يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۵
نقوی حسینی در نشست نقد و بررسی طرح استانی شدن انتخابات:

پشت طرح استانی شدن انتخابات لیبرال دموکراسی است

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 685021
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی معتقد است پشت طرح استانی شدن انتخابات مجلس تفکر لیبرال دمکراسی است.
پشت این طرح لیبرال دموکراسی است
به گزارش جهان نيوز، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس عصر امروز در نشست نقد و بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات یک طرح عادی نیست و فقط هم شامل مجلس نمی‌شود از این رو لازم است که ابعاد، پیامد و نحوه اجرای آن بررسی شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم بدون بررسی و مطالعه وارد اجرا شویم چرا که در این صورت با بن بست مواجه می‌شویم افزود: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار و یکی از زیباترین دمکراسی‌های دنیا محسوب می‌شود. در جمهوری اسلامی شاهد انتخابات آزاد هستیم و هر فرد تشخیص می‌دهد به چه کسی رای دهد. انصافا در نظام‌های سیاسی دنیا کمتر سراغ داریم که مردم سالاری این گونه تبلور پیدا کند.

نقوی حسینی حضور مردم در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین امتیازات نظام برشمرد و یاداور شد: پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی انصافا قابل به رخ کشیدن در دنیا است همان طور که در نشست‌ها و مذاکرات خارجی از حضور مردمی به عنوان آیتم مثبت نظام یاد می‌کنیم در تحولات اجتماعی نیز حضور مردم در کمک رسانی به سیل، جبهه، جنگ و خدمات رسانی و تمامی عرصه‌ها را شاهد هستیم.

نماینده مردم ورامین تاکید کرد: بنابراین هر طرح، قانون و مصوبه‌ای که حضور مردم را تحت الشعاع قرار دهد، محدود کند، دلسرد کند، برای آن‌ها نقش تعریف نکند و آن‌ها احساس بیخود بودن بکنند به ضرر جمهوری اسلامی است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: در مراحل تصویب اصلاح موادی از قانون انتخابات از مراجع و منابع انتخاباتی استفاده نشد اغلب جلسات کمیسیون شورا‌ها که متولی اصلی این طرح بود با حضور دو سه نفر تشکیل می‌شد ما از این روند اطلاع داریم و نمی‌خواهیم حرف بی ارتباطی بزنیم دو سه نفر در کمیسیون می‌گفتند فلان جمله اضافه یا کم شود این در حالی است که نمی‌شود این گونه نظام انتخاباتی یک کشور که همه افتخارش حضور مردم در صحنه است و مردم مستقیم نمایندگان را انتخاب می‌کنند تدوین شود.

وی با بیان اینکه به نظرم پشت این طرح همان تفکر لیبرال- دمکراسی است یاداور شد: این تفکر می‌گوید همان طور که مردم در سایر کشور‌ها در قالب احزاب در انتخابات حضور پیدا می‌کنند ما نیز در همان سمت و سو حرکت کنیم یعنی چه که عامه مردم رای می‌دهند عامه مردم رای شخصی می‌دهند باید نخبه‌ها بیایند نخبه‌ها رای دهند و نخبه‌ها انتخاب شوند اگر عامه دوست دارند حضور پیدا کنند، اما فعالیت‌ها در چارچوب احزاب شکل گیرد.

نقوی حسینی گفت: نمی‌خواهم شخصی را متهم کنم که با طراحی آمده باشد، اما خواسته یا ناخواسته این طرح ما را به آن سمت و سو سوق می‌دهد وقتی هدف را می‌پرسیم می‌گویند مجلس به روزمرگی افتاده و نماینده به کار‌های ریز می‌پردازد و با مسائل شهرستان درگیر است مردم از نماینده توقع وام و شغل دارند.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: این که اگر نمایندگان ملی فکر کنند شاید اثربخشی بیشتری داشته باشد را رد نمی‌کنم، اما با کدام راهکار می‌خواهیم به آن برسیم. می‌گویند این طرح نه شتر نه گاو و نه پلنگ است می‌گویند این طرح هم شهرستانی است هم استانی، در واقع هیچ کدام نیست.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه قبلا تنش بخشی ما شهرستانی بود در حال حاضر تنش بخشی با این طرح مضاعف می‌شود تصریح کرد: یعنی دعوا را بر سر استان‌ها می‌آوریم دیدید در همین دوره چه تنشی وجود داشت نمایندگان استان اصفهان یک جا استعفا دادند و استانی برخورد کردند.

وی بیان داشت: درباره پیامد‌های اجرایی و نحوه اجرایی طرح استانی شدن انتخابات درخواست زیادی است درخواستم از رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها این است این مباحث را برای مردم مطرح و آن‌ها را در جریان بگذارند تا بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
نقوی حسینی تاکید کرد: نحوه اجرای این مصوبه تنش‌های شدید سیاسی و اجتماعی زیاد می‌کند و تنش‌های قومی را چندین برابر می‌کند و مستقیما این تنش‌ها متوجه نظام می‌شود در واقع با این طرح معاندسازی برای نظام می‌کنیم.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه نحوه محاسبه آرا برای کرسی‌ها بسیار عجیب و غریب است گفت: حتما باید به موضوع بپردازیم و مردم را نسبت به موضوع حساس کنیم چرا که این طرح در سرنوشت کشور اثرگذار است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان خاطر نشان کرد: استانی شدن انتخابات نماینده دارای جایگاه فانتزی می‌شود و به رفع مشکلات مردم کاری نخواهد داشت از سوی دیگر کاهش مشارکت مردم در امورات سیاسی با آرمان‌های حضرت امام در تناقض بوده و برخلاف سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در گفتگوی ویژه ی خبری دو شب قبل، راجع به این طرح مناظره ای برگزار شد که در آن نماینده ی مدافع طرح، هنگامی که از مرحله ی سخنرانی کلی گویی به مرحله ی جزیی نگری در طرح می رسید، سکوت می کرد و سپس سخنان مخالفین طرح را تایید می کرد! و گفت من هم با شما در این موارد هم نظرم! و جالب این که تمام مخالفین طرح به طور مستدل به این نتیجه می رسیدند که این طرح، یک استراتژی فعال کننده ی گسل های قومیتی و مذهبی در ایران است!
Iran, Islamic Republic of
همیشه اصلاح طلبان در بحبوحه انتخابات یک طرح جنجالی برای موج سواری و فریب مردم دارند. این هم همان است. البته دیگه مردم گوش دراز و پشت صاف برای اصلاح طلبان و هیچکس دیگر ندارند.
Iran, Islamic Republic of
6حقوقدان معروف جاده صاف کن این طرح برای لاریجانی 1400 نشوند
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چی شده؟تا این حد نظارت و فشار روی مطبوعات و آزادی بیان هست؟؟!!!!یااااااااااااا