جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۰

۱۱ انتظار وزیر کار از سازمان تامین اجتماعی

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 684587
وزیر کار گفت: در شرایط تحریم‌ها وظیفه ما این است که برای کم کردن خطا‌ها در نظام مدیریت و کاهش آسیب‌پذیری‌های احتمالی مردم در برابر این فشار و تکانه‌های بیرونی برون‌زا، تلاش خود را دوچندان کنیم.
۱۱ انتظار وزیر کار از سازمان تامین اجتماعی
به گزارش جهان نيوز، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش مدیران تامین اجتماعی اظهار کرد: انتظار از سازمان تامین‌اجتماعی در سال جاری، تقویت و استمرار اصلاحات درونی برای تسهیل ارائه خدمات است.

وزیر رفاه با تاکید بر شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها گفت در این شرایط وظیفه ما این است که برای کم کردن خطا‌ها در نظام مدیریت و کاهش آسیب‌پذیری‌های احتمالی مردم در برابر این فشار و تکانه‌های بیرونی برون‌زا، تلاش خود را دوچندان کنیم.

در این همایش محمد شریعتمداری انتظارات خود از سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ را در ۱۱ بند به شرح ذیل مطرح کرد:

۱- تقویت و استمرار اصلاحات درونی برای تسهیل ارائه خدمات:
وزیر کار تصریح کرد: تامین‌اجتماعی باید روشی ارایه کند که در عین اینکه متضمن وصول منابع موردنیاز برای اجرای ماموریت‌هایش باشد، مانع حرکت در مسیر رونق تولید نباشد؛ مشوق‌هایی تعیین کند برای پرداخت بموقع و نظام انگیزش برای واحد‌های تولیدی اجرا کند. این کار به پایداری تامین‌اجتماعی منجر می‌شود. رونق تولید؛ اکسیر شفابخش اقتصاد کشور است.

۲- مشارکت در مسیر رونق تولید:
وی گفت: باید نسبت به زمان و مکان، درک صحیحی داشته باشیم اگر تامین‌اجتماعی، چون نتوانسته حق بیمه مقرر را از کارفرمایی وصول کند، حسب اختیارات قانونی خود به سمتی حرکت کند که خدای ناکرده موجب تعطیلی یک کارگاه شود، در واقع ورودی منابع خود را تقلیل داده است. مفاصا‌حساب تامین‌اجتماعی، موضوعی است که اگر به آن فکر نکنیم و فرآیند و شرایط صدور مفاصاحساب را تسهیل نکنیم، ممکن است برخی کارفرمایان، چون نمی‌توانند کارت بازرگانی بگیرند دنبال کارت بازرگانی اجاره‌ای بروند و انحراف شروع شود.

۳- پیگیری وصول مطالبات از دولت:
شریعتمداری بیان کرد: از هر روشی که متضمن حفظ منابع سازمان و وصول مطالبات است استفاده کنید و متولی خاصی برای پیگیری مستمر این مطالبات تعیین کنید. امسال خوشبختانه در بودجه ارقام خوبی برای پرداخت مطالبات سازمان تامین‌اجتماعی پیش‌بینی شده که نباید اجازه دهیم به سرنوشت سال گذشته دچار شود.

۴- توسعه خدمات غیرحضوری:
وزیر کار گفت:باید از اقدام ارزشمند سازمان تامین‌اجتماعی و پیش‌تازی این سازمان در زمینه حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی ملکی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت قدردانی کنیم. اگر نظام الکترونیک سلامت به شکل کامل و در کل بخش سلامت کشور نه فقط در سازمان تامین‌اجتماعی، اجرایی و عملیاتی شود، پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های بخش بهداشت و درمان حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

۵- الکترونیکی کردن نظام سلامت:
وزیر کار گفت:با الکترونیکی کردن کل نظام سلامت، معادل کل بودجه عمرانی کشور می‌شود در هزینه‌های این بخش صرفه‌جویی کرد. این هدف بسیار بزرگی است که باید به هر نحو ممکن در این مسیر پافشاری و آن را اجرا کرد تا نظام یکپارچه سلامت الکترونیک و پرونده‌های الکترونیکی سلامت در کشور شکل بگیرد و بخشی از منابع صرفه‌جویی شود تا دولت بتواند با فراغ بال بیشتری به سایر بخش‌های ماموریت‌های اجتماعی و اقتصادی خود رسیدگی کند، خدمات مطلوبتر سلامت به مردم ارائه شود و مصرف دارو و پاراکلینیک در کشور منطقی‌سازی شود و با شفافیت در این بخش، جلوی برخی خدمات تکراری و تجویز‌های غیرمنطقی و غیرضروری مانند اسکن، ام. آر. آی و ... گرفته شود.

