جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
رئیس کمیته امداد:

تخریب ۶۰ هزار خانه مددجویان امداد در سیل

پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 679883
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه 60 هزار واحد مسکونی مددجویان امداد در استان‌های سیل‌زده کشور دچار خسارت شده است، گفت: مستمری فروردین ماه مددجویان در استان‌های سیل‌زده به میزان سه برابر افزایش می یابد و تا سقف 15 میلیون ریال به آنها پرداخت خواهد شد.
تخریب ۶۰ هزار خانه مددجویان امداد در سیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سید پرویز فتاح ضمن ابراز همدردی با هموطنان سیل‌زده کشور افزود: براساس اطلاعات کسب شده، تاکنون 60 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در سیل اخیر در سراسر کشور دچار خسارت یا تخریب کامل شده است.

وی اظهار داشت: در سیل استان‌های شمالی شش هزار واحد مسکونی مددجویان امداد آسیب دید که کار بازسازی و تعمیر این منازل از هفته آینده و پس از فروکش کردن سیلاب آغاز می‌شود. همچنین در شهرستان معمولان و پلدختر به دلیل وسعت سیلاب تمامی مددجویان امداد درگیر سیل و خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه کمک‌های امداد در مرحله اول تمامی آسیب‌دیدگان از سیل را شامل می‌شود، تاکید کرد: براساس قانون، کمیته امداد مجاز است 30 درصد کمک‌های مردمی را به افراد خارج از حمایت امداد نیز اختصاص دهد و به همین منظور، در گام نخست برای اسکان موقت و تامین اقلام ضروری زندگی به همه مردم سیل‌زده خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: تبصره 14 قانون بودجه کشور این اجازه را داده است که افراد جدید نیازمند تحت حمایت کمیته امداد قرار گیرند و در همین راستا سهمیه استان‌های سیل‌زده شمالی برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های جدید اعلام شده است و برای استان‌های سیل‌زده جنوب غرب و غرب کشور پس از بررسی‌های اولیه، سهمیه جدید تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

فتاح تصریح کرد: پس از رفع بحران و کاهش سیلاب، کمیته امداد به سرعت بازسازی منازل آسیب دیده را آغاز و لوازم زندگی مددجویان را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به پوشش بیمه منازل مددجویان امداد نیز گفت: سه سال متوالی است که منازل و لوازم زندگی مددجویان تحت پوشش بیمه حوادث از جمله سیل قرار گرفته است؛ به طوری که 1.5 میلیون خانواده مددجو از این بیمه برخوردار هستند و از ظرفیت بیمه برای بازسازی منازل و تامین لوازم زندگی مددجویان استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد با تشکر از مردم نیکوکار ایران برای کمک به مردم سیل‌زده اظهار کرد: تا دو روز قبل که سیل بیشتر در استان‌های شمالی آسیب وارد کرده بود، پویش «رفیق گلستان باشیم» توانست کمک‌های مردمی بسیار خوبی را جمع‌آوری کند و در این مدت 10 میلیارد تومان کمک نقدی و 15 میلیارد تومان کالا جمع‌آوری شد که دو میلیارد تومان در روزهای نخست به منطقه ارسال شد و بقیه مبالغ در حال انتقال به مناطق سیل‌زده استان گلستان است. همچنین مستمری مددجویان در این مناطق برای فروردین ماه سه برابر افزایش خواهد یافت.

فتاح خاطرنشان کرد: از 48 ساعت گذشته که سیلاب در بخش‌های وسیعی از کشور به ویژه در غرب و جنوب غرب کشور خسارت‌های زیادی وارد کرد، سمت و سوی کمک‌ها به تمام مناطق درگیر سیل معطوف شد و کمک‌های مردمی شدت گرفته است، لذا پویش جمع آوری کمک های مردمی برای مناطق سیل زده سراسر کشور است.

وی تاکید کرد: کمیته امداد براساس شرع و عرف نیت‌های مردم نیکوکار را با دقت اجرا می‌کند و کمک‌ها در همان مناطقی که مقصود و نیت مردم بوده هزینه خواهد شد و مجاز نیستیم کمک‌ها را جابجا کنیم. 

رئیس کمیته امداد با اشاره به ضرورت بازسازی منازل آسیب‌دیده در سیل اخیر اضافه کرد: دولت وام و کمک بلاعوض برای مردم سیل‌زده در نظر گرفته است، اما ساخت منازل با این ارقام تمام نمی‌شود و نقش کمک های مردمی برای ساخت و تعمیر منازل هموطنان سیل زده بی بدیل است.

وی از تدابیر کمیته امداد برای بازآفرینی کسب و کارهای آسیب دیده مددجویان در سیل اخیر خبر داد و افزود: تاکنون حدود 3500 مورد از کسب و کار و اشتغال مددجویان در سیلاب دچار خسارت شده است که این خسارات به طور کامل جبران خواهد شد و اشتغال مددجویان بهتر از قبل بازآفرینی می شود. همچنین وام‌های اشتغال قبلی با هماهنگی شبکه بانکی استمهال شده و وام‌های قرض الحسنه جدید از 20 تا 50 میلیون تومان قابل پرداخت است.

فتاح با بیان اینکه تمامی مددجویان امداد از بیمه سلامت و بیمه امداد برخوردار هستند، گفت: علاوه بر این، همه افراد تحت پوشش کمیته امداد از خدمات بیمه تکمیلی برخوردارند و تمامی هزینه درمان مددجویان حادثه دیده در سیل اخیر و فرانشیز پرداختی آنها هم تامین خواهد شد. همچنین این نهاد با داشتن مرکز مشاوره و خدمات مددکاری دارای مددکاران متخصص در حوزه‌های اجتماعی است و برای التیام روحی و روانی مددجویان آسیب‌دیده تلاش می‌کند.

رئیس کمیته امداد از پرداخت وام پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه به تمامی افراد آسیب‌دیده از سیل اخیر خبر داد و گفت: این وام از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با ضمانت آسان به نیازمندان پرداخت می‌شود. به همین منظور تاکنون 20 میلیارد تومان اعتبار برای استان لرستان و 20 میلیارد تومان اعتبار برای استان خوزستان تصویب شده است و در دیگر استان‌های سیل‌زده از پنج تا 10 میلیارد تومان برای اختصاص وام به نیازمندان پیش‌بینی شده است.

وی با تشریح روشهای دریافت کمک‌های مردمی از سوی کمیته امداد، گفت: مردم نیکوکار ایران می‌توانند با شماره‌گیری کد #998877 یا از طریق واریز کمک‌های خود به شماره عابر بانک 6037997900001000 و یا شماره حساب 3333 نزد بانک ملی ایران با شماره سیبای 0103333333000 در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *