يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 681448
سرپرست فرمانداری اهواز گفت: سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش است و درصورت امتداد این وضعیت، مسیر ارتباطی در جاده‌های ساحلی بازگشایی خواهد شد.
سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمال عالمی نیسی، سرپرست فرمانداری اهواز بیان داشت: خطری شهر را تهدید نمی‌کند و شرایط عادی است و سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش است و درصورت امتداد این وضعیت، مسیر ارتباطی در جاده‌های ساحلی بازگشایی خواهد شد.

وی افزود : مقرر شده است خروجی آب به سمت هور تسهیل شود و در جلسه‌ای تشکیل و تقسیم کار شد. همچنین مقرر شده با فراهم کردن تجهیزات لازم مسیر آب به سمت هور تسهیل شده تا آب از غرب اهواز خارج شود.

عالمی نیسی ادامه داد: منطقه کوی‌سیاحی از نقطه خطر خارج شده و سیل‌بند مناطق گلبهار و گلدشت در راستای کاهش خطرات در حال تکمیل است عملیات احداث سیل‌بند در ملاشیه را در جهت جلوگیری از رهاسازی روان‌آب‌ها و مقابله با هرگونه خطر احتمالی از قبل آغاز شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: عملیات انسداد زهکش شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا انجام و تقریبا ورود آب به سمت منطقه عین ۲ قطع شده است.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: تنها روان‌آبی که در محدوده ۵کیلومتری بالاتر از منطقه ال‌هایی و حمیدیه بود جای نگرانی داشت که با مسدود شدن کانال چمران، آب دیگر از این طریق وارد اهواز نمی‌شود و از سمت منطقه الهایی مقداری آب از رودخانه کرخه و دز سر ریز می‌شود که با احداث دژ در قسمت غربی کانال سلمان که انتقال‌دهنده روان‌آب‌ها به سمت کارون و هور است، از آن جلوگیری می‌شود و اهواز از این سمت نیز در امنیت به سر می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *