چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

در خليج فارس سامانه‌موشكي نصب مي‌كنیم

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 238853
آمريكا با ادعاي اينكه نيروهاي اين كشور و هم‌پيمانانش در خليج فارس در معرض تهديدهاي موشكي هستند تاكيد كرد كه با هم‌پيمانان خود در شوراي همكاري خليج فارس براي ايجاد سامانه دفاع موشكي جديدي تلاش خواهد كرد.
به گزارش جهان، ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، پاتريك ونترل، معاون سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در سخناني در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: تهديد موشك‌هاي بالستيك عليه نيروهاي ما در خليج (فارس) افزايش يافته و اين تهديد متوجه هم‌پيمانان ما در شوراي همكاري خليج (فارس) نيز هست.
 
وي ادامه داد: براساس گزارش‌هايي كه دولت آمريكا تهيه كرده حجم تهديدها و پيچيدگي آن در سنوات اخير عليه ما و هم‌پيمانانمان در خليج (فارس) افزايش يافته اما ما به دليل همكاري‌هاي امنيتي قوي كه با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) داريم براي رفع اين مساله تلاش خواهيم كرد.
 
وي ادامه داد: واشنگتن همكاري‌هاي امنيتي گسترده‌اي با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج (فارس) دارد كه سامانه‌هاي دفاع موشكي يكي از اين همكاري‌هاست و ما به تامين امنيت كشورهاي شوراي همكاري خليج (فارس) متعهديم.
 
پيشتر برخي مسئولان آمريكايي اعلام كرده بودند كه آمريكا با همكاري هم‌پيمانان عرب خود در حال ساخت سامانه دفاع موشكي منطقه‌اي است كه حوزه پوشش آن كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس خواهد بود و اين سامانه ماموريت حمايت از شهرها، پالايشگاه‌ها، لوله‌هاي انتقال نفت و پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس را به عهده خواهد داشت.
 
آمريكا در ماه‌هاي اخير ميزان قابل توجهي نيرو و عدوات نظامي به منطقه خليج فارس اعزام كرده كه اين امر باعث حساسيت‌هايي در محافل بين‌المللي شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *