يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
حسین فرحبخش:

سینما باید عملکردش مطابق با قانون باشد

يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 680400
کارگردان «خصوصی» گفت: سینما و فرهنگ ما باید عملکردش مطابق با قانون باشد و نه در اختیار نیروی فراقانونی و سلایق شخصی.
سینما باید عملکردش مطابق با قانون باشد
به گزارش جهان نيوز، حسین فرحبخش، کارگردان و تهیه کننده سینما در خصوص مهمترین رویکردی که باید در سال جدید در سینما در پیش گرفت، بیان کرد: به زعم من هرچند سینما دچار مشکلاتی است، اما مهمترینش به دخالت‌هایی برمی‌گردد که از بیرون ساختار سینمایی به سینما وارد می‌شود.

وی افزود: اگر این ورود‌های نامعقول دیگران به سینما از بین برود و کمتر شاهد دخالت‌های بیجای حوزه‌های بیربط به سینما باشیم، همین سینما نیز سر و شکل جدیتری میگیرد.

فرحبخش مدعی شد: برخی ارگان‌ها که حوزه سینما به عملکرد آنان ربطی پیدا نمی‌کند، گاه به فیلمساز و حتی مسئولین سینمایی نیز فشار می‌اورند تا جایی که اختیار عمل هم از ما گرفته می‌شود و نمی‌توان فیلمی در این سینما ساخت.

کارگردان «مستانه» ادامه داد: اینکه هر شخص و ارگانی بخواهد سلایق شخصی شان را در سینما دنبال کند، عرصه را شبیه به فاجعه میکند.

به گفته این تهیه کننده؛ این فشار‌ها از پشت پرده اتفاق می‌افتد و بخاطر همین مسائل است که هرکسی در سینما شاید قبول مسئولیت نکند. لااقل امور فرهنگی را به خود نهاد‌های فرهنگی  بسپارند و به شکل بی‌ربط در حوزه فرهنگ دخالت نکنند.

حسین فرحبخش با اعلام اینکه این سخن متوجه نیروی انتظامی نیست، تاکید داشت: سینما و فرهنگ ما باید عملکردش مطابق با قانون موجود باشد و نه در اختیار نیروی فراقانونی. حتی در چینش فیلم‌های اکران نیز مجبوریم مطابق با میل برخی پیش برویم.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *