جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان بهزیستی مطرح کرد؛

تخریب هزاران خانه مددجویان سیل زده

دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 681751
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۳ هزار واحد مسکونی در اثر سیل تخریب شد، گفت: در سیل اخیر به دلیل تخلیه به موقع، آسیبی متوجه افراد حاضر در مراکز بهزیستی نشده است.
تخریب هزاران خانه مددجویان سیل زده
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، وحید قبادی دانا، افزود: بر اساس اطلاعات سامانه ثبت خسارات ناشی از سیل سازمان بهزیستی ۳۹ هزار و ۲۴۹ مورد خسارت ناشی از سیل با قید کد ملی افراد، احصا شده است.

وی گفت: در ۹۸ شهرستان درگیر سیل در سراسر کشور برای ۲۸ هزار و ۷۱۱ خانوار مددجوی بهزیستی مبلغی بین ۵ تا ۱۵ میلیون ریال بر اساس بعد خانوار، واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: بر اساس برآورد اولیه ما ۳ هزار واحد مسکونی مددجویان دچار تخریب کامل شده است و ۱۲ هزار واحد نیز نیازمند بازسازی و تعمیرات است که بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی داریم، منازل مددجویان به ویژه خانوارهای دارای دو معلول در اولویت ساخت و یا بازسازی هستند.

به گفته وی، با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری برای ترمیم روحیه و کاهش آثار روانی و اجتماعی سیل؛ راه اندازی ۵۵ مهد کودک ثابت و سیار برای سرگرم کردن و تخلیه هیجانات کودکان، تربیت و اعزام ۱۳۹ تیم اورژانس اجتماعی با ۲۶۸ نیروی متخصص و ۱۳۴ دستگاه خودروی ویژه به مناطق سیل زده و انجام غربالگری‌های روانی اولیه انجام شد.

قبادی افزود: همچنین ۲۲۱ تیم محب (حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا) متشکل از مددکاران اجتماعی، روانشناسان و گروه‌های مشاوره نیز در محل حضور دارند که تا به حال به ۵۶ هزار نفر ارائه خدمت کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *