جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴

شیخ‌الاسلام: مذاکره با آمریکا از ابتدا غلط بود

دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 684018
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:‌ این از حماقت هیئت حاکمه آمریکا است که خیال می‌کند با افزایش فشارها علیه ملت ایران می‌تواند ما را پای میز مذاکره بیاورد.
شیخ‌الاسلام: مذاکره با آمریکا از ابتدا غلط بود
به گزارش جهان نيوز، حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اظهارات اخیر «جان بولتون» مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی آمریکا برای مذاکره با  جمهوری اسلامی گفت:‌ اظهارات شخصی که سابقه مزدوری برای منافقین را دارد، حتی اگر در  قامت رئیس جمهور  آمریکا نیز باشد،  از منظر ایرانیان به هیچ وجه قابل اعتنا نیست.

وی افزود: برخی‌ها در تلاش‌اند تا مسئولیت اقدامات دولت آمریکا  از جمله خروج از برجام را تنها به گرده  ترامپ بگذارند ولی در واقع ساختار حاکمیت در آمریکا دچار مشکلات بنیادی است که یک رئیس جمهور آن توافق بین‌المللی را امضا کرده و متعهد به اجرا آن می‌شود و رئیس‌جمهور بعدی به راحتی زیر تمامی آن تعهدات میزند. بنابراین اعتماد به چنین حکومتی خطای استراتژیک و نابخشودنی است.

شیخ‌الاسلام گفت: به اعتقاد من اصل مذاکره کردن با آمریکا از ابتدا غلط بود. در ابتدای انقلاب به منظور آزادی گروگان‌های ‌آمریکایی، مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا شکل گرفت که بر اساس آن دولت آمریکا متعهد شد که در امور داخلی ایران دخالتی نداشته باشد.

ولی مدتی پس از این مذاکرات هواپیمای مسافربری ایران را با 290 مسافر سرنگون کرده و حتی به فرمانده ناو آمریکا مدال افتخار دادند. چطور می‌شود با چنین ساختاری که به راحتی ناقض حقوق انسان‌ها است، مذاکره کرد. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه منطق آمریکایی‌ها تنها توسل به زور است، تصریح کرد: این از حماقت هیئت حاکمه آمریکا است که خیال می‌کند با افزایش فشارها علیه ملت ایران و با زبان تهدید  می‌تواند ما را پای میز مذاکره بیاورد، ملتی با کمترین امکانات نظامی، 8 سال در برابر قدرت‌های دنیا ایستادگی و با وجود تقدیم هزاران شهید اما تسلیم دشمن نشد. 

شیخ‌الاسلام تاکید کرد: التبه شرایط امروز کشور قابل مقایسه با زمان دوران دفاع مقدس نیست و آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که اگر دست از پا خطا کند، تمامی پایگاه‌هایش در منطقه مثل رگبار با موشک‌های نقطه‌زن مورد هدف قرار می‌گیرد. 

وی همچنین با اشاره به عدم تمدید معافیت‌های نفتی برای خریداران نفت ایران از
سوی آمریکا گفت: تنها در شرایطی نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس به نقاط دیگر دنیا صادر می‌شود که نفت ایران به فروش برسد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا وکشورهای اروپایی از ابتدا سیاست های نادرست غلط دولت روحانی و مدیران روحانی بوده است.
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب این را باید تمام کسانی بفهمند که .
همیشه دم از مذاکره وی زنند وآمریکا را.
کدخدای دنیا می دانسته اند؟.
چه کسی منافقین را از لیست تروریست ها خارج کرد؟
Iran, Islamic Republic of
چه کسی منافقین را از لیست تروریست ها خارج کرد؟
جان بولتن مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز به نکته‌ای درباره گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد.

تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
مجری فاکس نیوز در این مصاحبه به سخنرانی جان بولتن در جمع گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و گفت: شما در این جمع درباره تغییر نظام جمهوری اسلامی صحبت کردید و گفتید با آنها سال 2019 که چهلمین سالگرد انقلاب ایران بود، این تغییر را جشن خواهید گرفت.

بولتون در پاسخ گفت: اجازه دهید درباره سازمان مجاهدین خلق چیزی بگویم. آیا می‌دانید چه کسی سازمان مجاهدین خلق را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج کرد. این اقدام را «هیلاری کلینتون» (وزیر امور خارجه اسبق آمریکا) انجام داده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی فعلی آمریکا، «رودی جولیانی»، مشاور فعلی دولت ترامپ و «نیوت گینگریچ»، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا از جمله مقامات آمریکایی بودند که در فهرست پرداختی‌های منافقین قرار داشته‌اند.

جان بولتون در این مصاحبه اتهامات کاخ سفید به ایران از جمله ادعای حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را تکرار کرد. بولتون از نفوذ منطقه ای ایران و توان دفاعی ایران هم ابراز نگرانی کرد.
Iran, Islamic Republic of
......