شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

آمریکا یک ناو دیگر به خلیج فارس می‎فرستد 

شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 685708
سرپرست وزارت دفاع آمریکا با ارسال یک فروند ناو تهاجمی آبی خاکی به خاورمیانه و استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت در خلیج فارس موافقت کرد.
آمریکا یک ناو دیگر به خلیج فارس می‎فرستد 
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا با اعزام ناو تهاجمی آبی خاکی «یو اس اس آرلینگتون» (مخصوص حملات زمینی-دریایی و عملیات‌های ویژه) به خاورمیانه موافقت کرد.

پاتریک شاناهان دستور داد تا سامانه های موشکی پاتریوت بیشتری در منطقه خلیج فارس مستقر شود.پنتاگون در این رابطه اعلام کرد که «آمریکا برای جنگ با ایران تلاش نمی‌کند، اما برای دفاع از نیروهای آمریکایی و منافع خود در منطقه آماده است».

وزارت دفاع آمریکا افزود: «واشنگتن تحرکات ایران و همپیمانان آن در منطقه را دنبال می‌کند».در همین ارتباط، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که ناو یو اس اس آرلینگتون به شناورهای دریایی همراه با ناو هواپیمابر لینکلن می‌پیوندد.

آمریکا ناو تهاجمی یو اس اس آرلینگتون را در حالی به خلیج فارس می‌فرستد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکن اکنون پس از عبور از کانال سوئز مصر به سمت خلیج فارس در حرکت است.

کاخ سفید روز یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که این ناو هواپیمابر را به همراه ناوگروه تهاجمی آن در واکنش به تهدیدی نامشخص از سوی ایران به خلیج فارس می‌فرستد.
آمریکا هفته گذشته مدعی شده بود که به دلیل وجود تهدید از سوی ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، یک ناوگروه هواپیمابر(آبراهام لینکلن) را به همراه چهار بمب افکن به خلیج فارس اعزام می‌کند.

ادعای آمریکایی‌ها در حالی بود که منبع اطلاعاتی آن ها برای تهدید ادعایی از سوی ایران، سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده است.

این در حالی است که ایران روز چهارشنبه گذشته، همزمان با سالگرد خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام، تهدید کرد که برخی از فعالیت‌های مرتبط با غنی سازی خود را که بر اساس توافقنامه هسته ای سال 2015 میلادی با قدرتهای جهانی، متوقف کرده بود، از سر می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است.
که دونالد ترامپ رئیس جمهور دولت آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودکش صهیونیستی قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بیشر را زیر پا گذاشته است.
Iran, Islamic Republic of
حضور ناو آمریکایی درخلیج فارس غیرقانونی است.
آمریکایی ها جنایتکارشماره یک حق حضور درخلیج فارس ندارند.