۶- تسهیل امور در مناطق سیل زده:
وزیر کار افزود: مردم سیل‌زده همچنان در فشار هستند؛ مردمی که همه هستی خود را از دست داده‌اند؛ لذا باید توجه ویژه‌ای به این مردم داشته باشیم و حداقل در حیطه اختیارات و مسئولیت‌های‌مان به آنان در حد توان کمک کنیم. آن دسته از ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افراد متصل به سازمان تامین‌اجتماعی که در این حادثه آسیب دیدند، در طول سال در لیست رسیدگی ویژه ما باشند و هر خدمت مازادی که می‌توانیم به این افراد بدهیم مثلا اولویت در ارائه خدمات درمان یا هر روش دیگری که امکانپذیر است مثل استمهال بدهی و بخشش جریمه تاخیر کارفرمایان.

۷- استقرار نظام شفافیت:
شریعتمداری افزود: شفافیت ما را از بسیاری از تهدید‌ها و فشار‌ها مصون می‌کند و اعتماد مردم به ما را تقویت می‌کند. این کار باید با قوت ادامه پیدا کند. این راه، راه بدون بازگشت است. اگر گفتیم چندشغله ممنوع است نباید حتی یک مورد هم در کل وزارتخانه، مغایر با این رویکرد وجود داشته باشد. روسای سازمان‌های تابعه باید تعهد مکتوب بدهند که ممنوعیت دوشغله بودن را اجرا کرده‌اند و هیچ فرد دوشغله‌ای در سازمان آن‌ها وجود ندارد. در شرکت‌هایی که امکاپذیر است اعلام کرده‌ایم که تعداد اعضای هیات‌مدیره‌ها باید به سه نفر عضو موظف و بدون شغل دیگر، کاهش یابد. به مردم در مورد شفافیت و در مورد کاهش هزینه‌ها و حفظ امانات آن‌ها وعده داده‌ایم و باید پای این وعده تا آخر بایستیم.

۸- جوان گرایی و نخبه گرایی:
وزیر کار گفت: سازمان تامین اجتماعی با عظمتی که دارد و ماموریت مهمی که دارد و چالش‌هایی که دارد باید مدیریت آن ممزوج از جوانی و تجربه باشد. طبیعی است که در برخی نقاط تجربه را رجحان می‌دهیم و در برخی نقاط جوانی و نشاط را و همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند، جوانگرایی به معنای نفی تجربه افراد صاحب تجربه مهارت نیست و از توان و تجربه معمرین هم باید استفاده کرد.

۹- توجه به مدیریت بانوان:
وزیر کار گفت: در سازمان تامین‌اجتماعی نیمی از کارکنان از بانوان هستند که در برخی حوزه‌ها از آقایان هم سرآمدتر و هستند و نباید حق آنان را در مناصب مدیریتی نادیده گرفت باید از توان و تخصص بانوان بیشتراستفاده شود و این یکی از راهبرد‌هایی است که با جدیت پیگیری خواهیم کرد. بانوان ما در دست‌پاکی هم سرآمد هستند و باید از این نیرو‌های ارزشمند موجود، در رده‌های مدیریتی بیشتر استفاده شود.

۱۰- اصلاح قوانین و مقررات:
شریعتمداری بیان کرد:الکترونیکی کردن خدمات، بسیار اقدام ارزشمندی است، اما در کنارآن باید به اصلاح قوانین و مقررات هم توجه کرد. به نظر می‌رسد برخی قوانین و مقررات و بخشنامه‌های سنتی نیازمند بازنگری و اصلاح است.

