشود! دولتمردان تجاهل می‌کنند یا عقل و شعور ملت را به سخره گرفته‌اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
افزايش بيرويه قيمت ميوه‌هاي غيروارداتي
سيب قرمز درختي در برخي نقاط شهر به كيلويي 10 هزار تومان و پرتقال به كيلويي 5 ?هزار?و ?700 تومان و نوع مرغوب و درجه يك آن به كيلويي 10 هزار تومان رسيده است كه بايد پرسيد چرا ميوه‌هاي غيروارداتي بايد اينقدر گران به دست مردم برسد؟
عيدي محتكران و فروشندگان قند و چاي به مردم!
Iran, Islamic Republic of
عيدي محتكران و فروشندگان قند و چاي به مردم!
اين روزها قند و چاي هم مثل گوشت گران شده كه گويا عيدي محتكران و فروشندگان اين اجناس به مردم است! چرا مسئولان براي جلوگيري از افزايش بي‌رويه قيمت مايحتاج عمومي، چاره اساسي نمي‌انديشند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهور سنگین است.
عمار
Iran, Islamic Republic of
-ایشان فقط 5دقیقه ای میتوانند نرخ ارز 4200را اعلام وکل اقتصاد را به چالش بکشند .این تنها یکی از معجزات آقای مردم یادتونه است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس پاسخگو نیستند؟...
Iran, Islamic Republic of
چون مردم بی عرضه هستند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
مردم از گرانی ها شکایت دارند/ متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولان، تعزیرات، قوه قضائیه، دستگاه های نظارتی، سازمان بازرسی کل کشور و نمایندگان مجلس 11 ماه است هیچ کاری نکردند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۷

قیمت مرغ به ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵

دولت به‌ جاي حمايت زير پاي مردم را خالي مي‌کند/ هيچ کمکي به مردم توسط دولت نمي‌شود
Iran, Islamic Republic of
جيب اخوي مشكل داشت كه حل شد
Iran, Islamic Republic of
ده دوازده پا لايشگاه و نيروگاه و بانك بندازم به تنگ دادشي حال كنه مملكت واس ماس مردم هم ببو
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
مردم از عملکرد دولت روحانی ناراضی هستند.
مردم از عملکرد مدیران دولت روحانی ناراضی هستند....
Iran, Islamic Republic of


محتکران، سودجویان و اختلاس‌کنندگان در هفته‌ها و روزهای اخیر چنان بلایی بر سر اقتصاد کشورمان آورده‌اند که آمریکا در ۴۰سال دوران بعد از انقلاب قادر نبوده است که این کارها را انجام دهد! ...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
رییس مجلس شورای اسلامی مانند دولت روحانی تاکنون هیچ کاری مردم و کشور نکرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
با دستور، مجوز واجازه چه کسی قیمت گوشت، مرغ، میوه، کالاها، اجناس و تولید داخلی افزایش یافته است؟ با هماهنگی، همدستی و همکاری دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس!
شاکی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نیازی نیست جهانگیری بگه . بحمدالله کل مسئولان نظام ما استاد جواب و توضیح پنج دقیقه ای هستند.....
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اختلاسکنندگان چندهزار میلیاردی را محاکمه کنند
به نظر من دستگیری و محاکمه خردهاختلاسکنندگان اقتصادی نمیتواند راهحلی برای مبارزه قاطع با فسادهای مالی باشد. مسئولان محترم قوه قضائیه به دنبال اشخاص و یا ارگانهایی باشند که ارزهای میلیاردی دولتی را گرفتهاند و باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی و افزایش تورم در کشور شدهاند.

در دوران جنگ تحمیلی اوضاع اقتصادی مردم بهتر بود!
در دوران جنگ تحمیلی با وجود اقتصاد آسیبپذیری که داشتیم و هر روز در صادرات نفت مشکلاتی پیش میآمد و نیز پالایشگاهها هدف حملات دشمن قرار میگرفت، چنان مدیریتی در جامعه اعمال میشد که مردم فشارهای اقتصادی را کمتر احساس میکردند. حالا با وجود گذشت این همه سال و پیشرفتهای علمی و فناوری کشور، چرا مردم باید این همه فشارهای اقتصادی را تحمل کنند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ به 16 هزار و 800 تومان رسید متاسفانه دولت روحانی بی خیال است
تورم به 90 درصد رسیده اما دولت روحانی بی خیال است.
درحالی حاضر تورم درکشور به 90 درصد رسیده متاسفانه دولت برای کنتیر تورم هیچ برنامه ای ندارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باید از مردم ایران عذرخواهی کند.
مدیران دولت روحانی باید از مردم ایران عذرخواهی کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان درسراسرکشور 10 درصد افزایش داده است.
افزایش قیمت کالاها و اجناس و... درسال 1397 بالای 10 درصد غیرقانونی است و دولت روحانی مقصر اصلی است.
درسال1397 درسراسرکشور قیمت کالاها، اجناس، تولید داخلی از20 درصد الی 500 درصد افزایش یافته است.
هادی
اگر تمام حرفهای روحانی به منتقدانش را مثل بیسواد، بی شناسنامه و ... را پشت سرهم بیان کنیم 5 دقیقه زمان میبرد. این جواب دولت به مردم در 5 دقیقه است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی مشکلات اقتصادی مردم را به کلی رها کرده است ...
بابائی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون برای جوانان ایرانی اشتغال ایجاد نکرده است برای شرکت های کشورهای اروپایی اشتغال ایجاد کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
با دستور، مجوز واجازه چه کسی قیمت خودرو های داخلی افزایش یافته است؟ با هماهنگی، همدستی و همکاری دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس!
Iran, Islamic Republic of
...
حاج آقایی
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری قادره تو دو ثانیه جواب بده ، کافیه فقط بگه : زنونابین
بابائی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط شما دلار جهانگیری رو جوابگو باش
Iran, Islamic Republic of
مشکلات کشور ربطی به جهانگیر و حسن فریدون نداره مقصر دولت های زمان های خیلی دور هستند اقایونو راحت بزارین با برادراشون خوش باشن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حال که این دلتمردان وحاکمان با کشورهای بی دین وکمونیستی روسیه وچین برادرند بهتر است لااقل خدمت به مردم خود را نیز ازآنها بیاموزند
Iran, Islamic Republic of
می گوید ملت شریف ایران مسبب تمام مشکلات دولت قبل و ترامپ و اعتراض مردم مشهد است
United States
...
سید
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
...
AS
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
... علی برکت الله .
Iran, Islamic Republic of
مشششششکللللللل؟؟؟
سعيد
Iran, Islamic Republic of
...