۱۱- پرداخت مطالبات بخش‌های درمانی:
وزیر کار گفت: در زمینه پرداخت مطالبات بخش‌های درمانی انتظار من از سازمان تامین‌اجتماعی توجه بیشتر به این موضوع است. درست است که رقم بدهی سازمان تامین‌اجتماعی به مراکز درمانی اصلا قابل قیاس با رقم کلان مطالبات این سازمان از نهاد دولت نیست، اما انتظار عمومی از سازمان این است که مشکلات مراکز درمانی طرف قرارداد خود را بیشتر درک کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جای شعار، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را 20 درصد زیاد میکردید.
Iran, Islamic Republic of
جای شعار، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را 20 درصد زیاد میکردید.
دولت، مسئولان سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس باید پاسخ و توضیح دهند چرا حقوق کارمندان و کارگران درسال 98 / 20 درصد افزایش یافته است ولی حقوق بازنشستگان 13 درصد لطف کنند و پاسخ بدهند.قیمت تمام کالاها، اجناس و... برای کارمندان، کارگران و بازنشستگان درسراسرکشور یکسال است.
Iran, Islamic Republic of
وقتی هر روز قیمت اجناس افزایش پیدا می‌کند و اقدامی برای کنترل قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد فلسفه وجودی سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده چیست؟
Iran, Islamic Republic of
مرکز آمار نرخ تورم را 26 درصد اعلام کرده است در حالی که بسیاری از اجناس 3-4 برابر با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند، ولی افزایش حقوق‌ها در سال یک بار آن هم 7 تا 10 درصد بوده است. بعد از 40 سال خدمت و بازنشستگی با 2 میلیون حقوق چه کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
سازمان تامین اجتماعی یک شماره تلفن برای پیگیری افرادی که تا به حال بسته حمایتی 200 هزار تومانی را نگرفته اعلام کرده است که در طول شبانه‌روز اشغال است. و متاسفانه جواب نمی‌دهد!
Iran, Islamic Republic of
خواهش می‌کنم مسئولان کمی به فکر بازنشستگان باشند به ویژه بازنشستگانی که چند جوان بیکار در منزل دارند و خود هم دچار بیماری‌های گوناگون هستند. سالی چند بار قرار است قیمت اجناس افزایش یابد؟ مگر سالی چند بار دولت حقوق ما را افزایش می‌دهد؟! بیماران سرطانی پس از شیمی‌ درمانی باید تغذیه مناسب داشته باشند و الا باید در بیمارستان بستری شوند! با کدام تغذیه؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا این‌قدر تفاوت حقوق بین شاغلین و بازنشستگان زیاد است؟ آیا این یکسان‌سازی بالاخره اجرایی می‌شود یا خیر؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی: همه تحریم‌ها لغو شده /عراقچی: روی کاغذ!
مشکلات اقتصادی کشور ۱۰۰ سال دیگر هم حل نمی‌شود/ کی گفتم مشکلات را ۱۰۰روزه حل می‌کنم؟/ من نگفتم کلید حل تمام مشکلات مسائل هسته‌ای است
روحانی گفت: من کی گفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم؟ من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم، کارهایی که در ۱۰۰ روز حل کردم، اعلام می‌کنم.
روحانی: من که نگفتم در ۱۰۰ روز مشکلات را حل می‌کنم
به مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هم علی‌الحساب بپردازند
Iran, Islamic Republic of
به مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هم علی‌الحساب بپردازند
بیشتر مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی کارگران کم‌درآمد، رانندگان از کار افتاده، شاگرد خیاط‌ها و امثال آنان‌ بوده‌اند که جا دارد مانند بازنشستگان کشوری به مستمری بگیران یاد شده هم مبلغی به عنوان علی‌الحساب افزایش حقوق‌هایشان پرداخت شود.
Iran, Islamic Republic of
تقاضا می‌شود درخصوص مشکلات معیشتی بازنشستگان و به‌خصوص حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی مقاله‌‌ای بنویسند و از ضرورت رفع این مشکلات دفاع کنند.
Iran, Islamic Republic of
بهتر است بدهي چند هزار ميليارد توماني ظرف 5 سال گذشته كه بواسطه سو مديريت به كارگران و بيمه شدگان تحميل گرديده مضافا افزايش هزينه درمان از 60000 هزار ميليارد به 260000هزار ميليارد تومان عليرغم عدم رشد بمه شدگان تامين اجتماعي را در دستور كار قرار دهيد ..